Gå til innhold

VGD døde i dag, ca kl. 14.55. (kondolansetråd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag døde vgd, som så dagens lys i 1996. Ca kl. 14.55 i dag, norsk tid, ble lysene i den gamle kjempen slukket. Dere kan alle skrive deres kondolanse i denne tråden, gjerne sammen med deres beste minner fra denne en gang så folkekjære debattsiden. 

Anonymkode: e6c98...b5a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var planlagt fra vg sin side siden de la den om til elendig løsning 

• Liker 3
Skrevet

VG har gjort noen utrolige elendige valg med det forumet de siste årene.

Anonymkode: 0b749...380

• Liker 1
Skrevet

RIP. 

Jeg har allerede sørget ferdig.  Den var allerede død for meg etter endringen og det var en sorg. Det var så mange år med minner der og gamle tråder. 

Økonomitrådene under finanskrisa, eller iraktråden tilbake til da USA gikk inn i Irak. Det er maaaange år med minner. Det er også et unikt kulturminne som bør bevares tenker jeg. Hvordan folk tenker om alt av nasjonal og internasjonal politikk og annet. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for alt og hvil i fred ❤️

image.jpeg

Anonymkode: e4f51...441

• Hjerte 1
Gjest Belmont
Skrevet

Har ikke brukt vgd på 15 år. Hang mye på internasjonal fotball for 20 år siden.

Skrevet

bruker fridiskusjon.no 

mange av de samme folka og helt samme oppsett som "gamle" VGD :)

Anonymkode: ccfd3...40b

• Liker 1
Skrevet

At det ble lagt ned er som forventet etter raseringen som er blitt gjort i flere omlegginger. Hadde mye moro der for mange år siden. Synd at man ikke lenger kan søke i gamle tråder. Jeg har klart å blåse bort hele kvelder på å rote meg inn i gamle, morsomme krangler helt tilbake til 2001. Takhøyden var større og dermed ble også kreativiteten både i formuleringer og sjargong mye smartere og intrikat. 

Her på KG er det knapt lov å servere argumenter med litt brodd eller humor før klagetrollene kommer på banen. Bah!

• Liker 2
Skrevet

Jeg var en venn for lenge siden. En litt rar plass. Nettby var bedre i starten, så jeg dro dit istedenfor. Helt greit at VGD er borte. Kommer ikke til å savne den. Vi lyser en lett krangel over dens minne. 

Anonymkode: 25144...818

Skrevet
On 12/2/2022 at 10:20 PM, Mooza said:

RIP. 

Jeg har allerede sørget ferdig.  Den var allerede død for meg etter endringen og det var en sorg. Det var så mange år med minner der og gamle tråder. 

Økonomitrådene under finanskrisa, eller iraktråden tilbake til da USA gikk inn i Irak. Det er maaaange år med minner. Det er også et unikt kulturminne som bør bevares tenker jeg. Hvordan folk tenker om alt av nasjonal og internasjonal politikk og annet. 

Enig. Samme med 22. juli, osv.

Anonymkode: 72474...96b

Skrevet

Hva er VGD?

Anonymkode: d93f1...f0c

Skrevet

Likte også historieforumet der før det kun endte med de fjestrådene. Var en peirode hvor man kunne få mange gode historie-diskusjoner. 

Skrevet
1 hour ago, ElectricScum said:

At det ble lagt ned er som forventet etter raseringen som er blitt gjort i flere omlegginger. Hadde mye moro der for mange år siden. Synd at man ikke lenger kan søke i gamle tråder. Jeg har klart å blåse bort hele kvelder på å rote meg inn i gamle, morsomme krangler helt tilbake til 2001. Takhøyden var større og dermed ble også kreativiteten både i formuleringer og sjargong mye smartere og intrikat. 

Her på KG er det knapt lov å servere argumenter med litt brodd eller humor før klagetrollene kommer på banen. Bah!

Det var vel etter de strammet opp på modereringen at VGD begynte å bli mindre populært? 

Angående modereringen. På VGD måtte man registrere kontoen på mobilnummeret og få en kode på sms. Det førte til at VGD hadde telefonnummeret. Selv ble jeg ringt opp av moderator etter jeg hadde laget en svært populær tråd moderator mistenkte var trolling, som det jo var. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var vel etter de strammet opp på modereringen at VGD begynte å bli mindre populært? 

Angående modereringen. På VGD måtte man registrere kontoen på mobilnummeret og få en kode på sms. Det førte til at VGD hadde telefonnummeret. Selv ble jeg ringt opp av moderator etter jeg hadde laget en svært populær tråd moderator mistenkte var trolling, som det jo var. 

De hadde ikke det først i 2001. Helt til noen skrev et innlegg med et banneord, TAB-et ned til Post innlegg, og satte en potteplante på Enter, gikk ut en tur og kom tilbake til ca 40000 identiske innlegg. Bannet for spam 😵

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (På 2.12.2022 den 22.14):

Det var planlagt fra vg sin side siden de la den om til elendig løsning 

Dette, som jeg var i ferd med å poste selv nå. De kan ikke ha vært så amatørmessige at den siste forumversjonen var seriøst ment. Greiere med en langsom død enn å sette punktum for et forum som virket helt ok. Den forrige versjonen var også unødvendig dårlig, men ble betydelig verre med siste versjonen.

Modereringen var hårreisende, mods gjorde en del grove tabber og de visste for eksempel ikke hva outing er. De spurte ikke heller, de bare ga blaffen og trodde at det var ok. Dessverre er det minst én mod, en versting, som har tatt ferden videre til fridiskusjon.no. En som poster brukersensitiv informasjon om VGD-brukere på fridiskusjon.no, som han ikke ville kjent til om han ikke var mod på VGD.

Skrevet
mingus skrev (2 timer siden):

De hadde ikke det først i 2001. Helt til noen skrev et innlegg med et banneord, TAB-et ned til Post innlegg, og satte en potteplante på Enter, gikk ut en tur og kom tilbake til ca 40000 identiske innlegg. Bannet for spam 😵

Var det så tidlig som i 2001 at vi måtte registrere oss med mobilnummer? Trodde det var senere. Det var jo faktisk ikke alle som engang hadde mobil i 2001.

Jeg husker et annet "hackerangrep" hvor plutselig en haug med innlegg ble redigert av brukeren "hknop" (eller noe sånt). Denne brukeren kunne gå inn i diskusjoner og redigere innlegg. Spesielt ergerlig var det når man hadde brukt tre kvarter på å formulere et velskrevet, gjennomtenkt og seriøst innlegg og endelig poster innlegget midt i en lang diskusjon man er heftig involvert i, og tre minutter etter at innlegget ble postet så har "hknop" vært inne og redigert ned et innlegg på 1500 ord til et eneste ord, nemlig "kuk". 😆

Det skapte skikkelig kaos i en dag eller to, husker jeg.

Skrevet
2 hours ago, mingus said:

Meg du siterte. Det der med at man kunne sende enormt mange innlegg hadde jeg helt glemt. Men husker jeg gjorde det også, ikke på VGD, men når jeg skulle sende inn poster til konkurranser. Sendte inn tusenvis av svar på den måten. Vant ofte med den metoden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva er VGD?

Anonymkode: d93f1...f0c

VG`s diskusjonssted. 

Anonymkode: 25144...818

Skrevet
ElectricScum skrev (1 time siden):

Var det så tidlig som i 2001 at vi måtte registrere oss med mobilnummer? Trodde det var senere. Det var jo faktisk ikke alle som engang hadde mobil i 2001.

Jeg husker et annet "hackerangrep" hvor plutselig en haug med innlegg ble redigert av brukeren "hknop" (eller noe sånt). Denne brukeren kunne gå inn i diskusjoner og redigere innlegg. Spesielt ergerlig var det når man hadde brukt tre kvarter på å formulere et velskrevet, gjennomtenkt og seriøst innlegg og endelig poster innlegget midt i en lang diskusjon man er heftig involvert i, og tre minutter etter at innlegget ble postet så har "hknop" vært inne og redigert ned et innlegg på 1500 ord til et eneste ord, nemlig "kuk". 😆

Det skapte skikkelig kaos i en dag eller to, husker jeg.

Haha, husker det der. Hkonp. Tror det var flere som ble innlogget som den brukeren ufrivillig. Søkte og fant dette:

hvordan ble du hkonp? - VGD

hvordan ble du hkonp? bare logget på ditt ordinære nick? gamle, utestengte nick fungerer iallfall fint. Stem opp 1
Skrevet

Men VGD skrev vel bare at nedlegging kom på grunn av "synkende medlemstall / aktivitet" eller noe. 

Samtidig som de overhodet ikke har lyst til å innrømme at de selv i veldig stod grad var med på å kverke hele forumet uansett - på grunn av alle de forandringene deres for ett par år siden nå.      

Anonymkode: a8624...26c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...