AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Del Skrevet 2. desember 2022 Jeg lurer på hvordan man kan takle sultfølelse best mulig? Jeg sliter skikkelig med det. Blir jeg for sulten ender det opp med at jeg overspiser. Havner lett inn i en vond sirkel. Anonymkode: e1e70...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #2 Del Skrevet 3. desember 2022 Noen? 🙂 Anonymkode: e1e70...942 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Del Skrevet 3. desember 2022 Drikk vann Anonymkode: cdb96...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Del Skrevet 3. desember 2022 Hvorfor er du sulten? Anonymkode: 03a72...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg plages ikke lenger av det. Du må bare være tålmodig og vente. Du blir vant til det og da er det ikke noe problem lenger. Anonymkode: 72ff7...da0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Del Skrevet 3. desember 2022 Vann. Og tenk det at du dør ikke av å kjenne på sultfølelsen. Den vil avta etterhvert. Planlegg måltidene og mengden. Anonymkode: 3b461...746 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Del Skrevet 3. desember 2022 Spiser du mat som metter lenge eller mye karbohydrater? Jeg merker stor forskjell på å spise havregrynsgrøt, egg, avokado og lignende enn det jeg spiste før. Da kan jeg være mett i mange timer etter et måltid. Anonymkode: d84d1...4da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Del Skrevet 3. desember 2022 Er du ekstremt sulten om du spiser rundt 2-2200 kalorier daglig? Anonymkode: b1822...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofie Maria Skrevet 3. desember 2022 #9 Del Skrevet 3. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Spiser du mat som metter lenge eller mye karbohydrater? Jeg merker stor forskjell på å spise havregrynsgrøt, egg, avokado og lignende enn det jeg spiste før. Da kan jeg være mett i mange timer etter et måltid. Anonymkode: d84d1...4da Støtter denne👍🏻 Nøtter, banan, diverse frukt, en liten salat, smotthie.. Alt dette er gode snaks alternativer for å holde sulten på avstand. jg sliter md samme som deg at hvis det går for lenge mellom en snaks eller ordnetlig måltid så spiser jg altfor mye, ikke bra i det hele tatt🥺.. verken for kropp eller hode. Endret 3. desember 2022 av Sofie Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Del Skrevet 3. desember 2022 Kvir meg for å bruke ordet "periodisk faste" her fordi mange tenker at det bare er en motediett. Men grunnen til at færre måltider funker er nettopp det du beskriver: - Sulten mellom måltider blir man uansett. Og dersom man spiser 4-5 mindre måltider, og har et kaloribudsjett som bare gir typ 300-400 kcal per måltid, så går man rundt i en vedvarende sult som kan gi en overspisingsknekk til slutt. - Med to måltider (eller to store og et mindre) så kan man spise seg skikkelig mett til disse måltidene. Man kan faktisk spise så mye med to måltider per dag at det føles som overspising, men det blir mer kontrollert overspising. I stedet for å gresse gjennom dagen, aldri føle seg skikkelig tilfredsstilt og så ryke på en smell på kvelden. Men at du forventer å gå gjennom en hel dag uten å føle på tidvis sultfølelse er rart. Ingen gjør det. Anonymkode: e33ab...002 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #11 Del Skrevet 9. desember 2022 For meg hjelper det med færre, men større, måltider. "Mange små måltider" = konstant sulten og tenker på mat hele tiden, og overspiser til hvert lille måltid. Jeg bruker også varm drikke og helst kaffe med koffein (virker sultdempende). Å distrahere seg hjelper også. Å holde meg opptatt, rett og slett. Anonymkode: 71696...0cb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 9. desember 2022 #12 Del Skrevet 9. desember 2022 Koffein (kaffe) og vann demper sultfølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 9. desember 2022 #13 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 19.05): Hvorfor er du sulten? Anonymkode: 03a72...bba Viktig spørsmål. For dersom du er sulten fordi du ikke spiser deg mett til måltidene, så er ikke det av det gode. Å konstant være sulten på grunn av for små og kalorifattige måltider, høres ut som et helvete, og som selve oppskriften på å overspise på drittmat. Om man spiser nok og ordentlig mat til måltidet, holder man seg mett i mange timer. Og da vil jeg understreke "ordentlig", altså grønnsaker, fisk, kjøtt, egg, meieriprodukter, osv., og ikke for eksempel to knekkebrød med magert pålegg med litt grønnsaker ved siden av, for det blir INGEN mett av. Litt småsult før neste måltid derimot, er helt vanlig og sånn det skal være, og det gjør dessuten at måltidet smaker enda bedre. AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 23.14): Kvir meg for å bruke ordet "periodisk faste" her fordi mange tenker at det bare er en motediett. Men grunnen til at færre måltider funker er nettopp det du beskriver: - Sulten mellom måltider blir man uansett. Og dersom man spiser 4-5 mindre måltider, og har et kaloribudsjett som bare gir typ 300-400 kcal per måltid, så går man rundt i en vedvarende sult som kan gi en overspisingsknekk til slutt. - Med to måltider (eller to store og et mindre) så kan man spise seg skikkelig mett til disse måltidene. Man kan faktisk spise så mye med to måltider per dag at det føles som overspising, men det blir mer kontrollert overspising. I stedet for å gresse gjennom dagen, aldri føle seg skikkelig tilfredsstilt og så ryke på en smell på kvelden. Men at du forventer å gå gjennom en hel dag uten å føle på tidvis sultfølelse er rart. Ingen gjør det. Anonymkode: e33ab...002 Sånn beiting som det står mange steder at man skal bedrive, altså å tilfredsstille ethvert tilløp til sult, er ikke bra. Om man har spist en ordentlig lunsj, burde det for eksempel ikke være noe problem å vente til middagen er ferdig, selv om det kanskje rumler litt i magen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå