AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Del Skrevet 2. desember 2022 Jeg ønsker meg så gjerne sminke - da tenker jeg mest på øyensminke - som ikke er varm og oransje i fargetone. Det finnes så mange nydelig paletter, men nesten alle er i varme toner, og med mye oransje i seg. Disse passer ikke min hudtone, og jeg blir bare skuffet hver gang jeg får en palett i hus. Jeg har minst 15 paletter, pluss en god del enkeltskygger, og bruker nesten ingen av dem, fordi de er så varme og oransje. Jeg ønsker meg ikke grå/svarttoner, men kaldere farger. Er jeg helt idiot som bare ikke klarer å finne sminke i kalde toner? jeg kjøpte for eksempel nettopp denne, fordi den så brukar ut (og er billig, noe som er greit når man må prøve den ut) .. bare for å finne ut at den nydelige, ser-ut-som-brukbart lys rosa glitterskyggen helt til venstre på bildet så fin ut... Og så er den mye mørkere oransje-rosa når jeg ser den i virkeligheten. Anonymkode: 3d69a...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 2. desember 2022 #2 Del Skrevet 2. desember 2022 Sluttet å kjøpe paletter og gikk heller over til å kjøpe tom palett fra MAC for så å fylle den opp med øyenskygger som passet meg og mine farger. De har masse kalde toner, du kan gå inn på mac eller kicks å teste øyenskyggene før du kjøper. En øyenskygge koster 130 om jeg ikke tar helt feil. Kan sikkert finne "bedre" formulaer, men syns MAC gjør jobben og var i likhet med deg lei av å kjøpe paletter hvor 80% av skyggene var helt ubrukelige. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Del Skrevet 3. desember 2022 Vet at mange med kalde toner elsker Huda rose quartz paletten. Jeg har tidligere eid og likt smashbox punked, men den blir kanskje for grungy og grå for deg. Jeg kan sikkert komme opp med noen bedre forslag til deg, men da trenger jeg å vite om du foretrekker netthandel eller produkter du kan se i butikk først, hvilken størrelse du liker på paletter, og om du har noen merker du liker allerede. Viseart har også kommet med mange nydelige paletter de siste årene, der vet jeg det er flere med kalde toner. Anonymkode: 9eaa9...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Del Skrevet 3. desember 2022 Denne f eks har jeg siklet på selv, om du er minimalist. Tror den egner seg best for lys hudtone, usikker på hvor mye den kan bygges opp. Anonymkode: 9eaa9...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Del Skrevet 3. desember 2022 https://www.beautybay.com/p/viseart/petits-fours-lilas-palette/ Anonymkode: 9eaa9...89c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg ønsker meg så gjerne sminke - da tenker jeg mest på øyensminke - som ikke er varm og oransje i fargetone. Det finnes så mange nydelig paletter, men nesten alle er i varme toner, og med mye oransje i seg. Disse passer ikke min hudtone, og jeg blir bare skuffet hver gang jeg får en palett i hus. Jeg har minst 15 paletter, pluss en god del enkeltskygger, og bruker nesten ingen av dem, fordi de er så varme og oransje. Jeg ønsker meg ikke grå/svarttoner, men kaldere farger. Er jeg helt idiot som bare ikke klarer å finne sminke i kalde toner? jeg kjøpte for eksempel nettopp denne, fordi den så brukar ut (og er billig, noe som er greit når man må prøve den ut) .. bare for å finne ut at den nydelige, ser-ut-som-brukbart lys rosa glitterskyggen helt til venstre på bildet så fin ut... Og så er den mye mørkere oransje-rosa når jeg ser den i virkeligheten. Anonymkode: 3d69a...d7b Er du ikke bedre hjulpen (heter det det ) på et fysisk parfymeri enn nettshop? Anonymkode: 2022d...f1c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du ikke bedre hjulpen (heter det det ) på et fysisk parfymeri enn nettshop? Anonymkode: 2022d...f1c Joda, det er jeg garantert (og ja, det heter "bedre hjulpen" 🙂). Men jeg kan ikke fordra å gå på den typen butikker. Dumt av meg? Jepp, det er det. Men jeg er "gammel", og de som jobber der er stort sett halvparten av min alder - og tydelig enten ikke godt opplært, eller opplært til å selge, selge, selge. Og jeg blir halvgal av det. Men jeg synes det generelt er så veldig mange varm/oransjetonede farger å velge i, og veldig få som ikke er det. Anonymkode: 3d69a...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Del Skrevet 3. desember 2022 Kullsyrevann skrev (20 timer siden): Sluttet å kjøpe paletter og gikk heller over til å kjøpe tom palett fra MAC for så å fylle den opp med øyenskygger som passet meg og mine farger. De har masse kalde toner, du kan gå inn på mac eller kicks å teste øyenskyggene før du kjøper. En øyenskygge koster 130 om jeg ikke tar helt feil. Kan sikkert finne "bedre" formulaer, men syns MAC gjør jobben og var i likhet med deg lei av å kjøpe paletter hvor 80% av skyggene var helt ubrukelige. Takk for tips! Skal sjekke ut! Anonymkode: 3d69a...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): https://www.beautybay.com/p/viseart/petits-fours-lilas-palette/ Anonymkode: 9eaa9...89c Den var veldig fin! Kanskje litt i mørkeste laget for det jeg egentlig kan tenke meg, men superfine farger. Takk 🙂 Anonymkode: 3d69a...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Denne f eks har jeg siklet på selv, om du er minimalist. Tror den egner seg best for lys hudtone, usikker på hvor mye den kan bygges opp. Anonymkode: 9eaa9...89c Jeg har den i hus, og kan fortelle at konsistensen er veldig fin på alle. Deilige og "myke", om man kan beskrive dem slik. Glitterfargene holder fint ut over dagen, men drysser litt (det gjør jo gjerne glitterfarger, så det er ikke overraskende). Fint glitter, små glitterpartikler. Bare mye mer oransje i tonen enn jeg har sett på bildene (og jeg sjekker alltid mange bilder før jeg kjøper Anonymkode: 3d69a...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vet at mange med kalde toner elsker Huda rose quartz paletten. Jeg har tidligere eid og likt smashbox punked, men den blir kanskje for grungy og grå for deg. Jeg kan sikkert komme opp med noen bedre forslag til deg, men da trenger jeg å vite om du foretrekker netthandel eller produkter du kan se i butikk først, hvilken størrelse du liker på paletter, og om du har noen merker du liker allerede. Viseart har også kommet med mange nydelige paletter de siste årene, der vet jeg det er flere med kalde toner. Anonymkode: 9eaa9...89c Den fra Huda Beauty har jeg sett på flere ganger. Bare aldri fått meg til å kjøpe den - den koster jo litt, for å si det sånn! Tror du har rett i at Smashbox Punked blir litt i gråeste laget for meg, men paletten ser veldig fin ut - bare ikke akkurat det jeg er ute etter. Anonymkode: 3d69a...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har den i hus, og kan fortelle at konsistensen er veldig fin på alle. Deilige og "myke", om man kan beskrive dem slik. Glitterfargene holder fint ut over dagen, men drysser litt (det gjør jo gjerne glitterfarger, så det er ikke overraskende). Fint glitter, små glitterpartikler. Bare mye mer oransje i tonen enn jeg har sett på bildene (og jeg sjekker alltid mange bilder før jeg kjøper Anonymkode: 3d69a...d7b Mulig jeg misforstod deg, beklager. Jeg kommenterte den jeg la ut bilde av i HI. Skjønner nå at du trolig snakker om den du la ut lenke til i neste innlegg. Anonymkode: 3d69a...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Del Skrevet 3. desember 2022 Ville og gått for tomt pallet, enten Mac eller Buxom eller hva det heter som jeg kjøpte på Kicks for noen år siden. Anonymkode: 833de...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå