AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Del Skrevet 2. desember 2022 Hei. Jeg har kranglet med banken i 3 dager etter at jeg tilfeldigvis merket at terminbeløpet i desember hadde steget med nesten 800 kr. De mente at det var fordi jeg hadde endret forfallsdato med en dag og at det ikke ville hjelpe å endre tilbake igjen til utgangspunktet. Og at dette var renter for å flytte forfallsdatoen en dag. Jeg fikk ny nedbetalingsplan 16 november, og det har ikke vært noen renteøkninger etter dette, så det handler ikke om at renten har steget. Så oppdaget jeg at mesteparten av beløpet faktisk er avdrag og ikke renter (selv om kundebehandler ved to forskjellige anledninger hevdet hardnakket at hele beløpet var en renteøkning for å flytte forfallsdato) Har likevel endret forfallsdato tilbake igjen til utgangspunktet og da falt rentene for den ekstra dagen bort. (Selv om kundebehandler mente at det ikke ville ha noe å si) Men det ekstra avdraget på 660 kr står der fremdeles. Har skrevet kundeklage i dag da ingen av de jeg har snakket med disse 3 dagene vil hjelpe meg og forklare hvorfor. De kan heller ikke vise til noe skriftlig. Jeg har ikke fått skriftlig varsel om endring av terminbeløp i desember. Men det er 4 ukers behandlingstid på klagen, og forfall på boliglånet er i midten av desember. Ville dere betalt de 660 kr ekstra eller ville dere forholdt dere til nedbetalingsplanen? Jeg skjønner ingenting. Og har som sagt ikke fått noen ny nedbetalingsplan eller forklaring på hvorfor jeg må betale 660 kr ekstra plutselig. Jeg har råd til å betale disse pengene, og betaler jo ned på lånet, men kan ikke forstå at dette kan være lov. Anonymkode: 4d7c1...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Del Skrevet 2. desember 2022 Gud, du har alt for lite å holde på med om dette er noe du gidder å bruke tid på. Anonymkode: 050f8...7b4 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Del Skrevet 2. desember 2022 😅 ok, så synes du at det går helt fint å bli krevd for mer penger enn avtalt. Good to know 😊 Anonymkode: 4d7c1...1c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Del Skrevet 2. desember 2022 Gjesp. Anonymkode: 2c5d3...dbc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😅 ok, så synes du at det går helt fint å bli krevd for mer penger enn avtalt. Good to know 😊 Anonymkode: 4d7c1...1c4 Når du selv har endret trekkdato og det du betaler mer er avdrag som trods alt er en betaling til deg selv så synes jeg det er helt greit ja. Anonymkode: 050f8...7b4 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Del Skrevet 2. desember 2022 Hvis du leste hele innlegget så er jeg på samme forfallsdato som da jeg fikk nedbetalingsplan. Så hvorfor skal jeg måtte betale nesten 700 kr ekstra? De kan ikke engang forklare hvorfor 🤷♀️ Anonymkode: 4d7c1...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du leste hele innlegget så er jeg på samme forfallsdato som da jeg fikk nedbetalingsplan. Så hvorfor skal jeg måtte betale nesten 700 kr ekstra? De kan ikke engang forklare hvorfor 🤷♀️ Anonymkode: 4d7c1...1c4 Vi trenger litt ekstra nå for å finansiere julebord Mvh Bank Ansatt Anonymkode: 379aa...a7a 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis du leste hele innlegget så er jeg på samme forfallsdato som da jeg fikk nedbetalingsplan. Så hvorfor skal jeg måtte betale nesten 700 kr ekstra? De kan ikke engang forklare hvorfor 🤷♀️ Anonymkode: 4d7c1...1c4 Du har vel klusset til noe da, som gjerne skjer når man endrer på ting. Så lenge pengene tross alt går til deg selv, som du skriver, så skjønner jeg virkelig ikke at det er noe å gidde å bruke tid på 😴😴 Anonymkode: 050f8...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Del Skrevet 2. desember 2022 Så bra for meg da at jeg har et såpass bekymringsløst liv ellers at jeg faktisk har tid og energi til å bry meg om noen opptrer useriøst 😊 hallefreakin'lujah Anonymkode: 4d7c1...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så bra for meg da at jeg har et såpass bekymringsløst liv ellers at jeg faktisk har tid og energi til å bry meg om noen opptrer useriøst 😊 hallefreakin'lujah Anonymkode: 4d7c1...1c4 Men hvorfor er det egentlig et problem at du betaler bittelitt ekstra ned på lånet? Anonymkode: caaba...581 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Del Skrevet 3. desember 2022 Men banken krever jo ikke mer penger av deg? Egentlig, hvis du betaler inn 1000 kr mer enn planen din så vil jo banken kreve mindre av deg? Det er jo et lavere beløp å renteberegne. Tipper du sparer greit inn mye penger om du betaler inn ekstra på boliglånet. Ja ja banken tar hvert fall ikke pengene dine. De gjør det motsatte, du får beholde mer av de. Kostnaden din nå er liiitt mindre penger NÅ, men mer på sikt. Anonymkode: 93607...b87 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei. Jeg har kranglet med banken i 3 dager etter at jeg tilfeldigvis merket at terminbeløpet i desember hadde steget med nesten 800 kr. De mente at det var fordi jeg hadde endret forfallsdato med en dag og at det ikke ville hjelpe å endre tilbake igjen til utgangspunktet. Og at dette var renter for å flytte forfallsdatoen en dag. Jeg fikk ny nedbetalingsplan 16 november, og det har ikke vært noen renteøkninger etter dette, så det handler ikke om at renten har steget. Så oppdaget jeg at mesteparten av beløpet faktisk er avdrag og ikke renter (selv om kundebehandler ved to forskjellige anledninger hevdet hardnakket at hele beløpet var en renteøkning for å flytte forfallsdato) Har likevel endret forfallsdato tilbake igjen til utgangspunktet og da falt rentene for den ekstra dagen bort. (Selv om kundebehandler mente at det ikke ville ha noe å si) Men det ekstra avdraget på 660 kr står der fremdeles. Har skrevet kundeklage i dag da ingen av de jeg har snakket med disse 3 dagene vil hjelpe meg og forklare hvorfor. De kan heller ikke vise til noe skriftlig. Jeg har ikke fått skriftlig varsel om endring av terminbeløp i desember. Men det er 4 ukers behandlingstid på klagen, og forfall på boliglånet er i midten av desember. Ville dere betalt de 660 kr ekstra eller ville dere forholdt dere til nedbetalingsplanen? Jeg skjønner ingenting. Og har som sagt ikke fått noen ny nedbetalingsplan eller forklaring på hvorfor jeg må betale 660 kr ekstra plutselig. Jeg har råd til å betale disse pengene, og betaler jo ned på lånet, men kan ikke forstå at dette kan være lov. Anonymkode: 4d7c1...1c4 Dette er jo penger som du betaler til deg selv. Ikke banken. Så er vel bare å betale og å sikre at det legges opp til riktige avdrag fremover. Anonymkode: 598b5...27c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Del Skrevet 3. desember 2022 Jeg hadde opprettholdt klagen (selvsagt!) og hvis jeg hadde råd, hadde jeg bare betalt. I alle fall siden de er avdrag og ikke rente. Saken høres rar og uprofesjonell ut, men har hørt om lignende før. Kan jeg spørre om dette er Sparebanken Sør? Anonymkode: e8c48...6f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Del Skrevet 3. desember 2022 Hvilken bank er dette? Anonymkode: 50290...a6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gud Skrevet 3. desember 2022 #15 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvis du leste hele innlegget så er jeg på samme forfallsdato som da jeg fikk nedbetalingsplan. Så hvorfor skal jeg måtte betale nesten 700 kr ekstra? De kan ikke engang forklare hvorfor 🤷♀️ Anonymkode: 4d7c1...1c4 Du betaler ikkje noko. Du overfører mellom to av dine eigne kontoar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Del Skrevet 3. desember 2022 Er det mulig? Du sier jo selv at det meste er avdrag. Hvorfor ikke bare betale og bli ferdig med det når du har råd? Det har nok skjedd fordi du flyttet på datoen. Det er programmer som beregner nedbetalingstiden, ikke bankansatte som før. Det at de ikke kan svare på det er ikke så rart da de ikke vet hvilken logaritme programmet har brukt for å komme til den summen. Men ja, du har altfor lite å bekymre deg over når du velger å bruke 3 dager på en bagatell. Anonymkode: c90b7...aa5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #17 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei. Jeg har kranglet med banken i 3 dager etter at jeg tilfeldigvis merket at terminbeløpet i desember hadde steget med nesten 800 kr. De mente at det var fordi jeg hadde endret forfallsdato med en dag og at det ikke ville hjelpe å endre tilbake igjen til utgangspunktet. Og at dette var renter for å flytte forfallsdatoen en dag. Anonymkode: 4d7c1...1c4 Det er egentlig ganske enkelt, selv om det ikke er så logisk. Du flytter ikke forfallsdatoen en dag, det vil ikke programmet godta. Programmet beregner at du flytter forfallsdato 31/32 dager ( en måned + 1 dag), og dermed blir avdraget høyere på denne ene innbetalingen. Anonymkode: fdb11...fd9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #18 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er egentlig ganske enkelt, selv om det ikke er så logisk. Du flytter ikke forfallsdatoen en dag, det vil ikke programmet godta. Programmet beregner at du flytter forfallsdato 31/32 dager ( en måned + 1 dag), og dermed blir avdraget høyere på denne ene innbetalingen. Anonymkode: fdb11...fd9 Hvis dette er riktig ønsker jeg at du forklarer hvorfor summen ikke gikk tilbake til opprinnelig sum nå når forfallsdatoen er satt tilbake til utgangspunktet. Var kun den økte rentekostnaden som ble fjernet. Anonymkode: 4d7c1...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #19 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er det mulig? Du sier jo selv at det meste er avdrag. Hvorfor ikke bare betale og bli ferdig med det når du har råd? Det har nok skjedd fordi du flyttet på datoen. Det er programmer som beregner nedbetalingstiden, ikke bankansatte som før. Det at de ikke kan svare på det er ikke så rart da de ikke vet hvilken logaritme programmet har brukt for å komme til den summen. Men ja, du har altfor lite å bekymre deg over når du velger å bruke 3 dager på en bagatell. Anonymkode: c90b7...aa5 Høres ut som det er negativt å ha altfor lite å bekymre seg over 😂 Anonymkode: 4d7c1...1c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #20 Del Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hei. Jeg har kranglet med banken i 3 dager etter at jeg tilfeldigvis merket at terminbeløpet i desember hadde steget med nesten 800 kr. De mente at det var fordi jeg hadde endret forfallsdato med en dag og at det ikke ville hjelpe å endre tilbake igjen til utgangspunktet. Og at dette var renter for å flytte forfallsdatoen en dag. Jeg fikk ny nedbetalingsplan 16 november, og det har ikke vært noen renteøkninger etter dette, så det handler ikke om at renten har steget. Så oppdaget jeg at mesteparten av beløpet faktisk er avdrag og ikke renter (selv om kundebehandler ved to forskjellige anledninger hevdet hardnakket at hele beløpet var en renteøkning for å flytte forfallsdato) Har likevel endret forfallsdato tilbake igjen til utgangspunktet og da falt rentene for den ekstra dagen bort. (Selv om kundebehandler mente at det ikke ville ha noe å si) Men det ekstra avdraget på 660 kr står der fremdeles. Har skrevet kundeklage i dag da ingen av de jeg har snakket med disse 3 dagene vil hjelpe meg og forklare hvorfor. De kan heller ikke vise til noe skriftlig. Jeg har ikke fått skriftlig varsel om endring av terminbeløp i desember. Men det er 4 ukers behandlingstid på klagen, og forfall på boliglånet er i midten av desember. Ville dere betalt de 660 kr ekstra eller ville dere forholdt dere til nedbetalingsplanen? Jeg skjønner ingenting. Og har som sagt ikke fått noen ny nedbetalingsplan eller forklaring på hvorfor jeg må betale 660 kr ekstra plutselig. Jeg har råd til å betale disse pengene, og betaler jo ned på lånet, men kan ikke forstå at dette kan være lov. Anonymkode: 4d7c1...1c4 Noen tanker om tiden du har brukt på dette ? Du har betalt noen hundrelapper ekstra ned på ditt EGET lån og lager en stor sak utav dette . Hadde du brukt tilsvarende tid ekstra på jobb så hadde du nok hatt 800 i handa og 800 ekstra nedbetalt på lånet ditt . Anonymkode: 8a08c...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå