Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 38, og jeg sliter sånn med å spise sunt hele dagen..ingenting som frister. Spiser fisk 2-3 ganger i uka, med grønnsaker. Ellers så går det i brødmat, med nugatti, ost eller syltetøy. Ingen frukt. Og blir fort mye sjokolade hver eneste dag. Er sliten og lei så blir fort litt «trøstespising». 
har testet meg for svangerskapsdiabetes, og er langt i fra det. Alltid vært undervektig..

men jeg får så sykt dårlig samvittighet for babyen! Kan det skade baby?  Nå har jeg snart termin da.. så er vell for «sent». Men har holdt på sånn siden ca uke 24. før det hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og fikk lite mat i meg. 

«håper» det er andre som har det sånn? Eller hatt det sånn?!!😂 at jeg ikke er alene? 

Anonymkode: 599d5...2a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan si at jeg gikk ned 20 kg,spiste kun sjokolade og drakk cola ...frisk 4 åring;)

Skrevet
Sofakona skrev (2 minutter siden):

Kan si at jeg gikk ned 20 kg,spiste kun sjokolade og drakk cola ...frisk 4 åring;)

Hvis dette stemmer så er det enten ren flaks, eller så vises ikke konsekvensene enda.

Det er virkelig skummelt å fronte dette! Ikke oppfordre til å sulte fosteret for viktige næringsstoffer. Nå har det nettopp vært en tråd hvor det vises til lavere intelligens hos barn hvor mor ikke fikk i seg nok jod i løpet av graviditeten. Det samme gjelder omega 3, jern, selen, D-vitamin osv.

TS: det er bra du spiser fisk og grønnsaker jevnlig. Brømat er heller ikke så ille. Bare sørg for å få i deg nok av de viktige næringsstoffene totalt sett, så går det fint med litt sjokolade osv utenom.

Anonymkode: b59c9...b70

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvis dette stemmer så er det enten ren flaks, eller så vises ikke konsekvensene enda.

Det er virkelig skummelt å fronte dette! Ikke oppfordre til å sulte fosteret for viktige næringsstoffer. Nå har det nettopp vært en tråd hvor det vises til lavere intelligens hos barn hvor mor ikke fikk i seg nok jod i løpet av graviditeten. Det samme gjelder omega 3, jern, selen, D-vitamin osv.

TS: det er bra du spiser fisk og grønnsaker jevnlig. Brømat er heller ikke så ille. Bare sørg for å få i deg nok av de viktige næringsstoffene totalt sett, så går det fint med litt sjokolade osv utenom.

Ja men de 24 første ukene så klarte jeg ikke fisk, tok ikke vitaminer eller noe :( så fikk lite av jod, omega 3 osv i meg.
har jo vært på mange ultralyd og alt ser fint ut med babyen nå. Men senere.. 🤷🏼‍♀️

hjelper det med vitamin tabletter nå? 

men kan sukker være skadelig for babyen nå? I magen? Noen som vet?  

Skrevet

..

Skrevet

Jeg blir trist på ungenes vegne når jeg opplever mødre som gir bæng i å sikre nok næringsstoffer til fosteret under graviditeten. 

Dette skaper unger som er programmert for uhelse.

Fortjener ikke barn et bedre utgangspunkt i livet? 

Anonymkode: c1be9...954

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg blir trist på ungenes vegne når jeg opplever mødre som gir bæng i å sikre nok næringsstoffer til fosteret under graviditeten. 

Dette skaper unger som er programmert for uhelse.

Fortjener ikke barn et bedre utgangspunkt i livet? 

Anonymkode: c1be9...954

Klart de gjør. 
jeg klarte ingenting de første mnd pga kvalme og kastet opp hver dag :( 

og sliter skikkelig med å holde meg vekke fra sjokolade og andre usunne ting nå.. 

går mest i brødmat for det er kun det som frister, orker nesten ingenting annet nå :( og jo jeg får dårlig samvittighet. 
spiser ofte laks og torsk til middag da🙄

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har en sykdom som gjorde at jeg ikke fikk i meg mat under graviditeten...dermed gikk jeg ned 20 kg og alt jeg (nesten) klarte og få i meg var cola og sjokolade. Jeg bare fortalte at jeg spiste mye usunt da og har en sunn 4 åring. Jeg gav ikke bange i å spise sundt...jeg fikk til slutt ikke i meg folat eller andre vitaminer da de kom opp igjen.. hadde jeg ikke fått i meg cola og sjokolade hadde nok ikke jeg eller barnet klart seg...jeg var allerede veldig dehydrert og var på sykehuset 5 dager for å få intravenøs . Sunt nei...men det var det jeg fikk i meg

• Hjerte 4
Skrevet
Sofakona skrev (23 minutter siden):

Jeg har en sykdom som gjorde at jeg ikke fikk i meg mat under graviditeten...dermed gikk jeg ned 20 kg og alt jeg (nesten) klarte og få i meg var cola og sjokolade. Jeg bare fortalte at jeg spiste mye usunt da og har en sunn 4 åring. Jeg gav ikke bange i å spise sundt...jeg fikk til slutt ikke i meg folat eller andre vitaminer da de kom opp igjen.. hadde jeg ikke fått i meg cola og sjokolade hadde nok ikke jeg eller barnet klart seg...jeg var allerede veldig dehydrert og var på sykehuset 5 dager for å få intravenøs . Sunt nei...men det var det jeg fikk i meg

Uff! Alt er bedre enn ingenting da, tenker jeg!!❤️ 

Skrevet

Nå må noen slappe av. Herregud. Ja, det er viktig å få i seg næring annet enn sjokolade og cola, men et foster vil trekke til seg næring fra mor. Alle har et lager av vitaminet, og som regel tas status ved 12 ukers blodprøver. Om du er uke 38 og har spist normalt i svangerskapet synes jeg du skal kose deg med sjokolade de siste ukene. Det er nå du har tid til å nyte sjokoladen! Kos deg masse, lykke til med innspurt og senk skuldrene. Du gjør så godt du kan! 

Anonymkode: ae4d5...790

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Du er nesten ved fullgått svangerskap. Det er i første trimester det er viktig å få i seg jod, folat og andre essensielle næringsstoffer for å unngå alvorlig fosterskade. Om ditt barn blir skadet nå er det pga fødselskomplikasjoner, fall eller lignende og ikke fordi du spiser skive med syltetøy..

Anonymkode: 52005...dc6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må noen slappe av. Herregud. Ja, det er viktig å få i seg næring annet enn sjokolade og cola, men et foster vil trekke til seg næring fra mor. Alle har et lager av vitaminet, og som regel tas status ved 12 ukers blodprøver. Om du er uke 38 og har spist normalt i svangerskapet synes jeg du skal kose deg med sjokolade de siste ukene. Det er nå du har tid til å nyte sjokoladen! Kos deg masse, lykke til med innspurt og senk skuldrene. Du gjør så godt du kan! 

Anonymkode: ae4d5...790

Tusen takk❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er nesten ved fullgått svangerskap. Det er i første trimester det er viktig å få i seg jod, folat og andre essensielle næringsstoffer for å unngå alvorlig fosterskade. Om ditt barn blir skadet nå er det pga fødselskomplikasjoner, fall eller lignende og ikke fordi du spiser skive med syltetøy..

Anonymkode: 52005...dc6

Okei☺️jeg fikk bare i meg folat dei første 12 ukene! 
så fosteret kan ikke ta skade av for mye sukker?? 

Skrevet

Du risikerer en stor baby. Hvis du spiser mye sukker. Det igjen øker risikoen for livstilssykdommer hos barnet når det blir eldre. Men dersom du får i deg fisk, grønnsaker etc nå så gjør du jo det du får til. Prøv å ikke tenke så mye på dette, uansett lite å få gjort med nå. Bare pass på å gi barnet et godt kosthold når det er ute :) og dersom du skal amme så pass på å få i deg det du trenger av vitaminer/ta tilskudd. 

Anonymkode: a2025...9c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du risikerer en stor baby. Hvis du spiser mye sukker. Det igjen øker risikoen for livstilssykdommer hos barnet når det blir eldre. Men dersom du får i deg fisk, grønnsaker etc nå så gjør du jo det du får til. Prøv å ikke tenke så mye på dette, uansett lite å få gjort med nå. Bare pass på å gi barnet et godt kosthold når det er ute :) og dersom du skal amme så pass på å få i deg det du trenger av vitaminer/ta tilskudd. 

Anonymkode: a2025...9c2

Takk for svar☺️ ja, er veldig opptatt av at barnet skal få et godt kosthold, så det blir ikke noe problem 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...