Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betalte husleien hennes èn gang da hun var i knipe. Har gått to år nå, og hun har ikke betalt tilbake.

Ba henne betale da det ble slutt for to år siden, ikke tatt kontakt med henne etter det, ønsker ikke å ha noe med henne å gjøre.

Hva tenker folk som ikke betaler tilbake det de har lånt av sine eks? Virker som enkelte ikke eier selvrespekt 

Anonymkode: 4468e...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er på høy tid å gå videre

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tre år så er det foreldet. Enten forbered deg på å bringe saken inn for forliksrådet eller move on.

Anonymkode: b1a8a...3fc

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tre år så er det foreldet. Enten forbered deg på å bringe saken inn for forliksrådet eller move on.

Men hvis det ikke var en betingelse at du skulle betale tilbake allerede da du la ut tror jeg du har en dårlig sak.

Skrevet

Åh nei huff husleie én gang, så forferdelig

*ironi*

Move on, hvor gnien går det an å være.. Du betalte den frivillig og det er ikke sånn ved brudd at man skal ha tilbake alt man har brukt på partneren sin. Da hadde min eks skyldt meg mange hundre tusener!

Anonymkode: 2f758...cc3

• Nyttig 3
Skrevet

Merkelige svar.

1. Husleien var på 15 000, så nei handler ikke om å være gnien. Det var også avtalt som lån.

2. Jeg har "moved on", har tross alt ikke tatt kontakt siden den gang.

Spørsmålet er simpelt, eier ikke folk selvrespekt lenger?

Svaret er også enkelt, tydelig at en del låner penger med hensikt om og ikke betale tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Bare én husleie? Hvis dette er noe du tenker mye på så koster det deg mye mer enn kronene.

Anonymkode: 3d287...d12

• Liker 2
Skrevet

Kjipt, men tenker det er best å bare la det gå. Med mindre du er fattig student koster det mer enn det smaker å få tilbake pengene. 

Anonymkode: 3374b...ec4

Skrevet

Send henne et vippskrav?

Anonymkode: ad3a7...e4c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Merkelige svar.

1. Husleien var på 15 000, så nei handler ikke om å være gnien. Det var også avtalt som lån.

Svaret er også enkelt, tydelig at en del låner penger med hensikt om og ikke betale tilbake.

15.000 kroner er ikke noe å sutre over flere år etterpå. I et tilfelle som dette er det selvrespekt å heve seg over det og glemme hele greia. Tar du kontakt etter flere år for å be om pengene så er det ekstremt lavmål det kan jeg bare si deg! Det skulle du gjort den tiden dere enda hadde kontakt. Og nei du har ikke gått videre når dette plager deg så mye at du må lage en tråd om det her

Anonymkode: 2f758...cc3

• Liker 1
Skrevet

Dere bodde ikke sammen? Det gjaldt husleie et sted du ikke bodde?

Dere var tydelig på at det var et lån? Hun har ikke spandert masse greier på deg utenom som kunne tolkes som tilbakebetaling, bare at det ikke var spesifikt avtalt? F.eks at hun hjalp deg i vanskelige tider, men tenkte ikke på å spesifisere at det var lån/tilbakebetaling?

Dere har ikke felles barn? I såfall kan de 15000 være "leie for kroppen" og avskrivning pga "slitasje" for å bære frem felles barn.

Ellers er jeg enig i at 15000 er mye å bare ikke gidde å betale. Men tenker at en oppdeling av beløpet bør gå greit så hun ikke må gå på suppekjøkken for å få seg mat de neste månedene

Anonymkode: ccb90...a84

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor har du ikke tatt kontakt med henne for å få tilbake pengene?

Anonymkode: 91d32...f76

Skrevet

Superkjipt av henne å ikke betale tilbake. Eier hun ingen selvrespekt!

Men hadde jeg vært deg hadde jeg ansett det som 15.000 kroner det kostet å bli kvitt henne. 

Min eks var også skyldig meg 10.000. Som student var det mye penger for meg. Men det var prisen for å være kvitt idioten. Har ikke lånt bort penger til kjærester etter. Økonomisk uavhengighet er viktig for meg. 

Anonymkode: 5bb3d...3de

• Nyttig 1
Skrevet

Hva folk tenker er jo vanskelig å si, noen gir sikkert f. Andre har kanskje rotet seg opp i problemer de ikke kommer seg ut av eller ikke hadde forutsett. Er det greit av den grunn, nei.

Men jeg tenker at denne situasjonen kanskje ikke er så rett frem som hvilke intensjoner vedkommende hadde. Hva ble svaret/enigheten ifht tilbakebetaling når du tok opp temaet? Og hvorfor har ikke du purret på ihht evt frist dere ble enig om? 

Det er selvsagt ansvaret til den som låner og få betalt tilbake pengene, men ting kan skje. Stress fra brudd, to år uten kontakt. Kanskje ett vanskelig brudd? Greit eller ikke, det går an å glemme. Kanskje har livet vært vanskelig for vedkommende. Kanskje synes de det er vanskelig/flaut å ta kontakt igjen etter lang tid. Hva vet jeg. Jeg har aldri vært på den siden av ting, men jeg har latt mye gå av verdier osv for å beholde freden. Noe flere av mine partnere hår benyttet seg av helt skamløst. Hadde aldri falt meg inn å gjøre noe lignende, men folk er åpenbart forskjellige.

Skrevet

De eier nok ikke skam nei. Har også en eks som skylder meg penger, og det beløpet jeg har krevd er bare en brøkdel av det han egentlig skylder meg. 
Men orker ikke tenke på det, eller bruke energi på å være irritert eller kreve det tilbake. 
Vurderte en stund forliksrådet, men vet at han ikke kommer til å møte opp der.

Anonymkode: 67dd9...c78

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Merkelige svar.

Screenshot av betalingen . Screenshot av avtalen . Å krev inn penger på vips .

Skrevet

Kunne blitt verre. Vær glad det er en eks.

Anonymkode: ca678...b5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...