Gå til innhold

Hva er det som gjør at du klarer å holde vekta etter nedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo en del som klarer å gå ned i vekt men som ikke greier å vedlikeholde det. Hva skyldes det? Og hva bør man gjøre for at ikke alt arbeidet skal være forgjeves?

Anonymkode: 59511...037

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er så vanskelig. Måtte jo endre vaner når jeg skulle ned i vekt, spise litt mindre og sunnere. Når jeg var ferdig med vektnedgang økte jeg mengdene litt (med fokus på litt). Gikk ikke tilbake til gamle vaner, da legger du på deg igjen. Veier meg ca annenhver måned og har vært stabil halvannet år nå.

Det aller viktigste for meg var at jeg fortsatte å spise det jeg hadde lyst på når jeg gikk ned i vekt. Pasta, pizza, snacks, bare i mindre mengder. Jeg savnet ikke noe, så når jeg skulle stabilisere var det ikke som om jeg "endelig" kunne spise det jeg ville igjen. 

Skrevet

Hvis jeg går ned i vekt for fort så henger ikke hodet helt med og jeg går sakte men sikkert tilbake til vaner som gjorde at jeg la på meg disse kiloene i utgangspunktet (evt. spiser som om jeg har noen kilo mer på kroppen å drasse rundt på). Det tar vel minst 20 dager for at en ny vane skal sitte skikkelig, så å ta ting sakte er vel verdt det. Er ikke alltid like gøy å ikke se resultater med en gang, men det er enda mer gøy å se at du ikke går opp i vekt igjen 

Anonymkode: 46eb6...d5c

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo en del som klarer å gå ned i vekt men som ikke greier å vedlikeholde det. Hva skyldes det? Og hva bør man gjøre for at ikke alt arbeidet skal være forgjeves?

Anonymkode: 59511...037

Jeg fikk det til ved å ikke begynne igjen å gjøre det som gjorde at jeg hadde lagt på meg i utgangspunktet: mye sukker og andre karbohydrater, å spise uten at jeg var sulten, og sitte mye i ro.

Det er flere ting du kan gjøre for å gå ned i vekt og bli der, og det er ikke sikkert du trenger å gjøre alle tingene samtidig, eller at du på død og liv må følge samme metode resten av livet. For min del er det fint å vite at jeg har mange verktøy i kassa, som kan brukes sammen eller hver for seg: styrketrening, periodisk faste, lavkarbo, høyprotein, god søvnrytme osv.

Anonymkode: 3dabe...8b1

• Liker 1
Skrevet

Livsstilsendring

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...