Gå til innhold

Meningsmåling, sjalu partnere til dem vi møter

Plaget av partnere til andre som blir sjalu uten grunn?  

36 stemmer

1. 1. Hvor ofte blir du plaget av sjalu partnere til folk du omgås (kolleger, venner, tilfeldige på byen...osv), der dem ikke har noen grunn til å være sjalu?

• Så og si aldri
      26
    • Kan huske noen ganger
      6
    • Et par ganger i året
      2
    • Minst hver måned
      2
    • Så og si hver uke
      0
    • Hele tiden, er drittlei
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av aktuell tråd. Lurer på hvor vanlig det er at man blir plaget av sjalu partnere til mennesker man omgås av ulike grunner. Da når det ikke er noen grunn til det. Fint hvis mann noen eksempler. Lurer fælt om det kun er meg som det er feil på som aldri har merket dette problemet, men kanskje det er på grunn av at jeg er mann. Vet at min kona har blitt "utsatt" for noen frekke og usaklige kommentarer fra en dame, men den damen er generelt noe frekk og har en notorisk utro mann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt lettelse, virker etter få stemmer ikke å være et stort samfunnsproblem.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Litt lettelse, virker etter få stemmer ikke å være et stort samfunnsproblem.

Nei; man slutter jo å omgås sjalu folk. Så da slutter problemet etterhvert. 

Anonymkode: 911c3...b3d

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei; man slutter jo å omgås sjalu folk. Så da slutter problemet etterhvert. 

Så det du skriver er at det fungerer for den som "plager" deg, du avslutter kontakten med vennen eller kollega som utløste reaksjonen?

Skjer dette ofte for deg, at du dumper venner på grunn av partneren deres sjalusi?

Bare lurer, da jeg aldri har sett eller opplevd slikt.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Så det du skriver er at det fungerer for den som "plager" deg, du avslutter kontakten med vennen eller kollega som utløste reaksjonen?

Skjer dette ofte for deg, at du dumper venner på grunn av partneren deres sjalusi?

Bare lurer, da jeg aldri har sett eller opplevd slikt.

Det er mer sånn, var på fest med mest ei venninnes kolleger jeg aldri hadde møtt før, de var veldig sjalu og holdt mennene sine i hånda, jeg sa til venninna mi at det var hyggelig å treffe kollegene dine men det ble kanskje litt internt (dette var også sant) bla bla ikke interessert i å treffe dem igjen. Ikke at venninna mi er sjalu på meg nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 8.46):

Det er mer sånn, var på fest med mest ei venninnes kolleger jeg aldri hadde møtt før, de var veldig sjalu og holdt mennene sine i hånda, jeg sa til venninna mi at det var hyggelig å treffe kollegene dine men det ble kanskje litt internt (dette var også sant) bla bla ikke interessert i å treffe dem igjen. Ikke at venninna mi er sjalu på meg nei.

Spennende, var det noe spesielt som gjorde at "de" ble sjalu? Merket du noe annet enn at dem holdt kjærestene sine i handen når det gjelder sjalusi?

Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 time siden):

Spennende, var det noe spesielt som gjorde at "de" ble sjalu? Merket du noe annet enn at dem holdt kjærestene sine i handen når det gjelder sjalusi?

Jeg hadde nok finere klær enn dem. Jeg var klar for litt julebordstemning med farger og de kom alle i svart, brun etc og mer neddempa stil. Jeg hadde på meg en kjole som mannen min syntes jeg var fin, den har en spesiell farge. Ikke mye utringning, men ettersittende med fine detaljer, og jeg gikk ofte med den på fest. Men jeg ble litt skremt av den opplevelsen, og har ofte "kledd meg ned" på fest med ukjente etter det. 

Det var liksom hele måten de var på, som om jeg hadde gjort dem noe vondt bare ved å være der. Og så var de ikke sånn mot hverandre, bare mot meg. Jeg hadde heller forventet å bli litt oversett men alle holdt litt pusten overfor meg. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vel opplevd tre eller fire ganger i hele mitt liv at partneren til den jeg omgås blir sjalu og reagerer. Men så har jeg også en veldig ikke-flørtende kommunikasjonsstil, og jeg er heller ikke veldig pen. Jeg tror at de aller fleste kvinner ikke anser meg som en trussel.

Anonymkode: 0b1c7...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...