Gå til innhold

Hvorfor blir jeg så dårlig når jeg er sulten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner ikke sultfølelse (kan kjenne den en sjelden gang), og jeg spiser jo ikke før jeg er sulten. Plutselig blir jeg bare så ekstremt dårlig og først da skjønner jeg at jeg må spise, så går det over selvfølgelig. Hvor normalt er dette og bli så dårlig ved sult? og hva med at jeg nesten aldri kjenner sultfølelse? Det er vel ikke normalt? Når jeg var tenåring var jeg som alle andre, men nå i tyve årene kjenner jeg bare ikke sultfølelsen mer. Slik har det vært i 4-5 år. 

Anonymkode: 52b4f...06a

• Liker 3
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Sånn har jeg det også. Trenger ikke å være så lenge siden jeg har spist heller. Pang! Så blir jeg helt skjelven i kroppen og føler et sterkt ubehag. Litt som en blanding av angst, uggenhet og utmattelse. Tidligere trodde jeg at jeg fikk lavt blodsukker og at det var derfor, men jeg har målt det når jeg opplever jævelskapet, men nivået er normalt.. Prøver og alltid ha med meg en fruktbar eller kjeks i lomma, for jeg fungerer ikke når det står på! 

Skrevet

Mannen min er også sånn. Han blir direkte dårlig, som skjelven og slapp og svimmel, om han ikke spiser på noen få timer. 

Anonymkode: c85da...93e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 18.15):

Jeg kjenner ikke sultfølelse (kan kjenne den en sjelden gang), og jeg spiser jo ikke før jeg er sulten. Plutselig blir jeg bare så ekstremt dårlig og først da skjønner jeg at jeg må spise, så går det over selvfølgelig. Hvor normalt er dette og bli så dårlig ved sult? og hva med at jeg nesten aldri kjenner sultfølelse? Det er vel ikke normalt? Når jeg var tenåring var jeg som alle andre, men nå i tyve årene kjenner jeg bare ikke sultfølelsen mer. Slik har det vært i 4-5 år. 

Anonymkode: 52b4f...06a

Det vanlige er å spise litt frokost når man står opp, selv om man ikke er skrubbsulten. Deretter er det jo en satt lunsjpause på jobb, så da er det jo naturlig å ta seg litt mat. Når alle i familien er hjemme om ettermiddagen er det normalt å ha en felles middag. Så jeg tenker jo at det er greit å følge denne naturlige måltidsrytmen når du lett blir dårlig om du ikke spiser? Er ikke alle som kjenner sult så veldig, men man vet jo at kroppen trenger mat regelmessig, så da kan man jo følge denne normale måltidsrytmen istedenfor å vente på en sult som aldri kommer og heller bli skikkelig uvell? Jeg føler du lager et problem her? Du kjenner ikke sult, men du venter på en sult som ikke kommer?

Anonymkode: 8a02e...ff1

Skrevet

Jeg har det motsatt, er skrubbsulten altfor ofte. Elsker mat, og da spesielt mat med mye fett. mmmmmhm :) 

Appetitten er for det meste regulert av hormoner. Noen får en stor lykkefølelse når de spiser mat. Om dette er med på å trigge matlysten hos meg, vet jeg ikke. Kan også være at jeg har lav insulinfølsomhet, som gjør at man spiser mer mat og gjerne søtt for å flytte energien inn i cellene. 

Kroppen er kompleks og har til gode å snakke med noen som kan fortelle meg noe som hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...