Dishwalla Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Tenk deg at du har en 17-åring boende hjemme, og du går inn på rommet og legger klær i en skuff. Normalt sett gjør ungdommen dette selv og du gjør det ut fra et innfall om at du skal være litt ekstra snill når ungdommen er ute med venner. I skuffen finner du en eske med sigaretter og en fyrstikkeske. Hva gjør du? Konfronterer du ungdommen? Later du som ingen ting mtp. at du snoka i en skuff du ikke hadde noe med å åpne?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Konfrontering vil nok ikke føre til endring. Kun at man blir mer gjennomtenkt med tanke på å skjule. På toppen av at man føler seg spionert på. For en tenåring er det å gå i skuffene på den måten et ganske stort overtramp. Jeg snek litt rundt med slikt selv. Kjøpte røyk på språkreise som 15-åring. Drakk på fest fra 14-årsalderen. Har klart meg utmerket godt i livet likevel, ingen røyk, aldri fyll lenger, fullført mastergrad og god jobb, og har et utmerket godt forhold til foreldrene mine. Anonymkode: 3aa7e...daa 3
Fremmed fugl Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Røyking er ekstraordinært dumt. Hadde ikke kjørt "Fant røyk i skuffen din", men "Du røyker vistnok, er ikke lurt, koster penger og er helsefarlig.".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå