Gå til innhold

Barnefar med ny dame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg sliter. 
Ikke fordi jeg er sjalu eller misunnelig eller noe sånt,jeg tenker mer good riddance og lykke til til henne. 
Men er så redd for å bli erstattet av henne.. 

Det som er sårt er å tenke på at barnet mitt kan bli mer glad i henne enn meg. 
Det er muligens teit og urasjonelt og barnslig men jeg klarer ikke la vær. 
Det jeg er sjalu på er tiden hun vil bruke sammen med barnet mitt…. 

Det er relativt nytt så jeg håper jo at jeg vil bli vant til tanken etterhvert…. 
Men håper flere kan kjenne seg igjen i disse følelsene…. Råd kanskje?

Anonymkode: 7630f...fac

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig vanlige følelser. Du som mor kommer aldri til å bli erstattet ♥️ Vær imøtekommende, nysgjerrig og vis interesse (selvfølgelig til en viss grad) så blir det lettere for alle, spesielt for barnet ditt. Dette kommer til å gå fint.

Anonymkode: d60e9...193

Skrevet

Det viktigste du gjør, er å normalisere. Ikke nedgradér deg selv, for da tar du vekk betydningen og viktigheten fra et barneperspektiv. Du vet , om du tar blikket litt utover deg selv, at man ikke kan erstatte en mamma❤. Det er sårt og det er en tilvenning som tar tid, men det er jo et bevis på at den dype kjærligheten "fungerer". Tenk hvor trist det hadde vært, om du hadde vært totalt likegyldig. Du virker! ❤❤❤ 

Anonymkode: 6e569...f54

Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det viktigste du gjør, er å normalisere. Ikke nedgradér deg selv, for da tar du vekk betydningen og viktigheten fra et barneperspektiv. Du vet , om du tar blikket litt utover deg selv, at man ikke kan erstatte en mamma❤. Det er sårt og det er en tilvenning som tar tid, men det er jo et bevis på at den dype kjærligheten "fungerer". Tenk hvor trist det hadde vært, om du hadde vært totalt likegyldig. Du virker! ❤❤❤ 

Anonymkode: 6e569...f54

Takk. Jeg trengte å lese dette nå! 
❤️

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og jeg sliter. 
Ikke fordi jeg er sjalu eller misunnelig eller noe sånt,jeg tenker mer good riddance og lykke til til henne. 
Men er så redd for å bli erstattet av henne.. 

Det som er sårt er å tenke på at barnet mitt kan bli mer glad i henne enn meg. 
Det er muligens teit og urasjonelt og barnslig men jeg klarer ikke la vær. 
Det jeg er sjalu på er tiden hun vil bruke sammen med barnet mitt…. 

Det er relativt nytt så jeg håper jo at jeg vil bli vant til tanken etterhvert…. 
Men håper flere kan kjenne seg igjen i disse følelsene…. Råd kanskje?

Det er ennå verre med barn som må på samvær med en stemor eller far som de ikke liker. Den beste følelsen var da barnet mitt kalte stemor for sin venn. 

Anonymkode: bad9a...2ca

Gjest 3 er nok
Skrevet (endret)

1

Endret av 3 er nok
Feil
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er ennå verre med barn som må på samvær med en stemor eller far som de ikke liker. Den beste følelsen var da barnet mitt kalte stemor for sin venn. 

Anonymkode: bad9a...2ca

Ja det er jo selvsagt helt sant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...