AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Jobber som personlig assistent til et lite barn (vil ikke si alder pga annonymitet). Vi er flere som jobber der, blant annet ene kollegaen min som jeg reagerer på. Hun er singel, barnløs og har veldig lyst på egen familie. Det jeg reagerer på er at hun har fått et for nært forhold til dette barnet, hun oppfører seg som om det er hennes eget barn. Idag under vaktskiftet antydet hun at barnet ser på henne som mor. Jeg har mange eksempler på lignede hendelser. Barnet har både mor og far, som er veldig glad i barnet sitt, men som strever med at de har fått et så sykt barn. Det er bra at hun har en god relasjon til barnet, men nå føler jeg at hun går over streken. Barnet har begge foreldrene sine. Jeg mangler en leder jeg kan snakke med. Noen som har opplevd noe lignede? Anonymkode: 11905...54a
Blueberrymuffin Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jobber som personlig assistent til et lite barn (vil ikke si alder pga annonymitet). Vi er flere som jobber der, blant annet ene kollegaen min som jeg reagerer på. Hun er singel, barnløs og har veldig lyst på egen familie. Det jeg reagerer på er at hun har fått et for nært forhold til dette barnet, hun oppfører seg som om det er hennes eget barn. Idag under vaktskiftet antydet hun at barnet ser på henne som mor. Jeg har mange eksempler på lignede hendelser. Barnet har både mor og far, som er veldig glad i barnet sitt, men som strever med at de har fått et så sykt barn. Det er bra at hun har en god relasjon til barnet, men nå føler jeg at hun går over streken. Barnet har begge foreldrene sine. Jeg mangler en leder jeg kan snakke med. Noen som har opplevd noe lignede? Anonymkode: 11905...54a Dette er jo ikke en hendelse engang. Barnet har kun vist at det har en god relasjon til denne omsorgspersonen. Hvordan mener du det er å gå over streken. Barn knytter seg fort til voksne. Helt ærlig høres problemet ut som sjalusi. Fordi denne kollegaen har jo ikke gjort noe galt. Hva i helvete skal du rapportere om, skal du rapportere en ansatt fordi barnet er fornøyd med denne omsorgspersonen. Noe så smålig! 17 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Blueberrymuffin skrev (12 minutter siden): Dette er jo ikke en hendelse engang. Barnet har kun vist at det har en god relasjon til denne omsorgspersonen. Hvordan mener du det er å gå over streken. Barn knytter seg fort til voksne. Helt ærlig høres problemet ut som sjalusi. Fordi denne kollegaen har jo ikke gjort noe galt. Hva i helvete skal du rapportere om, skal du rapportere en ansatt fordi barnet er fornøyd med denne omsorgspersonen. Noe så smålig! Synes du ikke det er problematisk når en personlig assistent begynner å oppføre seg som moren til et lite barn? Jeg synes det er å ta en rolle hun ikke skal ta. Jeg er glad i dette barnet jeg og, men jeg er ikke moren. For meg blir det uetisk. Sjalu har jeg ingen grunn til å være 😊 Anonymkode: 11905...54a 5 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes du ikke det er problematisk når en personlig assistent begynner å oppføre seg som moren til et lite barn? Jeg synes det er å ta en rolle hun ikke skal ta. Jeg er glad i dette barnet jeg og, men jeg er ikke moren. For meg blir det uetisk. Sjalu har jeg ingen grunn til å være 😊 Anonymkode: 11905...54a Da må du nesten komme med eksempler på hva hun gjør Anonymkode: 7f2b4...8b9 15
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jobber som personlig assistent til et lite barn (vil ikke si alder pga annonymitet). Vi er flere som jobber der, blant annet ene kollegaen min som jeg reagerer på. Hun er singel, barnløs og har veldig lyst på egen familie. Det jeg reagerer på er at hun har fått et for nært forhold til dette barnet, hun oppfører seg som om det er hennes eget barn. Idag under vaktskiftet antydet hun at barnet ser på henne som mor. Jeg har mange eksempler på lignede hendelser. Barnet har både mor og far, som er veldig glad i barnet sitt, men som strever med at de har fått et så sykt barn. Det er bra at hun har en god relasjon til barnet, men nå føler jeg at hun går over streken. Barnet har begge foreldrene sine. Jeg mangler en leder jeg kan snakke med. Noen som har opplevd noe lignede? Anonymkode: 11905...54a Ærlig talt ta deg sammen. Hysterisk kvinne. Anonymkode: 39f9f...974 3 1
Bacteria Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Det er fullt mulig hun går over streken, men du trenger noe mer å gå på. At hun til deg i vaktskifte antydet at barnet ser på henne som mor, er ikke noe å rapportere videre. Det må hun nesten få lov å kjenne på. Og si til en kollega. Det er hvordan hun er overfor barnet som er vesentlig. Hvis hun fex får barnet til å kalle seg for mamma og slike ting er det bekymringsfullt. 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Jeg vil ikke skrive så mange eksempler og utlevere dette så mye mer, pga faren for å bli gjenkjent. Det er sikkert ikke så mange små barn med personlig assistent. Og noen bevis for hva den andre assistenten sier og gjør kan jeg ikke komme med. Men jeg må si jeg synes det er litt synd det er slik på kg at man nesten må legge frem bevis for å bli trodd. For jeg har flere ganger tenkt at hun har tatt en rolle hun ikke skal ta. Anonymkode: 11905...54a 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Og jeg sier ikke at jeg skal rapportere henne noe sted, jeg sier at jeg mangler noen å snakke med. Da kunne jeg drøftet saken. Spørsmålet er om noen har opplevd noen lignede. Anonymkode: 11905...54a 2
Blueberrymuffin Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Synes du ikke det er problematisk når en personlig assistent begynner å oppføre seg som moren til et lite barn? Jeg synes det er å ta en rolle hun ikke skal ta. Jeg er glad i dette barnet jeg og, men jeg er ikke moren. For meg blir det uetisk. Sjalu har jeg ingen grunn til å være 😊 Anonymkode: 11905...54a Det er ikke problematisk at de har en god relasjon, med mindre denne ansatte har gjort noe av krenkende eller grenseoverskridende sort. Her må du nesten komme med noen konkrete eksempler, utover at du er bekymret. For slik jeg leser tråden har ikke denne ansatte gjort noe galt. 3
Blueberrymuffin Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og jeg sier ikke at jeg skal rapportere henne noe sted, jeg sier at jeg mangler noen å snakke med. Da kunne jeg drøftet saken. Spørsmålet er om noen har opplevd noen lignede. Anonymkode: 11905...54a Hvorfor må du drøfte dette med noen. Så lenge hun ikke har gjort noe ulovlig, burde du la det ligge. Makan til alt man kan ta på vei for, jeg synes du virker sjalu og ikke oppriktig bekymret.
Daria Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg vil ikke skrive så mange eksempler og utlevere dette så mye mer, pga faren for å bli gjenkjent. Det er sikkert ikke så mange små barn med personlig assistent. Og noen bevis for hva den andre assistenten sier og gjør kan jeg ikke komme med. Men jeg må si jeg synes det er litt synd det er slik på kg at man nesten må legge frem bevis for å bli trodd. For jeg har flere ganger tenkt at hun har tatt en rolle hun ikke skal ta. Anonymkode: 11905...54a Jeg tror deg på at du tenker og føler at det blir feil, men det betyr ikke at det faktisk er det. Når alt du har å vise til er en ganske uskyldig kommentar, er det mest nærliggende å la tvilen komme den tiltalte til gode. At små barn knytter seg til omsorgspersoner på mange is, kan nok de fleste som har jobbet i barnehage skrive under på, uten at det har skjedd noe kritikkverdig eller bekymringsfullt av den grunn. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Jeg synes dette høres potensielt problematisk ut. Jeg forstår at du ikke ønsker å gi ut detaljer, men jeg ville selv tatt en prat med leder. Ikke for å "sladre" - jeg ville ikke sagt hvem det var av kollegene mine jeg snakket om - men jeg ville lagt frem bekymring jeg har. Du, leder... jeg føler litt på... og kanskje det bare er dumt, men jeg trenger å lufte dette.. En av kollegene mine - jeg ønsker i første omgang ikke å si hvem det er... og kanskje jeg overdriver dette i mitt eget hode, men... ... ... ... Anonymkode: fd27f...684 7 1
Majer Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Tenker også at det er unødvendig at du utdyper noe mer her. I praktiske yrker bygger man seg gjerne opp et "blikk". Jeg tror på det du skriver. Det er dessverre ingen andre å ta det opp med enn en leder. Om noe blir gjort? Tviler, men da har du sagt ifra. 5 1
Irja Skrevet 5. desember 2022 #15 Skrevet 5. desember 2022 Du skriver at det er et lite barn. Barn knytter seg fort til voksne. Personlig assistent er en veldig nær og annerledes jobb. (Har jobbet som dette i 15 år) Som personlig assistent til et lite barn i hans/hennes hjem er det helt naturlig og nødvendig at det blir et nært og kjærlig forhold. Det er ett av dette lille barnets største behov. 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #16 Skrevet 5. desember 2022 On 12/2/2022 at 5:14 PM, AnonymBruker said: Jobber som personlig assistent til et lite barn (vil ikke si alder pga annonymitet). Vi er flere som jobber der, blant annet ene kollegaen min som jeg reagerer på. Hun er singel, barnløs og har veldig lyst på egen familie. Det jeg reagerer på er at hun har fått et for nært forhold til dette barnet, hun oppfører seg som om det er hennes eget barn. Idag under vaktskiftet antydet hun at barnet ser på henne som mor. Jeg har mange eksempler på lignede hendelser. Barnet har både mor og far, som er veldig glad i barnet sitt, men som strever med at de har fått et så sykt barn. Anonymkode: 11905...54a Vil ikke si alder pga anonymitet... men legger ut om alle detaljer ellers. Detaljer som forøvrig virker helt udramatiske. Anonymkode: a9533...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #17 Skrevet 5. desember 2022 Teit å spørre om råd når du ikke kan gi noen relevante detaljer en må ha for å kunne gi god tilbakemelding. Anonymkode: 7547b...252 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #18 Skrevet 5. desember 2022 Irja skrev (2 timer siden): Du skriver at det er et lite barn. Barn knytter seg fort til voksne. Personlig assistent er en veldig nær og annerledes jobb. (Har jobbet som dette i 15 år) Som personlig assistent til et lite barn i hans/hennes hjem er det helt naturlig og nødvendig at det blir et nært og kjærlig forhold. Det er ett av dette lille barnets største behov. Det er selvfølgelig ikke det at assistenten knytter seg til barnet og omvendt jeg synes er upassende. Det er slik det skal være. Men om du merket at en kollega begynte å innta en slags morsrolle for et barn du var assistent for, hadde du kanskje reagert du også. Jeg vil som sagt ikke utlevere dette så det blir gjenkjennbart. Jeg ser nå at jeg ikke skulle laget denne tråden siden jeg ikke kan legge frem bevis, og at det er helt umulig å svare meg bare ut fra å tro på det jeg skriver her, uten at jeg må bryte taushetsplikten. Anonymkode: 11905...54a 3
Irja Skrevet 5. desember 2022 #19 Skrevet 5. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er selvfølgelig ikke det at assistenten knytter seg til barnet og omvendt jeg synes er upassende. Det er slik det skal være. Men om du merket at en kollega begynte å innta en slags morsrolle for et barn du var assistent for, hadde du kanskje reagert du også. Jeg vil som sagt ikke utlevere dette så det blir gjenkjennbart. Jeg ser nå at jeg ikke skulle laget denne tråden siden jeg ikke kan legge frem bevis, og at det er helt umulig å svare meg bare ut fra å tro på det jeg skriver her, uten at jeg må bryte taushetsplikten. Anonymkode: 11905...54a Det er akkurat det. Ut i fra hva du skriver virker dette helt uproblematisk. Hvis foreldrene reagerer på noe de ser, så får de ta stilling til det selv. Endret 5. desember 2022 av Irja 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2022 #20 Skrevet 5. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er selvfølgelig ikke det at assistenten knytter seg til barnet og omvendt jeg synes er upassende. Det er slik det skal være. Men om du merket at en kollega begynte å innta en slags morsrolle for et barn du var assistent for, hadde du kanskje reagert du også. Jeg vil som sagt ikke utlevere dette så det blir gjenkjennbart. Jeg ser nå at jeg ikke skulle laget denne tråden siden jeg ikke kan legge frem bevis, og at det er helt umulig å svare meg bare ut fra å tro på det jeg skriver her, uten at jeg må bryte taushetsplikten. Anonymkode: 11905...54a Jeg synes du skal ta en prat med lederen din, om ikke annet så i alle fall for din egen sjelefreds skyld. Vær ydmyk og klar på at du vet at du muligens "ser noe" som kanskje ikke er der, men at det bekymrer deg litt. Anonymkode: fd27f...684 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå