Gå til innhold

Babyer og snorking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen mn på snart 7 mnd har vært forkjølet en stund.Men nå er han frisk bare at det surkler litt i halsen hans,og da høres det ut som om han snorker.I går mens jeg surfet på nettet kom jeg over en artikkel hvor det stod at babyer som snorket hadde høy risiko for å ha ADHD.Har nå hengt meg opp i det.Fikk ikke sove,lå bare og tenkte på om han hadde det.Det er seff ikke det verste som kan skje men en mor bekymre seg jo for alt omtrent.Så til spm har dere andre hørt om det?Er det "vanlig" at også babyer snorker?Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vesla snorket en god del. Vi la noen bøker under hodedelen av senga hennes. Slik at den ble stående litt på skrå, det hjalp mye her :)

Ellers har jeg aldri hørt om noen sammenheng mellom snorking og ADHD. Og om det er det, er uansett ikke snorking alene et tegn på ADHD ;)

Skrevet
Vesla snorket en god del. Vi la noen bøker under hodedelen av senga hennes. Slik at den ble stående litt på skrå, det hjalp mye her  :)

Ellers har jeg aldri hørt om noen sammenheng mellom snorking og ADHD. Og om det er det, er uansett ikke snorking alene et tegn på ADHD ;)

Takk for svar.Kanskje vi skal prøve med bøker under hodedelen.

Skrevet
Sønnen mn på snart 7 mnd har vært forkjølet en stund.Men nå er han frisk bare at det surkler litt i halsen hans,og da høres det ut som om han snorker.I går mens jeg surfet på nettet kom jeg over en artikkel hvor det stod at babyer som snorket hadde høy risiko for å ha ADHD.Har nå hengt meg opp i det.Fikk ikke sove,lå bare og tenkte på om han hadde det.Det er seff ikke det verste som kan skje men en mor bekymre seg jo for alt omtrent.Så til spm har dere andre hørt om det?Er det "vanlig" at også babyer snorker?Takker for svar

uff, ikke si det a.. sønnen min snorker masse han oxo! Adhd symptomer ser man vell ikke før de blir litt eldre?

Skrevet

Jeg fikk vite at små barn/babyer ikke snorker. Min lille prinsesse snorket. Ble sendt til øre nese hals spesialist og de tok polyppene på henne og vips: ikke en snorkelyd mer fra den kanten. Akkurat som om hun sov bedre også. Hun virket vertfall mer uthvilt:-)

Ikke soe å bekymre seg for. ADHD har nok andre årsaker en snorking ;)

Skrevet

Eller skjev neseskillevegg kan være årsak til snorking.

Skrevet

Det er litt snorking her og - men mest når han er forkjøla/tett da. Tror ikke jeg ville bekymra meg så mye over sammenheng mellom ADHD og snorking jeg.

Skrevet

begge mine har snorket i blant som babyer, har aldri tenkt over at det skulle være noe galt for det.

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)Skal prøve å ikke bekymre meg nå

Skrevet

Det er ikke gjort noe seriøs forskning på om det er sammenheng mellom adhd og snorking - så ikke tenk på det! (ADHD skyldes en nevrobiologisk ubalanse i hjernen, og det er umulig å si konkret hva dette skyldes)

Morsmelk hjelper mot tett nese, ellers støtter jeg rådet om å bygge opp hodeenden av sengen med f.eks. bøker, en liten pute o.l. under madrassen.

Skrevet

Sønnen min har alltid snorket når han er forkjølet, nå er han 3 og snorker fortsatt når han er tett. Jeg har ikke sett noen tegn på ADHD. Er det ikke ganske vanlig at man snorker når man er tett da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...