Gå til innhold

Førstekonsulent - er det en jobb for ungdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen over 30 som er førstekonsulenter, eller er det typisk en jobb for (unge) personer uten erfaring? Hvor mye ansvar har man i en slik stilling? 

Anonymkode: 7b99f...6e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel hva en jobber med det og hvor det er.  Finnes vel både de over og de under som har den stillingsbetegnelsen. Erfaring er nok en fordel uansett.

Anonymkode: cc901...732

Skrevet

Jeg jobber i en bedrift med helt kørka bruk av stillingskoder, og har med stillingskode som førstekonsulent. Jeg nærmer meg 40 og har master… Jeg mener jeg burde vært rådgiver.

Men intensjonen med den stillingstittelen er nok at den er for folk som er relativt ferske i jobb - enten man er ung eller gammel. Så er det ganske vanlig å avansere i titlene etterhvert, og med det mer ansvar.

Anonymkode: f1166...2d0

Skrevet

Finnes mange over 40 med master i førstekonsulentstillinger. Stillingskode sier noe om oppgaver, men ellers lite. Jeg kjenner og mange med rådgiverkode som gjør det samme som førstekonsulenter, og tjener det samme.

Anonymkode: 9a8e8...c68

Skrevet

Førstekonsulent kan innebære nesten hva som helst av arbeidsoppgaver og ansvarsområder. 

Anonymkode: 3f9be...d12

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg jobber i en bedrift med helt kørka bruk av stillingskoder, og har med stillingskode som førstekonsulent. Jeg nærmer meg 40 og har master… Jeg mener jeg burde vært rådgiver.

Men intensjonen med den stillingstittelen er nok at den er for folk som er relativt ferske i jobb - enten man er ung eller gammel. Så er det ganske vanlig å avansere i titlene etterhvert, og med det mer ansvar.

Anonymkode: f1166...2d0

Har du oppgaver og ansvar på rådgivernivå (ref lokal lønnspolitikk) så kan det være andre årsaker til at krav om ny stillingskode ikke får gjennomslag. Du kan snakke med din leder of fin tillitsvalgte om hv som skal til for å få opprykk til rådgiver. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 32 år og førstekonsulent ✌️

Anonymkode: 06378...02c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...