Gå til innhold

Hvor lenge sitter parfymelukten din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange timer skal parfymelukt gi en dunst når man går forbi noen? Mine forsvinner ganske fort så jeg må lukte helt inntil håndleddet for å kjenne parfymen. 

Er det vanlig å spraye seg flere ganger iløpet av dagen? 

Anonymkode: be926...0ff

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er noe av det mest omdiskuterte temaet i parfymeverden. Mange mener at en parfyme må være sterk og vare lenge for å være bra og gi god verdi for pengene. I rangering av hva man synes om en parfyme, er hvor mye duften sprer seg og hvor lenge den varer to viktige kriterier.

Personlig synes jeg ikke noe om slike som er alt for sterke, men det er nok en sånn skandinavisk greie. I USA synes jeg folk gir uttrykk for at parfymer må være sterke og at de sprayet minimum 5 spray.( Jeg bruker sjelden mer enn 1.)

Alle parfymer er ulike her, så det kommer helt an på hvilken parfyme du har. Hvilken parfyme er det du synes er svak?

De letteste forsvinner fort og kan med fordel friskes opp i løpet av dagen. Bare husk at om du bruker den samme parfymen hele tiden så vil du kjenne den mindre og mindre fordi du blir vant til den. Da er det lett å overspraye. Det lureste da er å ha en pause eller å ha flere å bytte på.

Endret av Elle Melle
Skrevet

Min sitter på frem til neste dusj,så en dag. Har bare brukt byredo sine parfymer de siste årene.

Anonymkode: e2085...4ba

Skrevet

Du kan prøve å ta på litt vaseline eller smøre deg med en olje før du sprayer for å fange duften litt mer?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg bruker lette parfymer så mine er stort sett borte i løpet av noen timer.  Bruker bare 1-2 spray.  Men hender jeg sprayer meg med Clean Air i løpet av en arbeidsdag.  Folk må huske på at i jobbsituasjon er folk tvunget til å være i samme rom som deg og det er ikke sikkert alle liker parfymen din like godt som deg. Parfyme er veldig personlig.  Ta hensyn og ikke spray 15 dusjer av krydderparfymen din om morgenen før du drar på jobb!

Skrevet

Jeg pleier å ta en dusj bak på hver side av halsen og en i håret ^^,  Duften for meg forsvinner passe kjapt, men folk kjenner jo fra meg om jeg gir dem klem feks. 

Skrevet
Peanut skrev (5 timer siden):

Jeg pleier å ta en dusj bak på hver side av halsen og en i håret ^^,  Duften for meg forsvinner passe kjapt, men folk kjenner jo fra meg om jeg gir dem klem feks. 

Hvilken parfymer bruker du? 

Skrevet
1 minutt siden, Kaneel said:

Hvilken parfymer bruker du? 

Lacôme Trésor EdT, Guerlain Insolence EdT, Dior Oud Ispahan, Dior Eden Roc, Dior Balade Sauvage, Joop! pour Homme. 
Sånn ca <_< 

• Hjerte 1
Skrevet

Er sånne roll on parfymer mye dårligere enn spray?

Skrevet

Mine varer hvertfall 8 timer på min hud. Noa og Rose de grasse pour filles. Opplever at de fleste parfymer varer veldig lenge på min hud, bortsett fra molecule og clean. Og parfymer med mest citrus i. Er derfor mange parfymer jeg ikke klarer å bruke siden de blir for intense og varer lenge.

Anonymkode: 93a21...354

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 16.17):

Hvor mange timer skal parfymelukt gi en dunst når man går forbi noen? Mine forsvinner ganske fort så jeg må lukte helt inntil håndleddet for å kjenne parfymen. 

Du lukter. Men nesten fin blir vant til lukten, og kjenner den ikke slik som de andre rundt deg gjør 

Anonymkode: 91fc8...bfc

• Liker 1
Skrevet

Du kjenner det ikke selv fordi du blir imun mot din egen lukt. 

For en som ikke bruker parfyme så vil man kjenne parfymen din ihvertfall i 48 timer etter påførsel. Og det selv om du tar en dusj i mellomtiden. Selv etter at du har dusjet to ganger så kan man lukte den. 

Anonymkode: 4b316...91b

Skrevet

De parfymene jeg liker aller aler best, de synes jeg forsvinner litt fort. Kanskje etter 4 t eller noe? 
Mens en parfyme jeg selv ikke liker og ikke synes passer meg, den henger i som bare det 😅 

Er det noe i det, at den «rette parfymen» som passer til den enkelte virker til å forsvinne for en selv? Mens andre rundt muligens kjenner den? 

Skrevet

Jeg HATER parfymelukt og forstår ikke at folk utsetter meg for dette. Får migrenehodepine og føler jeg blir trakasert av folk rundt meg som sprayer seg med parfyme. Unngår folkemengder og offentlige steder pga dette. Så slutt å bruk parfyme 

Anonymkode: f57b6...63e

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Coach dreams holder lenge på huden og givenchy irresistible 🥰

Anonymkode: 4dfbc...929

AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel an på hvilken parfyme man bruker. 

Anonymkode: a180b...d0a

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjellig frå parfyme til parfyme. Dei fleste notildags varar dessverre ikkje så lenge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...