AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Mannen min har tidligere hatt en veldig god relasjon til min familie (foreldre, besteforeldre og bror). Han har selv kun kontakt med sin mor. Plutselig - uten at jeg helt skjønner hvorfor - har han blitt veldig negativ til min familie. Omtaler de i negative ordeleag og det er en kamp for å få ham til å være med på besøk (de bor en liten time unna). Vi er en ganske sammensveiset familie, og har familiemiddager ved jevne mellomrom, i tillegg til bursdager og julefeiring. I dag har han sagt at han fremover kun vil være med i forbindelse med julefeiring og én gang om sommeren. Utover dette vil ikke han delta i familiesammenkomster, heller ikke bursdager. Jeg synes denne endringen i atferd er veldig sårende. Jeg har prøvd å spørre ham om hva som er årsaken, men får ikke noe ordentlig svar utover at han synes det blir mye. Jeg har sagt til ham at det er helt greit om han innimellom ikke vil være med, men at jeg synes det er veldig sårende at han setter så veldig begrensning på forhånd. Vi fikk en baby for to måneder siden, og jeg synes det er ekstra sårt at han derfor nå "melder" seg ut slik at jeg må dra alene med baby. Jeg tenker særlig at dette vil være leit når barnet blir større og skjønner at pappa ikke vil være med og besøke (barnets) besteforeldre. Som sagt; jeg krever ikke at han skal være med hvis jeg ønsker å besøke mine foreldre en dag. Men jeg synes han bør være med hvis det er familiemiddag, bursdag e.l. og han ikke har noen bedre unnskyldning enn at han "ikke vil". Er jeg for storkrevende som ønsker at vi som en liten familie stiller samlet i familiesammenkomster? Eller er det han som er urimelig/barnslig som har satt slik grense? Anonymkode: 47f52...ada 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Han ønsker tydeligvis å være hjemme alene og kose seg når du drar bort. Kanskje han trenger litt pause fra det hektiske livet med barnet. Eller kanskje han er utro. Anonymkode: f4b8c...a44 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Kan det være at han har fått en reaksjon etter dere fikk barn? Ift at han ikke har noe særlig kontakt med sin egen familie.. kanskje han syns det er leit og at det å være med din familie minner han på hva han ikke har, og at barnet hans vokser opp med familie kun på din side? Bare en tanke .. Anonymkode: 08c83...7c3 8 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Med en 2 måneders baby så har man ofte ikke like stor tålmodighet, toleranse og søvnmangel. Familieselskap kan føles ekstra slitsomt, spesielt som inngift. Jeg synes det er forståelig at det faktisk er nå han vil bruke tid hjemme og ikke masse familiebesøk. Anonymkode: 55ca8...9fd 4 4
Brunello Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Hvor mye dreier det seg om? Når man får barn begrenses jo fritiden en har til egen disposisjon veldig mye. Forstår godt at han ikke vil bruke mye tid med svigerfamilien. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Jeg ferierte med kun min mor hele oppveksten fordi min far meldte seg ut. Har ingen relasjon til min far i dag selv om vi bodde i samme hus i 20 år. Anonymkode: db8ef...7f6 1 1
Hactar Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Hvor ofte er det sammenkomster av ulikt slag? For deg er det å reise hjem, mens for han er det kanskje mer som å tørrprate med bekjente. Energien til det er kanskje ikke tipp topp med spedbarn i hus. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan det være at han har fått en reaksjon etter dere fikk barn? Ift at han ikke har noe særlig kontakt med sin egen familie.. kanskje han syns det er leit og at det å være med din familie minner han på hva han ikke har, og at barnet hans vokser opp med familie kun på din side? Bare en tanke .. Anonymkode: 08c83...7c3 Jeg har også vært inne på den tanken om at det kan være noe mer som ligger bak... Bare for å presisere; alt er jo relativt hva som er "mye". Og som jeg skrev allerede i hovedinnlegget, så krever jeg ikke at hver helg/flere helger i måneden skal gå med til familiebesøk. Men en familiemiddag her og en bursdag der, er det for mye å forlange? Han har som sagt sagt at han vil begrense det til jul og ett besøk om sommeren. For øvrig vil jeg presisere at han nesten har hatt mer fritid/alenetid etter vi fikk baby. Babyen er veldig lite krevende + at jeg koser meg veldig med henne, så jeg gjør i grunn alt i tillegg til å fullamme. Han får masse tid til å game og dyrke hobbyen sin etter jobb og i helgene fremdeles... Anonymkode: 47f52...ada 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Hvordan er din relasjon til hans familie? Er hans mor inkludert av deg? Anonymkode: 13b72...729
Ulven Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Det er rimelig spesielt å melde seg ut av svigerfamilien i en slik grad at selv bursdager utgår. Så jeg ville ha tenkt at noe har blitt utløst av babyens ankomst. Her må du snakke mer med mannen og prøve å finne ut hva som ligger bak. For barnet sin del er det best at far har et normalt forhold til slekta og ikke melder seg ut slik han gjør nå. 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er din relasjon til hans familie? Er hans mor inkludert av deg? Anonymkode: 13b72...729 Ja, jeg har virkelig prøvd. Men hun har aldri akseptert meg og vil helst ha sønnen for seg selv, så det er litt anstrengt. Det skal sies at mor og sønn heller ikke har veldig nært forhold fordi han i stor grad ble overlatt til seg selv som barn... Anonymkode: 47f52...ada
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal sies at mor og sønn heller ikke har veldig nært forhold fordi han i stor grad ble overlatt til seg selv som barn... Anonymkode: 47f52...ada Og nå har han fått en reaksjon på det å bli forelder selv. Anonymkode: e5f05...4af 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Det kan lett bli veldig mye. Og tidlig i et forhold er det lett at man blir med av plikt, og uten å tenke seg om. Han er jo heller ikke vant med den type familierelasjoner og nærhet. Og signaliserer nå at det blir alt for mye. Det bør du respektere. Presser du blir det raskt null besøk, og også aversjon når du drar. Anonymkode: f691f...078 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og nå har han fått en reaksjon på det å bli forelder selv. Anonymkode: e5f05...4af Det er det jeg mistenker/frykter. Men dessverre er han oppdratt med en slik holdning at man ikke skal snakke om psykisk helse (moren er helt klart psykisk syk, men ikke snakk om at hun skal ha noe hjelp)... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre/hvem jeg skal henvende meg til. Jeg har jo merket at han har blitt mer grinete/"aggressiv" - før vi fikk barn trodde jeg ikke han hadde slikt i seg... For å svare på hyppighet; det er vanskelig å si noe helt konkret. Noen måneder er det kanskje ingenting, mens det er en middag ved høytider. Noen måneder er det flere bursdager osv. Anonymkode: 47f52...ada
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har også vært inne på den tanken om at det kan være noe mer som ligger bak... Bare for å presisere; alt er jo relativt hva som er "mye". Og som jeg skrev allerede i hovedinnlegget, så krever jeg ikke at hver helg/flere helger i måneden skal gå med til familiebesøk. Men en familiemiddag her og en bursdag der, er det for mye å forlange? Han har som sagt sagt at han vil begrense det til jul og ett besøk om sommeren. For øvrig vil jeg presisere at han nesten har hatt mer fritid/alenetid etter vi fikk baby. Babyen er veldig lite krevende + at jeg koser meg veldig med henne, så jeg gjør i grunn alt i tillegg til å fullamme. Han får masse tid til å game og dyrke hobbyen sin etter jobb og i helgene fremdeles... Anonymkode: 47f52...ada For en slask han er. Hvis han slipper så billig unna alt, så tror han vel han slipper unna med utroskap også. En sånn fyr hadde jeg ikke hatt mye tiltro til🙄 Anonymkode: 89256...07b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er det jeg mistenker/frykter. Men dessverre er han oppdratt med en slik holdning at man ikke skal snakke om psykisk helse (moren er helt klart psykisk syk, men ikke snakk om at hun skal ha noe hjelp)... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre/hvem jeg skal henvende meg til. Jeg har jo merket at han har blitt mer grinete/"aggressiv" - før vi fikk barn trodde jeg ikke han hadde slikt i seg... Anonymkode: 47f52...ad Han er overveldet. Heller ikke han hadde trodd at han hadde dette i seg. Ha litt is i magen. Ta inn over deg at han har en type relasjonsskade og fokuser på at han skal få et godt forhold til barnet deres. Så får det andre komme seinere. Anonymkode: e5f05...4af 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 "Masse tid til å game". - Du har trolig en "guttunge" til mann. Han burde være glad han er ønsket og inkludert hos din familie. Anonymkode: 1bb88...776 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Masse tid til å game". - Du har trolig en "guttunge" til mann. Han burde være glad han er ønsket og inkludert hos din familie. Anonymkode: 1bb88...776 Ts har fortalt at mannen ble utsatt for neglect av psykisk syk forelder som barn. Dette er mannens modell av hvordan en familie "er". Dette kan ikke lappes på med middag hos svigerslekta. Anonymkode: e5f05...4af 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts har fortalt at mannen ble utsatt for neglect av psykisk syk forelder som barn. Dette er mannens modell av hvordan en familie "er". Dette kan ikke lappes på med middag hos svigerslekta. Anonymkode: e5f05...4af Før jeg ble gravid ga han uttrykk for at han ønsket å være alt annet enn det hans foreldre var da han var barn... Jeg valgte å tro på ham. Men det er vel ikke bevisst at det er blitt sånn, kanskje Anonymkode: 47f52...ada
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 til TS, på disse 2 mnd siden dere ble foreldre, hvor mange familiesammenkomster har det blitt og hvor mange er planlagt i den kommende måneden. For veeeeeldig mange ville mer enn 1 på en side vært mye….. Anonymkode: 55ca8...9fd 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå