Gå til innhold

Dere som sminker dere, trener osv når dere er sylte forkjøla

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan orker dere? Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg blir hvertfall helt ødelagt og orker ikke tanken på verken sminke eller trening når jeg er tett og vondt i hodet, tett i nesa, sår i halsen osv. Går ikke på jobb i den tilstanden heller, men vet om mange som gjør det desverre. 

Anonymkode: 3c126...0ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk som presser seg gjennom forkjølelser er ikke særlig smarte. Selv har jeg hjemmekontor noen dager, hviler nok, og er kvitt alt i løpet av kort tid. Det er de som skal være tøffe og stille på jobb og trene som forlenger forløpet og smitter andre. 

Anonymkode: cd932...ee1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg trener ikke. Men kan rusle en rolig tur på flatmark om formen er ok nok - det hjelper med frisk luft. 

Sminke er en interesse. Om jeg hadde syntes det var ork og styr ville jeg ikke gjort det i hverdagen heller, hvorfor bruke tid på noe man ikke liker? 

Er temmelig dårlig nå. Har ikke sminket meg i dag. Men fikset neglene da jeg føler meg freshere da. Og skrubbet ansiktet og tok på en god fuktmaske da jeg følte meg så utrolig tørr og dratt. 

Anonymkode: 906ed...19d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trener ikke. Men kan rusle en rolig tur på flatmark om formen er ok nok - det hjelper med frisk luft. 

Sminke er en interesse. Om jeg hadde syntes det var ork og styr ville jeg ikke gjort det i hverdagen heller, hvorfor bruke tid på noe man ikke liker? 

Er temmelig dårlig nå. Har ikke sminket meg i dag. Men fikset neglene da jeg føler meg freshere da. Og skrubbet ansiktet og tok på en god fuktmaske da jeg følte meg så utrolig tørr og dratt. 

Skjønner. Grunnen til at jeg ikke orker sminke når jeg er forkjølet er fordi jeg ikke vil ha pudder og sånt i ansiktet som kommer opp i nesa.

• Hjerte 1
Skrevet

Skjønner det ikke jeg heller 🙈 jeg er fullstendig ubrukelig når jeg er syk 

Anonymkode: ced04...05c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skjønner. Grunnen til at jeg ikke orker sminke når jeg er forkjølet er fordi jeg ikke vil ha pudder og sånt i ansiktet som kommer opp i nesa.

Enig i den. Er mye derfor jeg ikke har på meg sminke i dag. Nesa renner, jeg nyser, tårene renner innimellom. Klapper stadig vann i ansiktet. Så null vits å putte på noe. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan orker dere? Jeg skjønner at folk er forskjellige, men jeg blir hvertfall helt ødelagt og orker ikke tanken på verken sminke eller trening når jeg er tett og vondt i hodet, tett i nesa, sår i halsen osv. Går ikke på jobb i den tilstanden heller, men vet om mange som gjør det desverre. 

Hvordan vet du at folk rundt deg er «snylte forkjøla»? Sier folk det høyt? «Oi, så forkjløa jeg er i dag mens jeg løfter vekter!» eller «huff, jeg er snylte forkjøla her jeg sykler i vei.»? :klo:

En hel rekke mennesker hoster, nyser, snufser og fremstår som syke i hverdagen nettopp fordi de er syke i hverdagen. De er syke - hver dag. Folk med kroniske sykdommer har ikke råd til å unnlate å presse seg på trening - da vil helsen deres forfalle ytterligere. Normalt friske folk har «helse å gå på». Kronisk syke har ingen buffer - de må holde seg veltrente gjennom sin uhelse, enten de orker eller ei. For om de både blir utrente og syke går livskvaliteten til hundene.

Anonymkode: 5b015...5be

• Liker 1
Skrevet

Er veldig så lite pene uten da.

Anonymkode: 98c6c...409

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er veldig så lite pene uten da.

Anonymkode: 98c6c...409

?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet du at folk rundt deg er «snylte forkjøla»? Sier folk det høyt? «Oi, så forkjløa jeg er i dag mens jeg løfter vekter!» eller «huff, jeg er snylte forkjøla her jeg sykler i vei.»? :klo:

En hel rekke mennesker hoster, nyser, snufser og fremstår som syke i hverdagen nettopp fordi de er syke i hverdagen. De er syke - hver dag. Folk med kroniske sykdommer har ikke råd til å unnlate å presse seg på trening - da vil helsen deres forfalle ytterligere. Normalt friske folk har «helse å gå på». Kronisk syke har ingen buffer - de må holde seg veltrente gjennom sin uhelse, enten de orker eller ei. For om de både blir utrente og syke går livskvaliteten til hundene.

Jeg vet jo ikke det. Men kan jo godt hende noen  som er det sminker seg og trener da. Jeg hadde ikke orket. Men vi er forskjellige.

Skrevet

Jeg føler meg veldig trøtt og naken i fjeset uten mascara og eyeliner til vanlig, du kan tenke deg selv hvordan det føles når jeg er syk i tillegg 😆 så jeg fikser meg opp siden jeg ikke har lyst til at mannen min skal se meg sånn. Det holder med 5 minutter før leggetid. Ja jeg har dårlig selvtillitt uten sminke, han sier jeg ser fin ut, men jeg orker ikke.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenkte meg det kom en sånn kommentar 🙄

• Liker 1
Skrevet

Jeg trener når jeg er forkjølet, med mindre jeg har feber. Min erfaring er at treningen faktisk hjelper, jeg tror det skyldes at treningen setter igang blodsirkulasjonen. Jeg blir mindre tett i nese, bryst osv mens jeg trener, og jeg føler meg også bedre (friskere) rett etter at jeg har trent.

Anonymkode: 42ee8...8af

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet jo ikke det. Men kan jo godt hende noen  som er det sminker seg og trener da. Jeg hadde ikke orket. Men vi er forskjellige.

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

var vel bare ment sånn generelt. Jeg går jo ikke og ser etter om folk er syke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snylte forkjøla?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Snylte forkjøla?

😂Tenkte det samme,

Anonymkode: ae1ed...cb3

• Liker 1
Skrevet

Om jeg må ut på butikken eller andre ærend, så sminker jeg meg som normalt. Da ser jeg litt mer i live ut :p Men om jeg er skikkelig forkjølet så holder jeg sofa/seng utenom absolutt nødvendig ærend som butikk/apotek.

Anonymkode: 3cae7...562

• Liker 1
Skrevet

Trener og går på jobb med forkjølelse ja. Kaller ikke det å være syk. Trener om jeg har feber også jeg. Klarer ikke en dag uten trening. 

Anonymkode: 78fcb...123

Skrevet

Jeg MÅ trene som forkjølet, fysisk aktivitet er det eneste som hjelper mot stapptett nese. Sminke bruker jeg ikke ellers heller, men mesteparten hadde forsvunnet rimelig raskt når lommetørkleet er i bruk omtrent kontiuerlig. 

Anonymkode: 273e0...120

Skrevet

Tja, spørs på forkjølelsen 🤷‍♀️

Ingen trener når de er nedsyltet og fulle av feber.

Men en ordinær forkjølelse er jo peanuts sammenliknet med det kroppen ellers gir meg av «gleder». 

Anonymkode: 232d2...96c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...