Gå til innhold

Alternativ til Tibber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer sterkt å bytte fra Tibber på grunn av forskuddsbetalingen deres, men er generelt fornøyd med løsningen og appen deres. Finnes det noe tilsvarende løsning? Dere som har byttet fra Tibber, hva har dere byttet til? 

Anonymkode: bef63...1a0

Skrevet

Bytta til LOS siden jeg også har Coop-medlemskap. 

Anonymkode: 3aa9a...a3a

Skrevet

Jeg hastebyttet til det lokale strømselskapet mitt da Tibber forsøkte å lure oss inn i forskuddsbetalingsopplegget sitt på alt for kort varsel. Har negativt påslag pr. kwt, så det ble faktisk litt billigere enn Tibber. Hvilket selskap det er er ikke så viktig, det utpeker seg i alle fall ikke med noen spesielt god app.

Savner Tibber-appen litt, men har funnet ut at det går veldig fint uten. Jeg brukte kun elbillader/smartlading i Tibber, samt at jeg fulgte med litt på strømforbruk og kostnader. Nå bruker jeg fortsatt Tibber-appen for å sjekke strømforbruk i sanntid  og strømforbruk hittil i dag (med Pulse) når jeg ønsker det. Easee kunne lett settes opp med maksgrense for strøm, så forskjellen i forhold til tidligere er at jeg sjekker manuelt når det er billig strøm og planlegger lading i Easee-appen. Dette går raskt, så den største forskjellen er nå at bilen alltid lader saktere slik at jeg unngår å komme over 10 kW, mens Tibber tidligere styrte det slik at bilen ladet raskere når det var mulig og reduserte hastigheten når det var nødvendig (i forhold til effektgrensen og annet strømforbruk).

Ser på Facebook-gruppen at flere har hatt problem med Pulse og effektstyringen, samt at folk må forskuddsbetale helt hinsides store beløp for estimert strømforbruk første halvdel av neste måned. Da er det faktisk like greit å gå noen skritt tilbake, særlig når det innebærer at man både får lavere pris, gjennomfakturering med nettleie og slipper forskuddsfakturering.

Men det finnes sikkert andre strømselskaper som har apper (nesten?) på høyre med Tibber, også...

Anonymkode: ae9df...376

Skrevet

Personlig holdt jeg meg med tibber og er glad for det. De har gjort mer for norsk strømbransje enn få andre. Hvordan tror dere de andre appene hadde vært hvis tibber ikke hadde vært på banen? Nesten (men ikke helt) som mobiltelefoner før og etter iPhone. 

Anonymkode: 2cfed...f92

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig holdt jeg meg med tibber og er glad for det. De har gjort mer for norsk strømbransje enn få andre. Hvordan tror dere de andre appene hadde vært hvis tibber ikke hadde vært på banen? Nesten (men ikke helt) som mobiltelefoner før og etter iPhone. 

Jeg var fornøyd med appen til GE allerede før Tibber dukket opp og også veldig godt fornøyd med dem som strømleverandør.

Anonymkode: a4daf...3da

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg var fornøyd med appen til GE allerede før Tibber dukket opp og også veldig godt fornøyd med dem som strømleverandør.

Anonymkode: a4daf...3da

Spørs hva man bruker ja, hadde GE smarte integrasjoner med elbillader og varmepumpe feks? Tibber var vel også den første med måling via HAN port.

pt så har GE 2.3 i raring over 18 ratings og tibber 4.8 over 9800 ratings. Sier ikke nødvendigvis alt, men jeg synes fortsatt det virker som at tibber er i særstilling på smarte løsninger.

Skrevet

Byttet til Fjordkraft. 

Skrevet

Vi gikk for Motkraft, liker prinsippet. Ingen fantastisk app enda.

Anonymkode: c7aa9...093

Skrevet

Talkmore! Ganske mange likheter med Tibber-appen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...