AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Hva gjør dere med baby når baby er våken? Nå tenker jeg når baby er våken "uten å gjøre noe", altså at utenom amming, tur, bæresele osv. Og hvor mye er baby alene? Med alene tenker jeg f.eks på å ligge våken i krybbe, babygym, vippestol osv. Og hvor gammel er baby? Anonymkode: 03334...104
Anononyma Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Min på 3 mnd er «aldri» alene. Legger han i gym/nest/vippestol for å gå på do f.eks, men selv da ser han meg. Vi leser mye bok, pludrer, koser, leker med forskjellige leker han har 🥰 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Dytt! Jeg lurer også på dette - har en på 3 uker og jeg føler iblant han ligger for mye for seg selv. En ting er når han sover, men hvis jeg feks må koke flasker eller lage middag osv og han ikke har sovnet, føler jeg veldig på det😅 Anonymkode: 30138...11c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Anononyma skrev (3 timer siden): Min på 3 mnd er «aldri» alene. Legger han i gym/nest/vippestol for å gå på do f.eks, men selv da ser han meg. Vi leser mye bok, pludrer, koser, leker med forskjellige leker han har 🥰 Du leker med baby hele dagen?😳 Anonymkode: 3cb90...186 2
Anononyma Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du leker med baby hele dagen?😳 Anonymkode: 3cb90...186 Nei? Han sover mye, ammer mye og vi er ute og triller eller treffer familie/venner. Ts spurte hvor mye baby er alene, og han er jo heller ikke alene når vi er på besøk 😊 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Jeg lot babyen ligge en halvtime - time alene hver dag , noen ganger flere ganger ila dagen. Da fikk jeg gjort husarbeid og spist, mens baby fikk tid til å pludre og kose seg alene. Hun er nå 2 år og fortsatt veldig flink til å leke alene, bruke kreativiteten for å finne på ting og veldig trygg på seg selv 💜 Jeg tror ikke det er bra å konstant underholde og aktivisere barna… de har godt av å lære seg å leke alene for å utforske og bruke hjernen til å bli kreativ, samt «kjede seg». Det kan ikke skje noe hele tiden når de blir større… Anonymkode: a9812...b6f 4
Bruspulver Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg lot babyen ligge en halvtime - time alene hver dag , noen ganger flere ganger ila dagen. Da fikk jeg gjort husarbeid og spist, mens baby fikk tid til å pludre og kose seg alene. Hun er nå 2 år og fortsatt veldig flink til å leke alene, bruke kreativiteten for å finne på ting og veldig trygg på seg selv 💜 Jeg tror ikke det er bra å konstant underholde og aktivisere barna… de har godt av å lære seg å leke alene for å utforske og bruke hjernen til å bli kreativ, samt «kjede seg». Det kan ikke skje noe hele tiden når de blir større… Anonymkode: a9812...b6f Nå er det stor forskjell på babyer også. Du har hatt en enkel baby. Jeg har en baby som begynner å sutre, grine og er veldig misfornøyd hvis jeg forsøker å legge han fra meg for å f.eks gå en tur på do, ta ut av oppvaskmaskinen, sette på en klesvask etc. Jeg får ikke gjort NOE om dagene fordi han krever å konstant underholdes, bæres eller være innenfor synsrekkevidde til enhver tid. Og det hjelper heller ikke at han i tillegg sover alle dupper på meg i bæresele - det er klin umulig å få han til å sovne på andre måter på dagtid. Tro meg, jeg har forsøkt det meste som går an å forsøke (utenom skrikekur). Heldigvis sover han godt i bedside crib på natten! 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Min på 8 uker er sjeldent alene når hun er våken. Det er i så fall i vippestol 10 min mens jeg dusjer eller 20 min på babygym foran oss på gulvet mens jeg og mannen spiser middag feks. Ellers går det i å være på fanget mens jeg snakker til henne, lager grimaser, og synger. Hun er kun våken en time eller to i strekk, og mye av den tiden går jo også til amming. Anonymkode: 73f5f...cc1
Anononyma Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Bruspulver skrev (28 minutter siden): Nå er det stor forskjell på babyer også. Du har hatt en enkel baby. Jeg har en baby som begynner å sutre, grine og er veldig misfornøyd hvis jeg forsøker å legge han fra meg for å f.eks gå en tur på do, ta ut av oppvaskmaskinen, sette på en klesvask etc. Jeg får ikke gjort NOE om dagene fordi han krever å konstant underholdes, bæres eller være innenfor synsrekkevidde til enhver tid. Og det hjelper heller ikke at han i tillegg sover alle dupper på meg i bæresele - det er klin umulig å få han til å sovne på andre måter på dagtid. Tro meg, jeg har forsøkt det meste som går an å forsøke (utenom skrikekur). Heldigvis sover han godt i bedside crib på natten! Akkurat sånn er det her og. Han er ikke alene - for det går ikke. Tror ikke de lærer noe mer selvstendighet av skrikekur heller. Må bare være der for dem og trygge de til selv er klar for å være mer alene ❤️
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min på 8 uker er sjeldent alene når hun er våken. Det er i så fall i vippestol 10 min mens jeg dusjer eller 20 min på babygym foran oss på gulvet mens jeg og mannen spiser middag feks. Ellers går det i å være på fanget mens jeg snakker til henne, lager grimaser, og synger. Hun er kun våken en time eller to i strekk, og mye av den tiden går jo også til amming. Anonymkode: 73f5f...cc1 Misunner deg, jeg måtte alltid spise middag med baby på fanget, samt alle andre måltider😅 Anonymkode: 3cb90...186 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 Har vært heldig med en baby som ikke var særlig klistermerke. Faktisk så ga hun beskjed når hun hadde fått nok nærhet å ville ligge for seg selv. Hun sov på brystet mitt de første 2-3 ukene. Etter det hatet hun å sove på meg. Jeg syns det var litt trist, men samtidig litt deilig😂 frem til hun ble 4 mnd likte hun godt å ligge alene i babygymen, leke i vippestolen etc, men når hun bikket 4 mnd nå nettopp så har hun krevd litt mer nærhet igjen. Vil ikke leke for seg selv lenger. De siste ukene har jeg alltid måtte være med henne og leke med henne når hun er våken. Men krever generelt lite sånn egentlig. jeg er nok veldig heldig. Har aldri måttet spise kald middag eller drikke en kald opp kaffe🤪 Anonymkode: aebe6...cad
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Begge mine har hatet å leke selv frem til de kunne bevege seg effektivt, så rundt seks måneder. Yngste kunne tolerere fem-ti minutter i babygymmen ved føttene mine mens jeg vasket opp, hang opp klær el, mens eldste klikket av alle former for forsøk på å lære ham å være litt selv og måtte stort sett sitte på fanget mens jeg gikk på do til og med. Når de begynte å bevege seg kunne de forlate meg selv og utforske huset, så om jeg bare satt på gulvet med det jeg skulle gjøre, kunne jeg få gjort nesten hva som helst. De måtte reise seg før jeg kunne sitte bekvemt igjen da.. 😂 Men så er det heldigvis bare en periode. Det virker litt uoverkommelig når man er der, men når eldste bikka 2,5-3 år kunne han plutselig leke alene i et annet rom i en time. Og det er veldig deilig, men også veldig, veldig rart ❤️ Anonymkode: fb56a...88c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Vi er sammen en del, men ikke hele tiden. Han er mye med faren sin også. Ellers er han en gutt som ikke liker å bli dullet med for mye eller sove oppå andre. Han kan bli urolig, og med en gang vi legger han ned, så sovner han. Så vi prøver å lese signalene når han har fått nok av oss Anonymkode: f8c0d...c03 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå