Gå til innhold

Vi kansellerer den utropte fattigdommen i Norge, KG har talt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utifra denne tråden tenker jeg vi kan 

kansellere:

- for dyr strøm

- for dyr bensin

- for dyr mat.

DERE har mer enn nok råd når dere kan gi barna så dyre gaver.

Kjøss meg bak for dårlig råd!

Anonymkode: 04ea8...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke de med dårlig råd som gir dyre gaver. Vi gir dyre gaver til niese og nevø i år, klær som vi vet de trenger og en liten leke. I år har vi råd til å gjøre det og vi vet foreldrene sliter. Har også gitt 5000 til vedovner i Ukraina via en venn som har gode kontakter der. Men som sagt, i år hadde vi råd til det og det har vert trange tider hos oss så vi vet hvor mye det betyr.

Anonymkode: e2590...bbe

• Hjerte 2
Skrevet

Så hva er det du sier, at KG som har en stor del av uføre og arbeidsledige som kundekrets, ikke er fattige? 

Jøss! Nytt for meg!

Som sagt, folk som hyler om bensin, mat og strøm her på KG tror jeg kan ta seg en velfortjent bolle.

Det er ikke-eksisterende problem, vi overlever fint prisene som er nå, når man kan dishe ut tusenvis av kr på barna.

Man overdriver fattigdommen i Norge når dette er tilfellet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ikke de med dårlig råd som gir dyre gaver. Vi gir dyre gaver til niese og nevø i år, klær som vi vet de trenger og en liten leke. I år har vi råd til å gjøre det og vi vet foreldrene sliter. Har også gitt 5000 til vedovner i Ukraina via en venn som har gode kontakter der. Men som sagt, i år hadde vi råd til det og det har vert trange tider hos oss så vi vet hvor mye det betyr.

Anonymkode: e2590...bbe

Det blir for enkelt å si. Mange fattige gir ikke dyre gaver, men enkelte fattige er ekstremt opptatt av status, og har dårlig økonomisk sans. Kjøper dyre gaver på kreditt, rynker på nesa av arv og brukte ting etc.

Det er nemlig ikke sånn at man automatisk blir edel, fornuftig og tar hode økonomiske valg om man blir fattig. Fattige finnes i alle slags personligheter.

Anonymkode: c3782...c7a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så hva er det du sier, at KG som har en stor del av uføre og arbeidsledige som kundekrets, ikke er fattige? 

Jøss! Nytt for meg!

Som sagt, folk som hyler om bensin, mat og strøm her på KG tror jeg kan ta seg en velfortjent bolle.

Det er ikke-eksisterende problem, vi overlever fint prisene som er nå, når man kan dishe ut tusenvis av kr på barna.

si at noen kjøper en vinterdress til 1500 til ungen i julegave. Det blir jo helt feil å si at det ikke er maten som koster 2000 mer i måneden, hus og billånet på 6000 mer i måneden og steømregningen på 3000 mer i måneden som er det som velter lasset likevel…

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

si at noen kjøper en vinterdress til 1500 til ungen i julegave. Det blir jo helt feil å si at det ikke er maten som koster 2000 mer i måneden, hus og billånet på 6000 mer i måneden og steømregningen på 3000 mer i måneden som er det som velter lasset likevel…

Men det er ikke tilfellet - når folk spøtter ut 7.000-15.000 kr på bare 1 av ungeflokken og fortsatt spytter ut tusenvis av kr på de andre barna.

Så dette eksempelet her blir for dumt. Les tråden det er snakk om.

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet

Jeg leste den tråden og ble sjokkert over beløpene som kom frem fra de velstående.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jøss! Nytt for meg!

Det kryr av millionærer her inne også.. 

Anonymkode: 577e5...773

Gjest Adobyen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det kryr av millionærer her inne også.. 

Anonymkode: 577e5...773

Det er mange som gir seg ut for å være svært velstående og uvitende over at inflasjonen har fått så mange andre i en vanskelig situasjon. De later som at de ikke tror på det. De tror heller ikke at det koster penger å leve.   Snakker vi med folk, leser aviser og hører om hva som bekymrer så mange i dag, så forstår vi jo at problemene er reelle.   Vi merker det hver dag når vi handler eller betaler regninger.
Det er ikke verd å prøve å forklare den harde virkeligheten for døve ører.  Spesielt ikke hvis de døve ørene sitter på et nettroll.
Det spiller faktisk ingen rolle hva «eliten» måtte tro.  De hyler og skriker om  noen rører en krone av deres pengebinger.  
Beklager, nå var jeg nok fæl, men klarte ikke å la være….

Endret av Adobyen
Skrevet

Alt for mange som klager uten grunn. Velger noen å bruke for eksempel 10 000 kroner på en mobiltelefon (og deretter sutrer på grunn av trange tider) så er det ingen sympati fra min side. Men Norge har blitt et klage-land.

Den "fattigdommen" det som oftest er snakk om er selvfølgelig ikke ordentlig fattigdom. Dersom folk hadde gjort forandringer i livene deres, så knne nok veldig mye blitt fikset. Men Folk spiser seg tross alt i hjel (vel vitende om konsekvensene) rett og slett fordi nødvendige forandringer blir alt for vanskelig for dem.

Anonymkode: bd5c6...c42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...