AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Del Skrevet 2. desember 2022 Hei alle IVF venner<3 Jeg har bare lyst til å dele noen ord med dere i dag. Jeg vet hvor tøff denne prosessen er og hvor tankekjør vi alle står i. Vi googler oss igjennom symptomer, andre i liknende situasjoner, egguttak, stimulering, rugeperiode osv. I dag hadde jeg en dag hvor jeg gikk helt i kjelleren, i dag er det 14 dager etter innsett og foreløpig testet jeg negativt. Så dum som jeg var googlet jeg og tittet på forum for å søke etter trøst og for å finne folk i samme situasjon. Dessverre viste søkeresultatene mine at de fleste med blastocyst forsøk tester positivt 5-12 dager etter innsett. Noen steder stod det at alt håp er ute om man ikke har testet positivt i løpet av de 14 første dagene. Jeg gråt og ringte til klinikken min og det jeg fikk til svar fra klinikken vil jeg så gjerne dele med dere. Det kan være en mager trøst, hvis dere står i samme situasjon som meg: «I vår klinikk ønsker vi at kvinner som går igjennom IVF tar første test 16 dager etter innsett og ikke før. Grunnen til dette er at damer som er så stimulerte (støttebehandling) kan få HCG i urina senere enn vanlig. Om testen fortsatt er negativ på den 16’ende dagen, ta ny test 2 dager etter av samme årsak. Det er også viktig å ikke slutte på medisinene før mensen kommer» Så kjære dere som står eller kommer til å stå i samme situasjon som meg! Ikke gi opp håpet! kanskje vi bare er heldige at urinen vår ikke klarer å ta opp HCG helt enda<3 Stor styrkeklem fra meg! Anonymkode: e0108...afb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Del Skrevet 2. desember 2022 Høres fjollete ut av klinikken. Er en god grunn til at de fleste opererer med test 10 dager etter innsett av blastocyst. 14 dager etter innsett er virkelig alt håp ute. Anonymkode: 81d5e...733 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Del Skrevet 2. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Høres fjollete ut av klinikken. Er en god grunn til at de fleste opererer med test 10 dager etter innsett av blastocyst. 14 dager etter innsett er virkelig alt håp ute. Anonymkode: 81d5e...733 Og dette var du virkelig nødt til å spy ut av deg? Skam deg. Anonymkode: 365f0...4c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Høres fjollete ut av klinikken. Er en god grunn til at de fleste opererer med test 10 dager etter innsett av blastocyst. 14 dager etter innsett er virkelig alt håp ute. Anonymkode: 81d5e...733 Bullshit, mange mange opererer med 16 dager. Kjenner flere som ikke har testet positivt før 14-15 dager etter innsett og det har gått fint Anonymkode: a89d5...91a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bullshit, mange mange opererer med 16 dager. Kjenner flere som ikke har testet positivt før 14-15 dager etter innsett og det har gått fint Anonymkode: a89d5...91a Etter innsett av blastocyst? Det nekter jeg 100 % å tro på, det er ikke fysisk mulig. Anonymkode: 81d5e...733 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter innsett av blastocyst? Det nekter jeg 100 % å tro på, det er ikke fysisk mulig. Anonymkode: 81d5e...733 Du får tvile i vei, ikke alle må teste positivt 10 dager etter innsett av blasto, derfor mange klinikker har 14-16 dager til testdag Anonymkode: a89d5...91a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Høres fjollete ut av klinikken. Er en god grunn til at de fleste opererer med test 10 dager etter innsett av blastocyst. 14 dager etter innsett er virkelig alt håp ute. Anonymkode: 81d5e...733 Jeg delte bare det klinikken sa til meg og jeg regner med at de som jobber der vet hva de snakker om Anonymkode: e0108...afb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg delte bare det klinikken sa til meg og jeg regner med at de som jobber der vet hva de snakker om Anonymkode: e0108...afb Ja stol på klinikken ❤️ Anonymkode: a89d5...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Del Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ja stol på klinikken ❤️ Anonymkode: a89d5...91a ❤️ Anonymkode: e0108...afb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Del Skrevet 4. desember 2022 On 12/2/2022 at 2:18 PM, AnonymBruker said: Høres fjollete ut av klinikken. Er en god grunn til at de fleste opererer med test 10 dager etter innsett av blastocyst. 14 dager etter innsett er virkelig alt håp ute. Anonymkode: 81d5e...733 Er det mulig.. Er du ekspert på området? Legen vi har er øverste spesialist i Skandinavia på infertilitet, IVF med PGT og jeg tror jeg stoler mer på han enn på deg.. Han sa det samme.. Takk for gørra du måtte spy ut.. til stor hjelp for alle her! Anonymkode: b69e3...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Del Skrevet 4. desember 2022 On 12/2/2022 at 1:35 PM, AnonymBruker said: Hei alle IVF venner<3 Jeg har bare lyst til å dele noen ord med dere i dag. Jeg vet hvor tøff denne prosessen er og hvor tankekjør vi alle står i. Vi googler oss igjennom symptomer, andre i liknende situasjoner, egguttak, stimulering, rugeperiode osv. I dag hadde jeg en dag hvor jeg gikk helt i kjelleren, i dag er det 14 dager etter innsett og foreløpig testet jeg negativt. Så dum som jeg var googlet jeg og tittet på forum for å søke etter trøst og for å finne folk i samme situasjon. Dessverre viste søkeresultatene mine at de fleste med blastocyst forsøk tester positivt 5-12 dager etter innsett. Noen steder stod det at alt håp er ute om man ikke har testet positivt i løpet av de 14 første dagene. Jeg gråt og ringte til klinikken min og det jeg fikk til svar fra klinikken vil jeg så gjerne dele med dere. Det kan være en mager trøst, hvis dere står i samme situasjon som meg: «I vår klinikk ønsker vi at kvinner som går igjennom IVF tar første test 16 dager etter innsett og ikke før. Grunnen til dette er at damer som er så stimulerte (støttebehandling) kan få HCG i urina senere enn vanlig. Om testen fortsatt er negativ på den 16’ende dagen, ta ny test 2 dager etter av samme årsak. Det er også viktig å ikke slutte på medisinene før mensen kommer» Så kjære dere som står eller kommer til å stå i samme situasjon som meg! Ikke gi opp håpet! kanskje vi bare er heldige at urinen vår ikke klarer å ta opp HCG helt enda<3 Stor styrkeklem fra meg! Anonymkode: e0108...afb Tusen takk!! Anonymkode: b69e3...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå