AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Vi har der kaldt inne med, vi prøver varme hjemme, og jeg ser stadig at babyen har svettet på ryggen eller på magen selv om det ikke er varmt og ikke har så mye klær på eller dyne. Anonymkode: 8915e...2e7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har der kaldt inne med, vi prøver varme hjemme, og jeg ser stadig at babyen har svettet på ryggen eller på magen selv om det ikke er varmt og ikke har så mye klær på eller dyne. Anonymkode: 8915e...2e7 Er babyen varm da? Kjenner du etter i nakken om hen er for varm eller kald? Og hvorfor har dere det så kaldt inne med en baby? Anonymkode: a8393...f91 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Joda, babyer kan svette. Du kan prøve å bruke tynne ullklær istedenfor bomullsklær. Anonymkode: ff854...eeb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Noen babyer er varme av seg, og kan svette mye, ja. Om babyen er varm og svetter, ha det litt kaldere, eller brukt litt mindre klær. Om babyen er svett, kan den bli kald den ikke har ull på seg. Anonymkode: 81fb3...8ee
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Mine babyer har alltid svettet mye i hodet. Det var alltid vått der hodet hadde ligget, uavhengig av hvor varme eller kalde de var. Anonymkode: caa10...0c5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Ungen min svettet mye, var rett og slett bare varm av seg samtidig som at babyer sliter med å regulere temperaturen selv. Vi lå midt på vinteren med ca 16 grader på soverommet, baby lå kun i pysj og var kjempevarm mens jeg lå med ullsokker, pysj og dyne. Jeg er veldig kald av meg så jeg slet veldig med å lære meg hvordan jeg skulle kle denne varme skapningen. Skal sies at jeg sliter enda nå et par år etterpå, men regulerer heldigvis temperaturen bedre selv og kan si i fra om det er varmt/kaldt. Anonymkode: 30018...535
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Vår svettet mye fra hodet. Så vi prøvde tilpasse bekledning deretter. Men, han var ikke nødvendigvis varm alltid - svetten kunne komme i vogna på iskald vinter pga lue. Kroppen generelt/halsgropen varm ikke svett og for varm, kun selve hodet der han lå med lue mit dunpose. Anonymkode: edb53...64a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Hvordan er baby ellers? Puster fint, klarer å spise godt uten å bli anpusten, aktiv, vokser fint? Og hvor gammel? Som du ser av svarene over så kan de svette og det er helt normalt. Men hvis det er andre ting dere stusser på ville jeg kontaktet lege, feks hvis noe av dette stemmer: https://oslo-universitetssykehus.no/avdelinger/barne-og-ungdomsklinikken/nyfodtintensiv-avdeling/til-dere-med-et-barn-som-har-eller-kan-komme-til-a-utvikle-hjertesvikt Anonymkode: 2bc8f...7e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå