Gå til innhold

Hva ville dere gjort om dere plutselig så det var 1mill inn på konto, og dere visste ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem det var fra eller hvorfor dere plutselig hadde 1mill inn på konto? Dette drømte jeg i natt 😂

Jeg hadde kjøpt meg dyre gull smykker 🥰

Anonymkode: a8510...506

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontaktet banken for å finne ut hvor pengene kommer fra, hadde definitivt ikke tatt sjansen på å bruke andre sine penger hvis det er gjort en feil med overføring.

Anonymkode: 1c919...395

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kontaktet banken for å finne ut hvor pengene kommer fra, hadde definitivt ikke tatt sjansen på å bruke andre sine penger hvis det er gjort en feil med overføring.

Anonymkode: 1c919...395

Det er sant. Det hadde jeg også gjort. Men hvis pengene var dine, hva ville du kjøpt? 😊Ts

Skrevet

Hvis jeg var sikker på at pengene var mine, så hadde jeg betalt ut all gjeld, spandert ferie på meg og samboer og kjøpt meg ny bil 😊

Skrevet

Hadde det vært mine penger så hadde jeg betalt ned på boliglånet. Hadde ikke brukt noe før jeg hadde fått bekreftet at pengene var mine og hvorfor.

Anonymkode: 8de6b...78e

• Liker 1
Skrevet

Har faktisk opplevd det for iallfall 20 år siden. Visste at noe var feil så rørte ikke en krone. Dette var før tilgang på nettbank så da kontoutskriften fra banken kom i posten så jeg at pengene hadde gått ut og inn på konto på samme dag. 

Anonymkode: 32933...bee

Skrevet

Hadde de vært mine til odel og eie ville jeg betalt ned på boliglånet, samt reist på en fin ferie med barn, mann og moren min. Hadde de ikke vært mine hadde jeg ventet på at banken skulle ordnet opp. 

Anonymkode: c6534...aff

Skrevet

Om det hadde vært mine penger, hadde de gått til oppgradering av huset. Nye vinduer og mer isoloasjon. Og kanskje til ett nytt bad om det var penger til overs.

Anonymkode: 5d951...2cd

Skrevet

Nedbetaling på boliglån om de var mine.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 12.48):

hvem det var fra eller hvorfor dere plutselig hadde 1mill inn på konto? Dette drømte jeg i natt 😂

Jeg hadde kjøpt meg dyre gull smykker 🥰

Jeg hadde ringt banken og bedt om en forklaring på hvor resten av pengene mine hadde tatt veien..

Anonymkode: 7b94d...6f1

• Hjerte 1
Skrevet

Betalt inn 800 000 på huslånet mitt, betalt ut studielånet mitt og unnet meg en skikkelig ferietur.

Anonymkode: 3c557...c23

Skrevet

Satt de av til egenkapital siden vi skal kjøpe hus. Og kjøpt meg et kunstverk jeg har hatt lyst på lenge.

Anonymkode: 43285...6e0

Skrevet

Til info så nytter det ikke å bruke pengene og si etterpå at du ikke visste at de ikke var dine. Feil overførte penger blir hentet tilbake når feilen blir oppdaget. Alt må betales tilbake. Det påløper renter om pengene ikke betales straks tilbake. 

Anonymkode: cb578...f90

Skrevet

Hadde ikke merket det, 1 mill er bare en brøkdel av det jeg har på konto uansett.

Anonymkode: 1fd3a...40e

• Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor hadde så mange av dere valgt «fattigfolk» løsningen hvis dere hadde fått penger??? Ja evt forbrukslån er selvfølgelig noe som må nedbetales men studielån og huslån har jo lavere rente enn det man kan forvente å få i avkastning ved å investere pengene langsiktig. Her hadde man altså hatt muligheten til å begynne å skape seg en større formue men velger istedet å nedbetale billige lån, merkelig… Jeg har selv både studielån og boliglån og et par millioner som er investert. Aldri i verden om jeg hadde tatt ut disse pengene for å betale ned billige lån. Disse pengene gir meg jo mye mer tilbake hele tiden.

Anonymkode: 8594b...6c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvorfor hadde så mange av dere valgt «fattigfolk» løsningen hvis dere hadde fått penger??? Ja evt forbrukslån er selvfølgelig noe som må nedbetales men studielån og huslån har jo lavere rente enn det man kan forvente å få i avkastning ved å investere pengene langsiktig. Her hadde man altså hatt muligheten til å begynne å skape seg en større formue men velger istedet å nedbetale billige lån, merkelig… Jeg har selv både studielån og boliglån og et par millioner som er investert. Aldri i verden om jeg hadde tatt ut disse pengene for å betale ned billige lån. Disse pengene gir meg jo mye mer tilbake hele tiden.

Anonymkode: 8594b...6c9

Synes egentlig det du skriver her er fornuftig. For min del hadde jeg nå valgt boliglånet siden jeg nettopp har kjøpt bolig og har litt høy belåningsgrad. Tåler veldig fint mange renteøkninger før jeg må begynne å tenke på økonomien. Bare liker å ha litt lavere belåning.

Men normalt ville jeg tenkt akkurat som deg her 👍 og tror det er særdeles viktig at "folk flest" får lært seg å nyttiggjøre seg av å la pengene jobbe for seg. Har jo tjent flere hundre tusen/millioner på lure investeringer og aksjefond. Og det hadde jeg ikke fjorten om jeg alltid hadde prioritert å betale ned gunstige lån.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...