AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Nå har jeg brukt otrivin for barn i 10 dager for å holde det åpent. Hvis jeg lar det gå litt tid uten, tettes det fullstendig. Det er dumt, sant? Det bør jo være åpent for å unngå at det tettes helt? For når det tettes helt, kommer jo ingenting ut. Men det står på pakningen at otrivin kun skal brukes maks ti dager. Jeg holder på med neshorn, saltvann, og har tidvis tatt paracet. Dette er grusomt. Anonymkode: 553bf...437
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå har jeg brukt otrivin for barn i 10 dager for å holde det åpent. Hvis jeg lar det gå litt tid uten, tettes det fullstendig. Det er dumt, sant? Det bør jo være åpent for å unngå at det tettes helt? For når det tettes helt, kommer jo ingenting ut. Men det står på pakningen at otrivin kun skal brukes maks ti dager. Jeg holder på med neshorn, saltvann, og har tidvis tatt paracet. Dette er grusomt. Anonymkode: 553bf...437 Har du fått antibiotika? Regner med du har vært hos legen hvis du har kraftig bihulebetennelse… eller er du bare tett i nesen? Isåfall kan du smøre med peppermynteolje Anonymkode: 3ed09...649 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Jeg synes du skal ta kontakt med legen og få noe skikkelig som tar det. Anonymkode: c536b...d67 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Dro til legen og fikk nasonex og vent-og se-resept på antibiotika. Hvor kjapt kan jeg forvente bedring av nasonexen tro? TS Anonymkode: 553bf...437
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dro til legen og fikk nasonex og vent-og se-resept på antibiotika. Hvor kjapt kan jeg forvente bedring av nasonexen tro? TS Anonymkode: 553bf...437 ikke i det hele tatt da det er en allergimedisin? Men du kan kjøpe kamille på helsekost og bruke det til å puste inn damp i tillegg mens du venter og ser.. Jeg bruker to store ss pr liter vann.. https://sunkost.no/kamille-te-1?gclid=Cj0KCQiA4aacBhCUARIsAI55maE9WoNjDibdy-RsRdCP89kroyoQ3leNrTAiVnRliZ4JjVEpDzHrfvwaAntVEALw_wcB Anonymkode: 17dfd...aa3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Kontakt legen og be om rinexin. Da løsner det med en gang. Anonymkode: f2c81...a87 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ikke i det hele tatt da det er en allergimedisin? Men du kan kjøpe kamille på helsekost og bruke det til å puste inn damp i tillegg mens du venter og ser.. Jeg bruker to store ss pr liter vann.. https://sunkost.no/kamille-te-1?gclid=Cj0KCQiA4aacBhCUARIsAI55maE9WoNjDibdy-RsRdCP89kroyoQ3leNrTAiVnRliZ4JjVEpDzHrfvwaAntVEALw_wcB Anonymkode: 17dfd...aa3 Hva? Det står da i pakningsvedlegget at det er mot bihulebetennelse og? Mener du legen min tar feil? TS Anonymkode: 553bf...437 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): ikke i det hele tatt da det er en allergimedisin? Men du kan kjøpe kamille på helsekost og bruke det til å puste inn damp i tillegg mens du venter og ser.. Jeg bruker to store ss pr liter vann.. https://sunkost.no/kamille-te-1?gclid=Cj0KCQiA4aacBhCUARIsAI55maE9WoNjDibdy-RsRdCP89kroyoQ3leNrTAiVnRliZ4JjVEpDzHrfvwaAntVEALw_wcB Anonymkode: 17dfd...aa3 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva? Det står da i pakningsvedlegget at det er mot bihulebetennelse og? Mener du legen min tar feil? TS Anonymkode: 553bf...437 Den som svarte er ikke oppdatert/har ikke peiling, bare. Det er godt kjent behandling. https://www.nettlegevakt.no/info/bihulebetennelse Anonymkode: ac73b...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dro til legen og fikk nasonex og vent-og se-resept på antibiotika. Hvor kjapt kan jeg forvente bedring av nasonexen tro? TS Anonymkode: 553bf...437 Ca 1-2 dager. Anonymkode: 92aa2...273
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Har bare fått utskrevet rinexin mot bihulebetennelse. Har pleid å løsne på et par dager da. Kun fått antibiotika mot halsbetennelse/bronkitt. Anonymkode: 8bf55...869
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 De gangene jeg har vært syk lenge har jeg ikke brydd meg om 10-dagers grensa, jeg føler det er viktigere å unngå press i bihuler og øreganger, og ikke minst få søvn. Begrenser mengden jeg bruker, og tar kun når jeg er tett. Når jeg begynner å bli bedre dropper/begrenser jeg bruk veldig, selv om det betyr litt ubehag og tett nese et-par dager. Det er på dette tidspunktet det er lett å bli avhengig. Anonymkode: 6a3ef...b27 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå