Gå til innhold

Virker som kroppen ikke klarer å produsere hcg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer aldri lenger enn 4+5. Tredje gangen på 7 mnd jeg mister. Aldri sett en hcg verdi over 30. Høyeste hcg som har vært målt er 29. Virker som om kroppen min ikke klarer å produsere mer hcg? Kan det være en greie?

Anonymkode: 51b7a...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan evt. være progesteronmangel? Det kan man måle hos legen, og få sprøyte, tror jeg. Eller så er det helt urelatert, jeg hadde også 3 slike graviditeter på rappen, men på den fjerde graviditeten så satt den☺️ Men nå som du har hatt sa 3 ganger skal du kunne få utredning hos lege, så spør der. 

Anonymkode: 75253...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kommer aldri lenger enn 4+5. Tredje gangen på 7 mnd jeg mister. Aldri sett en hcg verdi over 30. Høyeste hcg som har vært målt er 29. Virker som om kroppen min ikke klarer å produsere mer hcg? Kan det være en greie?

Hgc blir jo produsert av fosteret, og når fosteret ikke er levedyktig så synker HGC - eller så øker det bare ikke. HGC produseres eksplisitt av fosteret. 

Anonymkode: 58bda...fd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan evt. være progesteronmangel? Det kan man måle hos legen, og få sprøyte, tror jeg. Eller så er det helt urelatert, jeg hadde også 3 slike graviditeter på rappen, men på den fjerde graviditeten så satt den☺️ Men nå som du har hatt sa 3 ganger skal du kunne få utredning hos lege, så spør der. 

Gikk på cyclogest denne runden, fra positiv test 3+4 og til hcg sank 4+5, så tror ikke det er problemet.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gikk på cyclogest denne runden, fra positiv test 3+4 og til hcg sank 4+5, så tror ikke det er problemet.. :(

Da har du bedre peil enn meg på sånt. Men som sagt, plutselig så sitter det allikevel ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dårlig eggkvalitet. Du bør søke om ivf

Anonymkode: 66224...32e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal starte opp over nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis kvaliteten er dårlig så hjelper det ikke bestandig med ivf, må kanskje ha eggdonasjon da ❤️

Anonymkode: 4db97...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt spesielt å konkludere med dårlig eggkvalitet og t.o.m foreslå eggdonasjon på grunnlag av at noen sier de mister for 3 gang på 7 mnd. 

Kjære TS; vil ikke råde deg til å høre på medisinske råd fra en gjeng anonyme kg brukere. Det kan være så mange grunner til at du mister, inkludert uflaks! Vil råde deg til å ta opp dette spørsmålet med en gynekolog.

Jeg mistet forøvrig 4 ganger selv på et år. Sitter med en nydelig liten datter nå🙂

Anonymkode: 1460c...f3e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å ha noe med eggkvalitet å gjøre. Jeg mistet 5 ganger, men når vi gikk gjennom IVF ble 15 av 20 egg befrukta og 10 ble så bra blastocyster at de kunne fryses. Og drømmen vår gikk i oppfyllelse ved første innsett🥰 
Anbefaler å ta en utredning for habituell abort. Hos meg ble det oppdaget en deformasjon i livmora som kunne opereres, og som sagt gikk det bra ved første graviditet etter operasjonen. 

Anonymkode: 89985...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Er bare 25, så håper for all del det ikke er dårlig eggkvalitet. Tenker det uansett er mye man kan prøve før det er snakk om eggdonasjon, så synes kanskje det var litt voldsomt. 
Har nå bedt om utredning for habituell abort, så begynner med det i midten av januar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - svarene i denne tråden... Om DNA og fosterutvikling er problemet er det jo vel så ofte mannen. 

Og utfordringer med abort/livmor etc er også en mye mer sannsynlig årsak enn eggkvalitet. 

Anonymkode: ee72d...9d4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk har jo med at egget som er befruktet et "syk" og om det er livmoren som frastøtter eller egget som selv faller. Tror dette har da med sperm å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (7 timer siden):

Kjemisk har jo med at egget som er befruktet et "syk" og om det er livmoren som frastøtter eller egget som selv faller. Tror dette har da med sperm å gjøre 

Jeg hadde kjemisk i januar, fikk beskjed da om at det var nok noe kromosom feil med egget, livmoren er sjekket for bakterier osv via endometrio test så alt var fint og legen sa at spermen til samboeren var så å si perfekt. Så var visst kvaliteten og at egget var sykt som gjorde at jeg fikk kjemisk sa de. 

Anonymkode: 4db97...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta imot medisinske råd på forumet her. Kontakt legen, du har rett på full utredning etter 4 SA (habituell abort). 

Om du blir gravid igjen kan du rådføre deg med legen ang progesteron, det gis ofte til de som har hatt flere uforklarte aborter. 

Vi ble satt opp til IVF behandling mens vi var i utredning (tar ofte ganske lang tid). Etter 9.  graviditet som førte til SA fant de ut at det var grunnet en kromosomfeil. 

Lykke til! 

Anonymkode: f465b...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ikke ta imot medisinske råd på forumet her. Kontakt legen, du har rett på full utredning etter 4 SA (habituell abort). 

Om du blir gravid igjen kan du rådføre deg med legen ang progesteron, det gis ofte til de som har hatt flere uforklarte aborter. 

Vi ble satt opp til IVF behandling mens vi var i utredning (tar ofte ganske lang tid). Etter 9.  graviditet som førte til SA fant de ut at det var grunnet en kromosomfeil. 

Lykke til! 

Anonymkode: f465b...c8d

Gikk på progesteron denne runden, men holdt allikevel ikke..

men tusen takk for svar ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...