AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Vi er universitetsutdannede og vil ikke bo i et område som er helt uten universitetsutdannede. Men vi ønsker ikke på bo på steder som Slemdal, Nordberg, Ullevål hageby, det blir for homogent.. Barna bør vokse opp med barn som har høyskolebakgrunn eller til og med ingenting av utdannelse. Folk som ikke har hørt om Morgenbladet. Har sett alt for mange eksempler hvor pretensiøse folk kan bli av å kun omgås privilegert middelklasse. Vi tenkte på Disen/Lofthus. Eller Ekeberg/Ryen/Høyenhall. Har disse områdene en fin miks av akademiker, men samtidig litt vanlige folk? Hvordan er skolene? Og idretten? Ballett? Anonymkode: 0f2a5...d39
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Grefsen/Kjelsås! Eller Disen, Tonsenhagen. Fine områder som jeg opplever har det du beskriver. Anonymkode: af167...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Jeg liker østkanten så Ekeberg, Høyenhall/ hellerud/ Lambertseter hadde jeg sett meg ut. Lykke til 😊 Anonymkode: 4523c...2ef 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Disen/Lofthus/Grefsen/Kjelsås høres ut som det idelle området for dere. Pass på at dere havner i Disen skolekrets hvis dere bor helt øst i området. Anonymkode: f1f0e...e22 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Ekeberg, Simensbråten og Høyenhall. Anonymkode: 1c036...170 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi er universitetsutdannede og vil ikke bo i et område som er helt uten universitetsutdannede. Men vi ønsker ikke på bo på steder som Slemdal, Nordberg, Ullevål hageby, det blir for homogent.. Barna bør vokse opp med barn som har høyskolebakgrunn eller til og med ingenting av utdannelse. Folk som ikke har hørt om Morgenbladet. Har sett alt for mange eksempler hvor pretensiøse folk kan bli av å kun omgås privilegert middelklasse. Vi tenkte på Disen/Lofthus. Eller Ekeberg/Ryen/Høyenhall. Har disse områdene en fin miks av akademiker, men samtidig litt vanlige folk? Hvordan er skolene? Og idretten? Ballett? Anonymkode: 0f2a5...d39 Tro meg, du vil ikke at barna dine skal gå i klassen med barn det foreldre har null utdannelse. Det er slike barn det blir trøbbel med. Anonymkode: f1f0e...e22 3 1
Frottis Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Vil si de aller fleste steder i Oslo er sånn du ønsker deg. Unngå Vindere
Frottis Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Frottis skrev (Akkurat nå): Vil si de aller fleste steder i Oslo er sånn du ønsker deg. Unngå Vindere ..Det jeg ville skrive var : unngå områdene med «høyest» og «lavest» sosioøkonomiske kjennetegn, ellers er det nokså fritt fram, og dere kan legge vekt på andre ting som nærhet til sentrum, skog, sjø, osv. 1
Viktualia Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Beklager, jeg bor i Groruddalen og HAR HØRT OM MORGENBLADET! jeg er til og med abonnent, og har til min skrekk sett at det er opptil flere i nabolaget som er like rare. Men det er få barn med høyskolebakgrunn her altså, så fremmelige er de ikke. 🤔 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er universitetsutdannede og vil ikke bo i et område som er helt uten universitetsutdannede. Men vi ønsker ikke på bo på steder som Slemdal, Nordberg, Ullevål hageby, det blir for homogent.. Barna bør vokse opp med barn som har høyskolebakgrunn eller til og med ingenting av utdannelse. Folk som ikke har hørt om Morgenbladet. Har sett alt for mange eksempler hvor pretensiøse folk kan bli av å kun omgås privilegert middelklasse. Vi tenkte på Disen/Lofthus. Eller Ekeberg/Ryen/Høyenhall. Har disse områdene en fin miks av akademiker, men samtidig litt vanlige folk? Hvordan er skolene? Og idretten? Ballett? Anonymkode: 0f2a5...d39 Finnes ikke "vanlige folk" lenger i Oslo, boligprisene er for høye til det. Det er tettbodde ghettoer hvor de fattige/innvandrere bor super trangt, også dyre områder hvor hvite nordmenn eller rike innvandrere bor. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-kartet-viser-okningen-i-andel-innvandrere-i-oslo/60563498 Personlig ville jeg gått for Grefsen/Kjelsås, dyrt nok til at du unngår for mange fattigfolk, men også norskt nok til at kidsa lærer norsk, men fattigt nok til at du slipper de superrike. Et lite stykke av hva hele Norge pleide å være i gamle dager Folk uten utdannelse raner deg på gata btw, med levekostnadene nå til dags og ufaglært innvandring/sosial dumping, er dette IKKE folk du vil bo rundt, lønninger for ufaglærte er ikke til å leve på så vi må spe på lønna med å rane folk. Tragisk at samfunnet har blitt slik, men sånn er det bare. Alle vil ha sosial dumping, men ingen vil leve der de sosialt dumpede bor. Vel, mange tror de vil det, men så fort de får barn så rømmer de, bare se alle feministene i avisene som skriver om oslo øst og hvor flott det er, så fort de får barn flykter de. TL_DR: Dropp fantasien om å bo med folk uten utdannelse, politikken har kjørt samfunnet i dass og det er ikke trygt lengre, sørg for å bo et sted folk uten utdanning ikke hare råd til å bo, så kan du heller la dem kjøre til deg for å male huset ditt for sosial dumping lønn, uten at du må ha "slavene" rundt deg hele tiden. Lykke til. Anonymkode: 2053f...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Foreslår også Grefsen/Kjelsås. Alle mine veletablerte akademikervenner i Oslo bor der. Anonymkode: de92a...11a 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: norskt kidsa Anonymkode: 2053f...8d2 Ikke norsk det der heller. Anonymkode: e5040...e92 1
AprilLudgate Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi er universitetsutdannede og vil ikke bo i et område som er helt uten universitetsutdannede. Men vi ønsker ikke på bo på steder som Slemdal, Nordberg, Ullevål hageby, det blir for homogent.. Barna bør vokse opp med barn som har høyskolebakgrunn eller til og med ingenting av utdannelse. Folk som ikke har hørt om Morgenbladet. Har sett alt for mange eksempler hvor pretensiøse folk kan bli av å kun omgås privilegert middelklasse. Vi tenkte på Disen/Lofthus. Eller Ekeberg/Ryen/Høyenhall. Har disse områdene en fin miks av akademiker, men samtidig litt vanlige folk? Hvordan er skolene? Og idretten? Ballett? Anonymkode: 0f2a5...d39 Alle plasser i Oslo har akademikere med dagens boligpriser. Men stedene du spør etter er egentlig ikke Kjelsås, men mer Disen eller Tonsenhagen. Bøler/Oppsal/Manglerud er en haug akademikere blandet med folk med lavere utdanning. Høybråten og. Kjelsås er like snobbete som ren vestkant i praksis, og kommer ikke spesielt godt ut på mobbing såvidt jeg forstod lokalt medieoppslag 🤷♀️ Selv hadde jeg valgt tja….en av disse. I teorien vil jeg bo på Tåsen fordi mer sentralt, men det er veldig snobbete der. Ikke vaffeljakkesnobb, men kultursnobb. Samme greia som Ullevål Hageby. Om du vil ha VELDIG blanding må du nok til type Stovner/Ellingsrud. Du finner få lavtlønnede nå på Disen/Manglerud/Tosnenhagen osv. Endret 2. desember 2022 av AprilLudgate 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke norsk det der heller. Anonymkode: e5040...e92 Jeg bor ikke på grefsen/kjelsås. Jeg bor i en av ghettoene. Men har venner der borte så kjenner området godt. Anonymkode: 2053f...8d2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 Må det være innenfor Oslogrensa? For med det budsjettet ville jeg ha valgt noe rett utenfor, mot vest, fremfor østkanten av byen. Dersom dere jobber i byen får dere ikke nødvendigvis lenger reisevei dersom dere bosetter dere et sted langs bane/toglinja. Anonymkode: 0d3a3...250
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 AprilLudgate skrev (10 minutter siden): Alle plasser i Oslo har akademikere med dagens boligpriser. Men stedene du spør etter er egentlig ikke Kjelsås, men mer Disen eller Tonsenhagen. Bøler/Oppsal/Manglerud er en haug akademikere blandet med folk med lavere utdanning. Høybråten og. Kjelsås er like snobbete som ren vestkant i praksis, og kommer ikke spesielt godt ut på mobbing såvidt jeg forstod lokalt medieoppslag 🤷♀️ Selv hadde jeg valgt tja….en av disse. I teorien vil jeg bo på Tåsen fordi mer sentralt, men det er veldig snobbete der. Ikke vaffeljakkesnobb, men kultursnobb. Samme greia som Ullevål Hageby. Om du vil ha VELDIG blanding må du nok til type Stovner/Ellingsrud. Du finner få lavtlønnede nå på Disen/Manglerud/Tosnenhagen osv. Det er jeg enig i. Jeg kjenner en haug akademikere som bor på Furuset og Linderud. Høyt utdannet betyr ikke nødvendigvis høytlønnet, i hvertfall ikke høyt nok til å kjøpe på Kjelsås. (Jeg kjenner for øvrig en akademiker-familie som bor der også, men de kom inn på boligmarkedet for 20+ år siden og hadde dessuten en del arv.) Anonymkode: cae92...5b6 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jeg enig i. Jeg kjenner en haug akademikere som bor på Furuset og Linderud. Høyt utdannet betyr ikke nødvendigvis høytlønnet, i hvertfall ikke høyt nok til å kjøpe på Kjelsås. (Jeg kjenner for øvrig en akademiker-familie som bor der også, men de kom inn på boligmarkedet for 20+ år siden og hadde dessuten en del arv.) Anonymkode: cae92...5b6 Hadde styrt unna Furuseth med barn. Mye dop og vold ergo gjenger med utenlandsk opprinnelse. Anonymkode: a08ff...e04 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes ikke "vanlige folk" lenger i Oslo, boligprisene er for høye til det. Det er tettbodde ghettoer hvor de fattige/innvandrere bor super trangt, også dyre områder hvor hvite nordmenn eller rike innvandrere bor. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-kartet-viser-okningen-i-andel-innvandrere-i-oslo/60563498 Personlig ville jeg gått for Grefsen/Kjelsås, dyrt nok til at du unngår for mange fattigfolk, men også norskt nok til at kidsa lærer norsk, men fattigt nok til at du slipper de superrike. Et lite stykke av hva hele Norge pleide å være i gamle dager Folk uten utdannelse raner deg på gata btw, med levekostnadene nå til dags og ufaglært innvandring/sosial dumping, er dette IKKE folk du vil bo rundt, lønninger for ufaglærte er ikke til å leve på så vi må spe på lønna med å rane folk. Tragisk at samfunnet har blitt slik, men sånn er det bare. Alle vil ha sosial dumping, men ingen vil leve der de sosialt dumpede bor. Vel, mange tror de vil det, men så fort de får barn så rømmer de, bare se alle feministene i avisene som skriver om oslo øst og hvor flott det er, så fort de får barn flykter de. TL_DR: Dropp fantasien om å bo med folk uten utdannelse, politikken har kjørt samfunnet i dass og det er ikke trygt lengre, sørg for å bo et sted folk uten utdanning ikke hare råd til å bo, så kan du heller la dem kjøre til deg for å male huset ditt for sosial dumping lønn, uten at du må ha "slavene" rundt deg hele tiden. Lykke til. Anonymkode: 2053f...8d2 Du bor ikke i Oslo selv skjønner jeg 😊 mye har skjedd i Oslo de siste 10 åra, så å dra fram en så gammel statistikk er irrelevant i denne sammenhengen. Jeg bor på østkanten og elsker det. Nærhet til sjø, skog og gode kollektivtmuligheter. har naboer som er godt utdannede og har inntekt på flere millioner og naboer som ikke er utdannet. Aldri opplevd at naboene uten utdannelse raner naboene med utdannelse 😊 syns forøvrig det er synd at sånne som du kommenterer på boområder i Oslo. Jeg antar at TS ønsker råd fra de som kjenner til stedene, da blir det unødvendig at de som kjenner noen som kjenner noen som en gang opplevde noe for 10 år siden lirer ut av seg så useriøse innlegg som du kommer med. Anonymkode: 4523c...2ef 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde styrt unna Furuseth med barn. Mye dop og vold ergo gjenger med utenlandsk opprinnelse. Anonymkode: a08ff...e04 Jeg sa ikke at det var supert der, bare at mange akademikerefamilier bor der. Fordi det er rimelige rekkehus der, og det er andre gode kvaliteter også. Nært marka for eksempel, og mange kulturtilbud til barn. Poenget mitt var bare at mange høyt utdannede bor utenfor de dyre områdene TS ser på. Det høres ut som han/hun tenker på akademikere som folk med mye penger, og det er de gjerne ikke. Anonymkode: cae92...5b6 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du bor ikke i Oslo selv skjønner jeg 😊 Anonymkode: 4523c...2ef ok AnonymBruker skrev (1 minutt siden): mye har skjedd i Oslo de siste 10 åra, så å dra fram en så gammel statistikk er irrelevant i denne sammenhengen. Anonymkode: 4523c...2ef Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne greia, jada noen lysegule er mørkegule nå f.eks, trenden går den veien, og nye blokker som bygges gjør ting mørkere hvor enn de blir bygget så det kan en ta lokalt når en vurderer området, men du ser tydelig fra kartet hvor du vil bo (de store områdene med mye lydegult/mørkegult i områdene rundt der du skal bo) og hvor du ikke vil bo (mye blott eller rødt rundt din firkant). Furuset f.eks ser du tydelig fra det kartet at aldri i livet om noen vil bo der om de ikke må, fordi alle de fattige bor der, og de vil rane deg/danne gjenger etc, masse trøbbel som de som kan slippe vil slippe. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bor på østkanten og elsker det. Nærhet til sjø, skog og gode kollektivtmuligheter. ok. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): har naboer som er godt utdannede og har inntekt på flere millioner og naboer som ikke er utdannet. Aldri opplevd at naboene uten utdannelse raner naboene med utdannelse 😊 Anonymkode: 4523c...2ef Ja er enig i at det bor mange med utdannelse der, så om TS er ute etter det er ghettoene også gode alternativer. Problemet er de uten utdannelse som det er flere av i disse områdene. Godt å høre at du ikke har blitt ranet da, selv om jeg er noe usikker på relevansen. Hvis TS blir ranet, så spiller det kanskje liten rolle for han at DU ikke ble ranet. De går ofte etter kidsa også ikke voksne så ofte så det er også noe av problemet TS vil møte på som er vanskelig å gjøre noe med ut over å flytte. Politiet kan ikke gjøre noe for de er rasister som skal dele ut kvitteringer nå som skal vise hvor rasister de er, patetisk. Politiet vil gjøre som i sverige, flykte for å ikke måtte dele ut kvitteringer som viser at de er rasister siden de gir mest kvitteringer til svarte. Så får de kriminelle områdene enda mer for seg selv. Kult. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): syns forøvrig det er synd at sånne som du kommenterer på boområder i Oslo. Jeg antar at TS ønsker råd fra de som kjenner til stedene, da blir det unødvendig at de som kjenner noen som kjenner noen som en gang opplevde noe for 10 år siden lirer ut av seg så useriøse innlegg som du kommer med. Anonymkode: 4523c...2ef Ok. Anonymkode: 2053f...8d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå