AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Blir rett og slett så dårlig av hele væremåten hans mot meg. En som hele tiden blander seg i alt jeg sier og rakker ned på meg, avbryter og sier upassende kommentarer. Gir meg stygge blikk, som oftest når de andre ikke ser det. Har tatt opp dette med søsteren min før, og hun ble rasende, så etter det har jeg bare prøvd å unngå å snakke med han, men likevel så må han alltid bare si noe ufyselig. Jeg pleier å ikke svare for meg, men min andre søster sier at jeg MÅ svare for meg selv når han gjør dette. Men hvordan skal jeg gjøre det? Når min søster som er gift med han alltid blir sur på meg hvis jeg svarer noe som hun ikke liker. For eks, sist jeg møtte han sa jeg til han at jeg synes ikke det er fint sagt av deg, da fikk jeg høre at jeg var frekk fra min søster som er gift med han. Jeg prøver å ignorere han, men jeg får likevel angst av væremåten hans. Altså, alt dette holder jeg inni meg, og har det virkelig ikke koselig selvom de andre kanskje tror det. Jeg vet ikke hva som er problemetet hans. Hva ville dere gjort her? Hvem andre her har en svoger dere ikke kommer overens med? Anonymkode: cbaec...002
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 "Hva er grunnen til at du sier sånt til meg? Forstår du ikke at jeg blir lei meg?" Anonymkode: 7f599...187 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Kommenter han når han sier stygge ting til deg. Kanskje du kan prøve deg på «mente du å si xxx og ikke yyy?» til søsteren din som er gift med han må du spør «er det fint av han å si sånt til meg? Du vet dette har pågått lenge og nå står jeg opp for meg selv når du ikke klarer hjelpe for en bedre stemning» og så må du bare prøve å ignorere og tenke at han er ikke en snill person, at du skal være glad for at du ikke er sammen med han og at det er ikke noe galt med deg. For alt du vet så er han kanskje sjalu eller betatt og ønsker å være slem for å få deg til å holde avstand. Jeg vet det ikke er lett. Jeg har samme problem med svigerfar (han er ikke sjalu eller betatt da 😅) men han har ingen grunn til å være ekkel og slem mot meg. Han bare liker meg ikke. Alle de andre liker meg og tar ofte kontakt for å finne på noe, så jeg prøver å glemme svigerfar og fokusere på noe annet. Men det er virkelig ikke lett altså 🧡 Anonymkode: 283d2...4d3 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Hvorfor må du møte ham? Bare la være å feire jul sammen med sin søster da vel? Anonymkode: d9c06...1de
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Kan du alliere deg med dine foreldre (om de lever), så de er klar over hva som foregår og kan ta grep når hendelsene oppstår? Ta en samtale privat før jul og fortelle om hva denne oppførselen fra svogeren gjør med deg, og at det er i ferd med å ødelegge din glede over familiesamvær. Om ingen i familien er villig til å lytte eller ta deg på alvor, så ville jeg vurdert å kutte ut hele julefeiringen med familien og generelt unngå samlinger hvor svoger er til stede. Du skal ikke kjenne angst rundt dine nærmeste, da må du heller droppe å møte opp. Anonymkode: 7b406...ee8 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Hører andre hva han sier, eller ikke? Om de ikke hører det, så gjenta det høyt. "Hva mener du med (sett inn utsagn)?" Da har du jo ikke "vært frekk", men bare spurt hva han mener..... Anonymkode: f7a8e...334 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Hadde funnet meg et annet sted å feire jul og sagt at siden han ikke kan oppføre seg ordentlig mot deg, så velger du å feire med den og den i stede. Anonymkode: 41db9...403 2
Bombasi Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde funnet meg et annet sted å feire jul og sagt at siden han ikke kan oppføre seg ordentlig mot deg, så velger du å feire med den og den i stede. Anonymkode: 41db9...403 Dette. Hvorfor i det hele tatt gidde å feire jul sammen med han? Jeg ville heller ha sittet alene på julaften kontra å møte opp i et slikt "selskap". 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå