AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Er det bare jeg som synes at mange av julelåtene som lages i nyere tider har blitt mer deprimerende? Hvorfor så stort fokus på alt som er så trist og fælt med julen? Jeg er født på slutten av 90-tallet, og er vokst opp med blant annet Hanne Krogh, Wenche Myhre, Per Asplin, Sissel Kyrkebø osv, og jeg synes at de var mer lysbetonte. Anonymkode: b26b8...80f 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Ja, de spiller på følelser og det er ikke akkurat lystig….. Er ikke rart at folk blir deprimert i julen, det synges om ensomhet og på tv bobler det over av reklame om hvor dårlig alle har det. Anonymkode: 6eab8...75a 1
Zidji Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Jeg hadde akkurat samme tanke nå nettopp! Skulle pynte juletre og satt på en norsk liste med julesanger på spotify. Kom jo bare den ene dystre sangen etter den andre, med et og annet innslag av noe lystig fra 90 tallet. Altså! 😆
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Syns hele jula har uspilt sin rolle, tull og vas fra ende til annen. Anonymkode: e5672...0f1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Ja, jeg kan være enig med deg. Samtidig så liker jeg det. Jeg synes melankoli er fint, og det gjør meg på merkelig vis rørt og glad og takknemlig. samtidig har jeg lister der det er eldre julesanger, og jeg liker gleden og mystikken, og romantiseringen av jul. Så man kan heldigvis finne begge deler. ❤️ God advent! Anonymkode: 7267a...446
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå