AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Er det ikke bedre å senke kravene og finne seg en egnet partner til å bidra økonomisk, omsorgs -og tidsmessig i husholdningen? De fleste som vil ha hjelp til jul på finn.no er aleneforeldre. Som gammal kar med livslange monogame forhold i blodet, så tenker jeg stakkars barn som har egoistiske foreldre. Per som ikke taklet litt dun på overleppen til Kari, eller Kari som syntes Per hadde stygg øreflipp. Også må barna lide. Anonymkode: 3db2d...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Ja, satt på spissen, men så overfladiske er dere yngre blitt faktisk. Anonymkode: 3db2d...fc5 1
Nymerïa Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 De fleste hadde ikke likt å bli valgt for å kunne bidra økonomisk. De som liker å bli brukt på den måten kan like gjerne gi donasjoner på Finn. 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det ikke bedre å senke kravene og finne seg en egnet partner til å bidra økonomisk, omsorgs -og tidsmessig i husholdningen? De fleste som vil ha hjelp til jul på finn.no er aleneforeldre. Som gammal kar med livslange monogame forhold i blodet, så tenker jeg stakkars barn som har egoistiske foreldre. Per som ikke taklet litt dun på overleppen til Kari, eller Kari som syntes Per hadde stygg øreflipp. Også må barna lide. Anonymkode: 3db2d...fc5 nå er jo en mann en veldig stor investering da, man kan ikke bare ta med seg en mann fra kiwi. Anonymkode: 674ba...c9f 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Hva slags annen grunn er det for å være i forhold om ikke økonomi og logistikk?? Anonymkode: c8b2d...6c0 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Å finne en såkalt ‘egnet partner’ er ikke så lett gitt. Der er mange enslige forsørgere der ute, og de fleste er ikke på Finn for å få hjelp til jul. Jeg er ikke der. Om jeg skal ha en partner, skal det være fordi jeg ønsker å ha denne personen i mitt liv. Ikke fordi jeg trenger det. Anonymkode: 3ca10...9b5 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Hadde ikke trang økonomi som alenemor så glad jeg slapp å fire på noen krav bare pga egen økonomi 🤷🏼♀️ Anonymkode: 21524...74b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Enslig mor her, som trives som singel, og klarer meg fint økonomisk. Og jeg bryr meg veldig lite om utseende til en mann, men bryr meg veldig mye om personligheten hans, og det er ikke lett å finne en mann med bra nok personlighet. Anonymkode: 1e45c...6b2 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Alenemamma her, dater en som tjener mye mindre enn meg. Går helt fint, er ikke avhengig av noen for å bidra økonomisk Anonymkode: 50275...493 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ikke trang økonomi som alenemor så glad jeg slapp å fire på noen krav bare pga egen økonomi 🤷🏼♀️ Anonymkode: 21524...74b Ut av nysgjerrighet, hva er dine krav? Anonymkode: 3db2d...fc5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enslig mor her, som trives som singel, og klarer meg fint økonomisk. Og jeg bryr meg veldig lite om utseende til en mann, men bryr meg veldig mye om personligheten hans, og det er ikke lett å finne en mann med bra nok personlighet. Anonymkode: 1e45c...6b2 Hva er bra personlighet i følge deg? Anonymkode: 3db2d...fc5
Snok1 Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke bedre å senke kravene og finne seg en egnet partner til å bidra økonomisk, omsorgs -og tidsmessig i husholdningen? Nei. Det er bedre å forbedre seg selv og sin egen situasjon og på den måten få bedre selvtillit og -respekt og på alle måter få et bedre liv. Det er dessuten ikke slik at enslige foreldre har det økonomisk trangt. Det er de ressurssterke som går og de -svake som blir. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har absolutt ikke dårlig økonomi selv jeg er enslig forsørger for mine to barn. Eksmannen min tjente gode penger, men jobbet også natt og dag. Det orket jeg ikke mer av. Jeg var i stand til å forsørge meg selv og ønsket en partner som bidrog i hjemmet. Anonymkode: 4db59...de3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Er det ikke bedre å senke kravene og finne seg en egnet partner til å bidra økonomisk, omsorgs -og tidsmessig i husholdningen? De fleste som vil ha hjelp til jul på finn.no er aleneforeldre. Som gammal kar med livslange monogame forhold i blodet, så tenker jeg stakkars barn som har egoistiske foreldre. Per som ikke taklet litt dun på overleppen til Kari, eller Kari som syntes Per hadde stygg øreflipp. Også må barna lide. Anonymkode: 3db2d...fc5 Jeg har trang økonomi, men ungen min lider ikke. Hun hadde nok lidd mer om jeg dro inn en mann jeg egentlig ikke liker for å få mer penger i kassa. Anonymkode: 355fb...522 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Ut av nysgjerrighet, hva er dine krav? Anonymkode: 3db2d...fc5 Først og fremst en mann jeg matchet med på et personlig plan. Også var det selvsagt viktig for meg at han var innstilt på at det var et barn i bildet med det som hører med. Utover det var et sunt forhold til økonomi viktig. Og da mener jeg ikke at han hadde mye penger men at det var en person som ikke så på forbrukslån som en løsning og hadde mye tullegjeld ect (jeg jobber innen finans så det er en grunnleggende verdi for meg). Ellers måtte jeg jo finne han interessant på et vis mtp utstråling og tiltrekning og kjemi mellom oss. Nå er jeg på tinderdate på sjette året i strekk og vi har giftet oss og fått snart 2 barn til, så jeg vil si at suksessraten er høy 😊 Har endt opp med en mann som strekker seg laaaaangt utover "kravlisten" mtp kvaliteter, så jeg er veldig fornøyd med han og kan faktisk ikke komme på noe som helst som han mangler 🥰 Anonymkode: 21524...74b 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 Høres ut som prostitusjon. Sex med en mann man ikke tenner på for å få bedre økonomi. Da klarte jeg meg heller alene. Anonymkode: cf666...7bc 3 1
liljene Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Det ts skriver om i hi, er hovedgrunnen til min utdanning. Jeg bestemte meg da jeg var 18, at jeg ikke ville være økonomisk avhengig av en mann. Og nå har jeg jobb og utdanning, samt en livsstil som sørger for at hverken ungene eller jeg lider. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 12.12): De fleste som vil ha hjelp til jul på finn.no er aleneforeldre. Som gammal kar med livslange monogame forhold i blodet, så tenker jeg stakkars barn som har egoistiske foreldre. Per som ikke taklet litt dun på overleppen til Kari, eller Kari som syntes Per hadde stygg øreflipp. Hvis du virkelig er en «gammal kar med livslange monogame forhold i blodet», så har du lært imponerende lite av et levd liv! Det skal du ha. Du tror folk er aleneforeldre fordi de synes partner har stygg øreflipp eller dun på overleppen. Virkelig? Personlig vil jeg heller ha to jobber enn å skaffe meg en fyr kun av økonomiske grunner. Du kan jo selvsagt prostituere deg om du vil, men å fordømme andre som velger annerledes er rimelig spesielt. Anonymkode: 5b3f4...80d 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 12.12): Er det ikke bedre å senke kravene og finne seg en egnet partner til å bidra økonomisk, omsorgs -og tidsmessig i husholdningen? De fleste som vil ha hjelp til jul på finn.no er aleneforeldre. Som gammal kar med livslange monogame forhold i blodet, så tenker jeg stakkars barn som har egoistiske foreldre. Per som ikke taklet litt dun på overleppen til Kari, eller Kari som syntes Per hadde stygg øreflipp. Også må barna lide. Anonymkode: 3db2d...fc5 Denne problemstillingen handler i all hovedsak om mødre som får barn uten å tenke på barnets beste. Hvorfor dette ansvaret hviler på mødrene og ikke fedrene sier sexolog og parterapeut Live Mehlum en hel del om her, i artikkelen "kvinner er besatt av å få barn". (betalingsmur) Ekspertene mener det er undervurdert hvor mye av makten kvinner faktisk sitter på, med tanke på hvordan familien skal bli. – Dette med barn, graviditet og det å bli mor er en arena som kvinner tradisjonelt har hatt eierskapet til. Det er en god del felles som ligger til grunn for de alenemødre som ender opp av å leve på fattigdomskassa. De har ingen utdannelse, de fikk barn i ung alder, de har ingen trygg og god jobb, de sliter fortrinnsvis med mental helse, de ser en utvei med å få barn i stedet for å slippe forpliktelser som utdannelse og arbeid. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å se ned på aleneforeldre med dårlig/trang økonomi, det er et valg de selv har tatt, i visshet om at de kunne ha fått på plass det helt elementære før de ble gravide. Anonymkode: 01c45...350
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #20 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å se ned på aleneforeldre med dårlig/trang økonomi, det er et valg de selv har tatt, i visshet om at de kunne ha fått på plass det helt elementære før de ble gravide. 🫥 Anonymkode: 5b3f4...80d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå