Gå til innhold

Velge barnets kjønn Noen som har prøvd dette?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det blir litt teit ... sefølglig om du du vil helst få jente..men blir gravid med gutt og er like glad så er jo det flott.. 

Men ikke gjøre alt for ett kjønn ..for så bli skuffet

Anonymkode: 2a1e0...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare tull. Merkelig at folk fortsatt tror på dette i 2022😅 den eneste måten du kan bestemme kjønn er ved kunstig befruktning

Anonymkode: 5747e...f26

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så teit. Det er en baby man lager, ikke en spesialbestilling av en dukke 

Anonymkode: a2396...760

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk laget vårt foretrukne kjønn på nord Kypros, angrer bare på at vi ikke gjorde det tidligere.

Anonymkode: 377ed...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi fikk laget vårt foretrukne kjønn på nord Kypros, angrer bare på at vi ikke gjorde det tidligere.

Anonymkode: 377ed...1ee

Dette vil jeg gjerne høre mer om. Hvordan gikk dere frem?

Anonymkode: 112d1...53a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør den behandlingen hvor du kan velge kjønn, men fikk det kun godkjent på grunn av alvorlig genetisk sykdom. Synes det er ille at andre "velger" denne behandlingen frivillig når de kan få barn naturlig. Bare fordi de vil bestemme kjønn, mens andre prøver i årevis på å bare få ett friskt barn.. glad det er ulovlig i Skandinavia. 

Et barn er en gave.. ikke en skreddersydd dukke som skal passe inn i din drøm... jeg drømte om barn.. fikk 9 døde i stede.. vi får ikke alt vi vil ha. 

Anonymkode: 0fc0e...028

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi gjør den behandlingen hvor du kan velge kjønn, men fikk det kun godkjent på grunn av alvorlig genetisk sykdom. Synes det er ille at andre "velger" denne behandlingen frivillig når de kan få barn naturlig. Bare fordi de vil bestemme kjønn, mens andre prøver i årevis på å bare få ett friskt barn.. glad det er ulovlig i Skandinavia. 

Et barn er en gave.. ikke en skreddersydd dukke som skal passe inn i din drøm... jeg drømte om barn.. fikk 9 døde i stede.. vi får ikke alt vi vil ha. 

Men er det ikke vel så egoistisk å ønske seg et barn overhodet? Når det tross alt kun er et egoistisk ønske og drøm. 

Anonymkode: e232e...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Men er det ikke vel så egoistisk å ønske seg et barn overhodet? Når det tross alt kun er et egoistisk ønske og drøm. 

jo.. derfor jeg mener at man ikke har rett til verken barn, ett friskt barn eller å velge hvilket kjønn.. barn er helt egoistisk og bare en gave man er evt heldig å få. synes man da skal ta imot det man får.. om det er gutt eller jente.. Man skaper også et enormt press på det barnet.. hadde følt jeg var et prestige prosjekt om jeg visste jeg ble valgt pga kjønnet for at det skulle balansere mine foreldres image.. (det kalles family balancing)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Dette er den eneste etisk forsvarlige grunn til å velge kjønn.

Anonymkode: 49f2f...90d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

jo.. derfor jeg mener at man ikke har rett til verken barn, ett friskt barn eller å velge hvilket kjønn.. barn er helt egoistisk og bare en gave man er evt heldig å få. synes man da skal ta imot det man får.. om det er gutt eller jente.. Man skaper også et enormt press på det barnet.. hadde følt jeg var et prestige prosjekt om jeg visste jeg ble valgt pga kjønnet for at det skulle balansere mine foreldres image.. (det kalles family balancing)

Så din mening bestemmer hvor den etiske grensa går for når man kan påvirke naturen, og ikke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kall meg gjerne dømmende, men jeg mistenker at du/dere har opplevd svært få utfordringer i livet. Godt for dere, men en utrolig bortskjemt holdning å ha. 

Anonymkode: 7b1de...ad7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...