Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #1 Skrevet 10. desember 2005 Jeg trenger prevensjonshjelp. Jeg tåler ikke p-piller, får strekkmerker overalt blir deppa og legger på meg, jeg får sopp av kondomer og nå når jeg har spiral får jeg smerter i underlivet 5 dager etter mensen og nå i det siste har jeg fått det like før også. Finnes det noen alternativer da? Hva kan jeg bruke, begynner å bli sprø av dette :cry:
minienthe Skrevet 10. desember 2005 #2 Skrevet 10. desember 2005 tja, p-sprøyte fungerte for meg selv om jeg hadde samme problemene som deg en dette er vel noe du bør diskutere med legen din ?
siebaeo Skrevet 10. desember 2005 #3 Skrevet 10. desember 2005 Hvorfor tåler du ikke p-piller? Kan du bruke østrogenfrie piller som Cerazette (egentlig en minipille..) Hva med sånn eggløsningstester eller lignende?
Gjest Gjest Skrevet 10. desember 2005 #4 Skrevet 10. desember 2005 Det er tydeligvis noe med hormonene som tuller det til for meg, jeg får strekkmerker på de merkeligste steder, blir deprimert, aggresiv, osv..Men, jeg kan kanskje prøve uten østrogen ja...Takk for tips, skal ta det opp med legen min.
Iceglow Skrevet 10. desember 2005 #5 Skrevet 10. desember 2005 Pessar eller Lea's shield kan fungere, men ser ikke bort fra at problematikken med sopp blir mye den samme som med kondomer. Men har du forsøkt flere typer kondomer? Tenker litt på at det kan være forskjellige typer glidemiddel på de, og kanskje du ikke reagerer likt på alle. Ellers så er det vel ikke noe uventet at jeg vil anbefale deg å lese litt om FAM/sykluskontroll og se om det kan fungere for deg (Jeg, Malama og et par til her har 100 og ørti innlegg her, les litt, og spør om du fortsatt lurer på noe ) P-sprøyte hadde jeg vært svært skeptisk til å vurdert. Ja, det KAN fungere fint for deg, men når du har hatt reaksjoner på hormonpreparater før, så høres det for meg ulogisk ut at en dose som er ment til å sitte i kroppen i minimum 3 måneder er av det lureste. Går det galt, så sliter du med det til depotvirkningen er over, noe som ikke er uvanlig er alt mellom 6 til 18 måneder. Men som sagt, det kan gå bra, men jeg vil påstå det er et sjansespill med en ganske så høy innsats.
Nella Skrevet 10. desember 2005 #6 Skrevet 10. desember 2005 les litt på www.prevensjon.net Der ser du de fleste alternativer
Iceglow Skrevet 10. desember 2005 #7 Skrevet 10. desember 2005 (endret) Grei nok side den, iverfall ikke verre enn annet jeg har sett Jeg vil bare si en ting her, og det er at “sikre perioder” som blir nevnt på den siden og FAM ikke er det samme. FAM har av en eller annen grunn havnet på “annet” der. Svært dårlig beskrivelse, og nevner kun basaltemperaturdelen av FAM, men ikke annet å vente av en side som i all hovedsak fokuserer på legemidler. Endret 10. desember 2005 av Iceglow
Gjest Aloha Skrevet 11. desember 2005 #8 Skrevet 11. desember 2005 Hva med P-plaster? Jeg vet ikke om det gir de samme bivirkningene som P-piller, du kan jo høre med legen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå