Gå til innhold

Er movicol jr bedre enn lactulose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby fikk så vondt i magen av laktulose, men sliter en del med forstoppelse. Tenkte å spørre legen om movicol jr, men er dette bedre for magen mtp smerter osv?

Anonymkode: 0d6fa...170

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magesmerter kommer vel strengt tatt av at det er forstoppelse i utgangspunktet og dermed er vanskelig for luften å komme ut?

Jeg går på movicol under graviditet nå og har mye mageknip, men om det er pga movicolen i seg selv eller om det er pga forstoppelsen er ikke greit å vite dessverre.

Anonymkode: d1258...12d

Skrevet

movicolen er bedre syns jeg

Anonymkode: 7c557...19a

• Liker 1
Skrevet

Movicol er mye bedre for mitt barn. Måtte følge tømmeprogram først, for å løse opp alt. Deretter vedlikehold. 

I samråd med lege ja, slik du nevner. Ikke hatt magesmerter, men perioder med veldig grønn bæsj. Gikk over. 

Anonymkode: ab442...1b5

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Movicol er mye bedre for mitt barn. Måtte følge tømmeprogram først, for å løse opp alt. Deretter vedlikehold. 

I samråd med lege ja, slik du nevner. Ikke hatt magesmerter, men perioder med veldig grønn bæsj. Gikk over. 

Anonymkode: ab442...1b5

Hva er tømmeprogram?

Anonymkode: d1258...12d

Skrevet

Vel, det er to helt ulike legemidler. De virker på ulike måter. Laktulose «smører» for å bedre passasje. Movicol binder væske og øker volum, påvirker peristaltikk.

Du burde snakke med legen 😊

Skrevet

ville hørt med lege ang vi-siblin, ble anbefalt det av kirurg og det har danket ut alt annet for min del.

Anonymkode: e2d34...72b

Skrevet

Vi-siblin er det eneste som fungerte for vårt barn (litt eldre).

Anonymkode: e3ac7...1a9

Skrevet

Jeg fikk heftig diare av movicol 

Anonymkode: 1ec38...92e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 10.14):

Baby fikk så vondt i magen av laktulose, men sliter en del med forstoppelse. Tenkte å spørre legen om movicol jr, men er dette bedre for magen mtp smerter osv?

Anonymkode: 0d6fa...170

ja og spesielt for melkeallergikere. Men de pleier ofte skrive ut movicol vanlig og gi bare halv dose så blir det samme som movicol jr.

Anonymkode: 69892...b81

Skrevet

Begge gir luft i magen, men lactulose er verst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...