AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Uff jeg har sitt hjertene som henger og blir litt lei meg.. barn som ønsker seg votter og sokker og luer.. Men ser også noen hjerter som kan være litt dyrt som ullklær, regnjakke, sparkesykkel, og diverse som ikke er så lett for alle andre å gå in å handle dette.. da det er dyrt og synes litt synd også på at disse dyre ønskene nokk vil henge der til jul da ikke alle har råd til og handle det meste på hjertene.. Jeg vurderte å ta et hjerte som var snakk om sokker og votter da det ikke er så dyrt, men resten blir litt ute av min rekkevidde.. andre som har hjulpet med dette og gitt? Anonymkode: a0c9b...8f1
Forundret.. Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Har ikke sett slike tre. Hvor i landet gjøres dette? 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Forundret.. skrev (1 minutt siden): Har ikke sett slike tre. Hvor i landet gjøres dette? Litt overalt egentlig, fant en her stavanger Anonymkode: a0c9b...8f1 1
Forundret.. Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har som sagt ikke sett dem jeg. Hvor i Stavanger? Er det noe spesielt kjøpesenter som har disse, Amfi for eksempel?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Jeg vil tro at noen av disse «store» ønskene blir godt tatt i mot om man gir noe brukt, men som er i god stand. Anonymkode: 24235...14e 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Det jeg reager mest på er at så mange av ønskene ikke er barnas ønsker men foreldrenes. Barn ønsker seg ikke luer, votter, ull og regntøy, foreldre gjør det. Så håper de som trekker disse lappene også legger med en liten lego, perlesett eller annet også. Anonymkode: d8b03...32a 10
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det jeg reager mest på er at så mange av ønskene ikke er barnas ønsker men foreldrenes. Barn ønsker seg ikke luer, votter, ull og regntøy, foreldre gjør det. Så håper de som trekker disse lappene også legger med en liten lego, perlesett eller annet også. Anonymkode: d8b03...32a Dette er veldig sant, jeg tror jo ikke at en 2 åring ønsker seg ulltøy men foreldrene Anonymkode: a0c9b...8f1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Forundret.. skrev (31 minutter siden): Jeg har som sagt ikke sett dem jeg. Hvor i Stavanger? Er det noe spesielt kjøpesenter som har disse, Amfi for eksempel? Kilden Anonymkode: a0c9b...8f1
Forundret.. Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kilden Anonymkode: a0c9b...8f1 Ser på nettsiden at det ikke hører til Amfi eller lignende. Kan det være at det er noe eget de har funnet på? Eller har du sett det flere steder?
Forundret.. Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Er det slik at en trekker en lapp og så går og kjøper det, pakket det inn og leverer det? Om det er slik det fungerer så hadde det vært fint å tatt barna med å kjøpe en liten ting for å hjelpe til.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Forundret.. skrev (4 minutter siden): Er det slik at en trekker en lapp og så går og kjøper det, pakket det inn og leverer det? Om det er slik det fungerer så hadde det vært fint å tatt barna med å kjøpe en liten ting for å hjelpe til. Jepp er slikt og enig. Viktig å lære barna at julen handler ikke om å bare få men også gleden av og gi og glede andre Anonymkode: a0c9b...8f1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Noen som vet om det finnes slike trær i Oslo? Anonymkode: 94f77...83e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noen som vet om det finnes slike trær i Oslo? Anonymkode: 94f77...83e Ikke ønsketre har jeg sett, men nå er jeg ikke på sentrene så ofte. Men Choicehotellene har innsamling under sine trær. Bare skriv på lappen f.eks: «jente 14-16 år, som liker å pynte seg». Gavene blir fordelt mellom ulike organisasjoner. Anonymkode: a3498...ff2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 I min lille by henger det lapper inne på en blomsterforretning med ønsker og så står det ett tre vi kan legge pakkene under. Jeg skal ta en kikk på lappene og se om det er noe som passer å gi men ellers hadde jeg tenkt å gi en julesokk med snop og 200,- i. Anonymkode: 52502...d62
jaromei Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 31 minutter siden, Forundret.. said: Ser på nettsiden at det ikke hører til Amfi eller lignende. Kan det være at det er noe eget de har funnet på? Eller har du sett det flere steder? Vi har dette på flere kjøpesentre i nærheten av meg. Ene senteret blir ønsketreet arrangert gjennom Røde Kors, på et annet senter er det Omvent Julenisse som arrangerer.
Gjest ti10 Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er veldig sant, jeg tror jo ikke at en 2 åring ønsker seg ulltøy men foreldrene Anonymkode: a0c9b...8f1 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det jeg reager mest på er at så mange av ønskene ikke er barnas ønsker men foreldrenes. Barn ønsker seg ikke luer, votter, ull og regntøy, foreldre gjør det. Så håper de som trekker disse lappene også legger med en liten lego, perlesett eller annet også. Anonymkode: d8b03...32a Nei, vet dere hva, dette synes jeg er helt greit, dette vitner om reell nød. En gjenganger i disse trådene om hjelpetiltak er jo kritikk av at de det gjelder, ønsker seg unødvendige ting. Hva er vel mer nødvendig enn ullundertøy? Det er de færreste som liker å fryse, inkludert toåringer. Foreldre skal gjøre det beste for sine barn, og hvis de synes ullundertøy, skjerf eller votter er det barna deres trenger mest, så er det garantert noe i det. Eller mener dere at ungene skal perle og bygge lego for å få varmen i seg? For all del, legg gjerne ved lekesaker, men å kritisere at folk ønsker nødvendige ting til barna sine, det synes jeg er direkte respektløst og virkelighetsfjernt.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 ti10 skrev (1 minutt siden): Nei, vet dere hva, dette synes jeg er helt greit, dette vitner om reell nød. En gjenganger i disse trådene om hjelpetiltak er jo kritikk av at de det gjelder, ønsker seg unødvendige ting. Hva er vel mer nødvendig enn ullundertøy? Det er de færreste som liker å fryse, inkludert toåringer. Foreldre skal gjøre det beste for sine barn, og hvis de synes ullundertøy, skjerf eller votter er det barna deres trenger mest, så er det garantert noe i det. Eller mener dere at ungene skal perle og bygge lego for å få varmen i seg? For all del, legg gjerne ved lekesaker, men å kritisere at folk ønsker nødvendige ting til barna sine, det synes jeg er direkte respektløst og virkelighetsfjernt. Jeg ser den, votter, sokker og luer er mye billigere og lettere å få gitt en ulltøy det er dyrt Anonymkode: a0c9b...8f1
pippip Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Noen som vet om det finnes slike trær i Oslo? Anonymkode: 94f77...83e Jeg så et på Sandvika storsenter hvis det kan være aktuelt å dra dit. Sto utenfor kundeservice i 1.etasje i gamledelen. Man velger en lapp, kjøper det som står på lappen, pakker inn og legger i boksen ved siden av. I tillegg til konkrete ønsker var det også mer generelle som "jente 8-10 år".
Embla Othea Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 Utrolig flott tiltak. Selv hadde jeg kanskje ikke gitt votter, luer og skjerf, men for eksempel lego, brettspill og klær. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 Embla Othea skrev (10 minutter siden): Utrolig flott tiltak. Selv hadde jeg kanskje ikke gitt votter, luer og skjerf, men for eksempel lego, brettspill og klær. Men om det står ønske (votter) på lappen så må det kjøpes pluss du kan legge ved noe du selv vil (Lego). Anonymkode: 28098...fe4 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå