Gå til innhold

Flere som har Tibber her og fått faktura for des?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da vil du snart få en faktura med rente på alt forbruk du ikke betalte på forskudd, så det blir dyrt... Så lenge du ikke bytter så har du akseptert avtalen med Tibber og har ikke mye du skulle sagt. Men flott at du sier ifra til Tibber på den måten du gjør! 👏

Anonymkode: 171f9...2e8

Har gjort det nå i 2 måneder og fakturaene blir godkjent med grønn i appen selvom jeg ikke betaler det estimerte forbruket.. Gjør det så lenge det går uten noen ekstra faktura på renter feks. Nekter å betale på forskudd, spesielt når det estimatet deres er som tatt ut i løse luften og aldri har stemt 😅

Anonymkode: 6a664...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hos meg estimerer de bare halve måneden. Har du valgt sen forfallsdato? Velger du tidlig forfallsdato estimerer de mindre 

Anonymkode: 11a94...dab

Som sagt er forfallsdatoen i midten av mnd fortsatt. Kanskje det er her de har bommet?

Anonymkode: e7c10...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om vedkommede betaler faktisk forbruk på forfallsdato vil ikke hen få det nei. 

Anonymkode: 11a94...dab

om vedkommende leser av måleren og regner seg frem manuelt så kan man kanskje komme unna med det, men det blir nok litt "styr".

 https://tibber.com/no/vilkar/avtalevilkar

 

Anonymkode: 171f9...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nope, har 15…

Anonymkode: e7c10...543

Så rart, på min faktura står det estimert til forfallsdato, så er 15 som er datoen her og (men de har estimert mye og relativt dyrt) 

Anonymkode: 11a94...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskuddsbetalingen gjorde at jeg hoppa av Tibber-skuta. 
De har så dårlig økonomi at om de går konkurs er forskuddsbetalingen å anse som tapt. Med disse strømprisene er det fort snakk om noen kroner. 
 

Jeg er Coop-medlem og gikk over til LOS. Bruker Tibber-appen for å se mitt faktisk forbruk siden jeg har den dingsen fra de… 

Anonymkode: 16ac9...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da kan du ikke ha lest informasjon  veldig nøye eller sett på fakturaene. Du har jo fått 2 (3* med i dag) faktura med forskudd hvor det på 1(2*) er med regulering mellom estimert og reelt forbruk på det som er forskuttert

Anonymkode: 11a94...dab

Regningen min i september var 4000kr (inkl forskuddet), jeg ville ikke betale forskudd tilfelle de gikk konk, så valgte å betale igjennom walley. Da jeg fikk regning for oktober trakk de dette fra forskuddet, det sto ingenting om noe mer forskudd i dne fakturaen. Jeg måtte til og med ta kontakt med de og be om å få mellomlegget på over 1000kr tilbake for jeg ikke er interessert i å sponse dem i månedsvis. Faktura for desember har jeg ikke fått enda. 
 

så vidt jeg kunne huske sto det i avisa at det var en engangs ting, men jeg må vel ha lest feil da.

Anonymkode: ac5b5...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trofast tibber kunde her. De har vært innovative i strømbransjen med sine løsninger, og vil fortsette å være det tror jeg. Forhåndsbetalingen var klønete løst, og skulle være varslet lenge før. Men det får ikke meg til å bytte.

Anonymkode: 629a1...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så rart, på min faktura står det estimert til forfallsdato, så er 15 som er datoen her og (men de har estimert mye og relativt dyrt) 

Anonymkode: 11a94...dab

Ja, det er det samme her og det er det jeg reagerer på. Vi bruker strøm akkurat på gjennomsnittsnivået og i desember har de estimert for 13 dager 2000 kwt over nivået for en hel mnd på gjennomsnittet. Prisen er en ting, men skal vi følge det de har estimert hos oss vil de med gjennomsnittsforbruk få en regning på 16000 for desember. Da er det mange som kommer til å slite gitt… Men jeg kommer til å løse det (hvis de ikke justerer det) ved å betale kun forbruket frem til forfallsdatoen slik flere foreslår…(og evt bytte leverandør etter det). Man får jo en uggen følelse her om at det er lite penger i kassa…

Anonymkode: e7c10...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Forskuddsbetalingen gjorde at jeg hoppa av Tibber-skuta. 
De har så dårlig økonomi at om de går konkurs er forskuddsbetalingen å anse som tapt. Med disse strømprisene er det fort snakk om noen kroner. 
 

Jeg er Coop-medlem og gikk over til LOS. Bruker Tibber-appen for å se mitt faktisk forbruk siden jeg har den dingsen fra de… 

Anonymkode: 16ac9...ab0

Så smart👍 Vi har også dingsen, jeg liker appen👍

Anonymkode: e7c10...543

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de må begynne å låne penger av sine egne kunder burde varsellampene lyse. Det tyder på at dette selskapet er i dype økonomiske problemer. 

I tillegg låner de rentefritt og de bestemmer selv hvor mye de skal låne hver måned. Fatter ikke at folk med åpne øyne godtar dette. Jeg vil i alle fall ikke høre noe klaging fra disse kundene den dagen Tibber går konkurs og pengene er borte. 

Anonymkode: 5bc91...fde

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når de må begynne å låne penger av sine egne kunder burde varsellampene lyse. Det tyder på at dette selskapet er i dype økonomiske problemer. 

I tillegg låner de rentefritt og de bestemmer selv hvor mye de skal låne hver måned. Fatter ikke at folk med åpne øyne godtar dette. Jeg vil i alle fall ikke høre noe klaging fra disse kundene den dagen Tibber går konkurs og pengene er borte. 

Anonymkode: 5bc91...fde

Jeg vil også ha gratis lån på mange titalls millioner fra naive nordmenn! 🤑💵💵🪙

Anonymkode: 9d628...1aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trofast tibber kunde her. De har vært innovative i strømbransjen med sine løsninger, og vil fortsette å være det tror jeg. Forhåndsbetalingen var klønete løst, og skulle være varslet lenge før. Men det får ikke meg til å bytte.

Anonymkode: 629a1...84b

Siste endring i dag da? Får den deg til å bytte eller skal du være trofast kunde uansett hvilke endringer de gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snublefot62 skrev (38 minutter siden):

Siste endring i dag da? Får den deg til å bytte eller skal du være trofast kunde uansett hvilke endringer de gjør?

De har jo ikke gjort noen endring siden september, hva endring sikter du til?

Anonymkode: 171f9...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NakenPanda skrev (2 timer siden):

Hvis det nå fremdeles er uklart, Tibber er et søppelselskap

Ja, jeg tror du har rett i det. 

Anonymkode: 95645...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er folk trofaste mot Tibber? De driter i deg som forbruker, er det virkelig noen som fortsatt ikke har skjønt det? Tibber er en synkende skute, er nok ikke lenge før kunder taper det innbetalte beløpet🙈

Anonymkode: f3843...424

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100% uaktuelt å bruke et selskap som skal "estimere" mitt forbruk og fakturere meg på forskudd basert på det. For mine 1409kWh brukt i november kommer Fjordkraft til å fakturere meg om ca. en uke, og jeg forventer en regning på omkring 2000,-. Inkl. nettleie og strømstøtte, da de gjennomfakturerer. Det er akseptabelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

De har jo ikke gjort noen endring siden september, hva endring sikter du til?

Anonymkode: 171f9...2e8

De har nå gått fra å bruke snittprisen forrige måned på estimatet, til prisen på kraftbørsen (Nasdaq). De fleste opplever (og reagerer) på at de derfor får et høyere estimert fakturagrunnlag 1-15 desember enn hva de hadde fått om de hadde brukt samme utgangspunkt som forrige måned.

Det er nok en endring de gjør uten å informere kundene sine. Det er enda mer uforutsigbarhet for kundene sine. Det er nok et forsøk på å hente mer kapital ut av kundene sine.

Og kundene er lojale.

Vel. Vi er ganske mange som byttet. Og enda flere kommer til å bytte nå. Så får vi se om de overlever vinteren når kraftprisen de påstår de forskutterer stiger enda mer og de gråter en tåre for å få sympati. Tviler. Og da har ganske mange kunder tapt ganske mye penger.

Men for all del. Kjør på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snublefot62 said:

De har nå gått fra å bruke snittprisen forrige måned på estimatet, til prisen på kraftbørsen (Nasdaq). De fleste opplever (og reagerer) på at de derfor får et høyere estimert fakturagrunnlag 1-15 desember enn hva de hadde fått om de hadde brukt samme utgangspunkt som forrige måned.

Det er nok en endring de gjør uten å informere kundene sine. Det er enda mer uforutsigbarhet for kundene sine. Det er nok et forsøk på å hente mer kapital ut av kundene sine.

Og kundene er lojale.

Vel. Vi er ganske mange som byttet. Og enda flere kommer til å bytte nå. Så får vi se om de overlever vinteren når kraftprisen de påstår de forskutterer stiger enda mer og de gråter en tåre for å få sympati. Tviler. Og da har ganske mange kunder tapt ganske mye penger.

Men for all del. Kjør på.

Det er jo ikke gitt at NASDAQ estimerer en høyere pris? 

Anonymkode: 629a1...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo ikke gitt at NASDAQ estimerer en høyere pris? 

Anonymkode: 629a1...84b

Det har jeg heller ikke påstått. Men det er nok en endring de ikke varslet om. Nok en uforutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...