AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Vi har en sheltie som aldri har klart å finne roen i bur i bagasjerommet i bilen. Han fikk etterhvert sikkerhetssele for bil (Isofix) slik at han kan være i baksetet. Og der klarte han å slappe av og være rolig på biltur. Men jeg kunne tenkt meg at han likevel satt inni eller oppi noe. Litt for å unngå skitt overalt. Har prøvd med trekk, men blir mye styr for hver gang andre skal sitte der bak og. Han har nå ett slikt trekk med side kanter som festes mellom nakkestøttene foran og bak som han sitter oppi, men han klarer å komme seg delvis utav den fordi kantene er for myke og lave. Finnes bur eller slike bager til baksetet, men ofte blir de litt for liten til han. Han er en litt stor sheltie på ca 12-13 kg. Tips til bur eller lignende for baksetet i bil? Anonymkode: f72d5...fbe
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Vi har et 4 pets caree som vi er utrolig fornøyd med. Et fint bur som kan festes med bilbelte. Ulempen er at det er ganske lite. Har en liten sheltie og til henne passer det perfekt. Anonymkode: 9f3ad...ce8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi har et 4 pets caree som vi er utrolig fornøyd med. Et fint bur som kan festes med bilbelte. Ulempen er at det er ganske lite. Har en liten sheltie og til henne passer det perfekt. Anonymkode: 9f3ad...ce8 Så på det nå, er nok litt lite. Leser at det passer til katt/hund opptil 8 kg. Så dessverre passer det ikke til vår sheltie. Skulle vært bittelitt større. Anonymkode: f72d5...fbe
Chiubi Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Jeg sydde om et baksetetrekk, så det ikke dekket hele baksetet, men bare hundens tredjedel. Jeg sydde det sånn at det ble "vegg" mot resten av baksetet, i stedet for åpning på begge sider. Hunden satt i bilbelte, og trivdes godt med det. Vi var på roadtrip gjennom hele Europa med hund og svigermor i baksetet, og det funket veldig bra.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Den her er veldig grei. Da slipper man å dekke alle baksetene, og hunden får heller ikke kavet seg over på de ubeskyttede setene: https://www.zoo.no/hund/produkter/heather-half-dog-hammock?gclid=CjwKCAiAhKycBhAQEiwAgf19ejb1age8vRYkWx-4IlsJ2C2bw402jCO7SvDptUspKZFrA_oe_Jdm4BoCccIQAvD_BwE Anonymkode: 7f205...f35
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Chiubi skrev (11 minutter siden): Jeg sydde om et baksetetrekk, så det ikke dekket hele baksetet, men bare hundens tredjedel. Jeg sydde det sånn at det ble "vegg" mot resten av baksetet, i stedet for åpning på begge sider. Hunden satt i bilbelte, og trivdes godt med det. Vi var på roadtrip gjennom hele Europa med hund og svigermor i baksetet, og det funket veldig bra. Det vi har nå er kanskje noe tilsvarende, bare at jeg ikke har laget det, men kjøpte det på Wish. Men sidekanten er for myk. Og litt lav. For han sitter ofte sånn halvveis oppi og halvveis i midtsetet. Prøvde å feste sikkerhetsselen i isofix nærmest døren slik at han ikke skulle klare å trekke seg mot midten, men det ble en ulempe når vi åpnet bildøren. 🙈 Den vi har ser slik ut: Anonymkode: f72d5...fbe
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den her er veldig grei. Da slipper man å dekke alle baksetene, og hunden får heller ikke kavet seg over på de ubeskyttede setene: https://www.zoo.no/hund/produkter/heather-half-dog-hammock?gclid=CjwKCAiAhKycBhAQEiwAgf19ejb1age8vRYkWx-4IlsJ2C2bw402jCO7SvDptUspKZFrA_oe_Jdm4BoCccIQAvD_BwE Anonymkode: 7f205...f35 Den hadde høye kanter ja. 👍 Den er nok bedre enn den vi har. 😊 Anonymkode: f72d5...fbe
Chiubi Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vi har nå er kanskje noe tilsvarende, bare at jeg ikke har laget det, men kjøpte det på Wish. Men sidekanten er for myk. Og litt lav. For han sitter ofte sånn halvveis oppi og halvveis i midtsetet. Prøvde å feste sikkerhetsselen i isofix nærmest døren slik at han ikke skulle klare å trekke seg mot midten, men det ble en ulempe når vi åpnet bildøren. 🙈 Den vi har ser slik ut: Anonymkode: f72d5...fbe Denne ser jo veldig bra ut! Den jeg sydde om, ble noe høyere. Jeg lagde hull til bilbelte sånn at det var festet på det midterste bilbeltet. Det var ingen fare for at hunden skulle hoppe ut når vi åpnet døren, den prøvde faktisk aldri. Den var vant til å bli løftet både inn i og ut av bilen, siden vi hadde en relativt høy bil og ikke fullt så høy hund. Og det var åpning mot døren, så vi slapp å løfte hunden over kanten.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Chiubi skrev (4 minutter siden): Denne ser jo veldig bra ut! Den jeg sydde om, ble noe høyere. Jeg lagde hull til bilbelte sånn at det var festet på det midterste bilbeltet. Det var ingen fare for at hunden skulle hoppe ut når vi åpnet døren, den prøvde faktisk aldri. Den var vant til å bli løftet både inn i og ut av bilen, siden vi hadde en relativt høy bil og ikke fullt så høy hund. Og det var åpning mot døren, så vi slapp å løfte hunden over kanten. Han vår hoppet ut med sikkerhetsselen festet til isofix nærmest døren. Kanskje han lærte at det ikke var en god idé 😂 Jeg flyttet selen til den andre isofixen etter det. Han må løftes inn i bilen, men klarer å hoppe ut selv til tross for den kanten på trekket. Han er ikke så veldig ivrig på å være i bilen. Vil helst ikke inn der, og vil fort ut. 😜Men han finner roen når han først er kommet inn. Anonymkode: f72d5...fbe 1
Blablah01 Skrevet 6. desember 2022 #10 Skrevet 6. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 23.35): Vi har et 4 pets caree som vi er utrolig fornøyd med. Et fint bur som kan festes med bilbelte. Ulempen er at det er ganske lite. Har en liten sheltie og til henne passer det perfekt. Anonymkode: 9f3ad...ce8 Har også dette buret og min shelite er 10kg. Er bare isofixen på den som ikke er anbefalt over 8kg, selve buret tåler mer hvis du fester det med bilbeltet. Har en venninne som bruker det til sin shiba Inu på 12kg. Buret uten isofix er til katter og hunder med vekt opp til 15kg. Endret 6. desember 2022 av Blablah01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå