AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Og hadde kommet meg "gjennom" livet, er dessverre bare noen og førti. Livet har bare vært en eneste lang kamp, med massevis av psykiske plager. Barndom uten venner, sosial angst og depresjon. Hjalp heller ikke at en bekjent på treningssenteret ga meg "proteinpulver" (som var nok anabole steroider) for over 20 år siden. Altså han sa at det var proteinpulver, og jeg var dum nok til å tro på han. Forstått i etterkant at han hadde pulverisert tabletter og gitt meg det i blandet proteinpulver. Disse gjorde bare mine psykiske lidelser verre. Ønsker bare å være på den andre sidrn, gammel og grå, hvor jeg ikke har noen kamper å kjempe lenger. Anonymkode: 3a589...922 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Det er ikke sånn at dine psykiske utfordringer forsvinner når du fyller 70. De vil være med deg hele livet hvis du ikke jobber for å bli bedre. Anonymkode: 3f1a9...238 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke sånn at dine psykiske utfordringer forsvinner når du fyller 70. De vil være med deg hele livet hvis du ikke jobber for å bli bedre. Anonymkode: 3f1a9...238 Ja… og 70 blir du før eller siden. Om du tar vare på deg selv. Begynn NÅ Anonymkode: c8d6a...3dd
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Det er ikke mulig å gjøre noe med hva en har opplevd, men det er mulig å gjøre noe med hva man tenker om det og hvordan man tenker generet. Man blir deprimert fordi man havner inn i en vond spiral med et negativt tankemønster generelt. 90% av tankene våre er underbevisste, og når man er deprimert er veldig store deler av de underbevisste tankene negative. Derfor må man jobbe med å snu dette tankemønsteret, og det kan man gjøre ved å bli klar over hva man tenker (altså at de underbevisste tankene kommer frem i bevisstheten ved at man er mer til stede i hva man tenker og gjør gjennom dagen) og så må man snu de negative tankene til positive tanker. Det er utfordrende når man har gått inni et slikt mønster over lang tid, men det er mulig. Jeg har selv opplevd omsorgssvikt i barndom og må jobbe mye med psyken min for å holde meg frisk. I perioder der jeg går inn i et dårlig mønster fordi jeg ikke har fokusert på det over tid, jobber jeg svært hardt med å løse det, og helt plutselig blir det som om at en stram knute inni meg løsner. Det gjør jeg ved å være mer til stede, bevisst mine tanker, jeg mediterer for å få positive følelser og jeg ser serier og filmer som jeg ler av. Så sender jeg litt gode vibrasjoner ut og så kommer det positive vibrasjoner tilbake, og så blir alt bra. Anonymkode: 1b740...68c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå