AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Når dere ikke skal tidlig opp på jobb; Når går dere ut på første tur med hunden om morgenen? Og evt hvor lang tur? Anonymkode: fef35...638
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Liten hund, 8 kg. Kort tur om morgenen. Bare så hun får gjort fra seg. Så lufter ungene henne når de kommer fra skolen. Så lang tur på ettermiddagen med meg, og ut å tisse før hun legger seg. Også sier hun fra om hun har behov for flere turer. Anonymkode: 3a623...a38
Hensatt Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Senest 8, må uansett opp med ungene. Første turen er kun en luftetur på 10-15 minutter. Hovedturen på 1-2 timer er enten ved lunsjtid om vi ikke er på jobb, eller når vi kommer hjem fra jobb.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 I helg f.eks så hender det at vi slipper dem ut på do i hagen når vi står opp, men kan vente til 12-13 før vi går en lang tur. Hvis vi er ute i 2-3 timer da så er hundene fornøyd frem til 20-21 når de får en liten kveldstur Anonymkode: 66bf5...229
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har en skikkelig B-hund, så hun utsetter det så lenge hun får. Om sommeren går hun gjerne ut rundt 10. Om vinteren tvinger jeg henne ut for å tisse rundt 12 og går tur først på ettermiddagen. Anonymkode: e7a75...4c0
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Har også b-hund, som ikke er fan av morgenturer. I hverdagen når vi skal på jobb nekter hun ofte å gå lengre enn til porten for å tisse rett utfor gjerdet. I helgene tisser hun som regel i hagen, og får tur i 11-12-tiden. Anonymkode: 471cd...fe3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Min hund er et dovendyr. Så hun sover inntil vi står opp, og har ingen hast med å komme seg ut. Stort sett slipper jeg henne ut i hagen så hun kan gjøre sitt i 11-12 tiden. I hverdagen luftes hun 07.30. Går ikke morgentur, bare en snuserunde rundt kvartalet. Tur tad senere på dagen. Hun er ikke så aktiv på formiddagen, og vil helst ligge i sofaen til langt utpå dagen når hun kvikner til. Anonymkode: f23be...820
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 8.30 Tur 45 min. 19.00 tur 1.5 time. Ellers små tisseturer Anonymkode: 53bfb...d48
FriCol Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Stort sett i 10-tiden. Da går vi bare en liten luftetur så de får gått på do. Så går vi heller en ordentlig tur eller trener litt senere på dagen.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 På hverdager får hunden en halvtimes tur tre ganger om dagen. Ca 7, 15 og 21. I helgene blir gjerne midt-på-dagen turen lengre og morgen og kveldsturen kortere og litt seinere, f.eks en 10 minutters tissetur i 8-tia hvis jeg har planlagt tur seinere på dagen. Men stort lengre enn til 8 får jeg ikke sove uten at det blir mas- Anonymkode: a01dd...1d7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Morgentur skal være så sent som overhode mulig sier min hund. Hun ligger og drar seg lenge før hun kommer inn i stua og helst vil dra seg på sofaen også. Det er en kamp å få den ut på morgenen, spesielt når far jobber natt. Anonymkode: 48a45...b6d
NinaLisa Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 Ingen hast på morgenen her. Hvis jeg har tidligvakt vil hun ikke ut å luftes ikke før jeg kommer hjem kl to.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Tissetur på 15-20 min mellom kl 9-10, lang tur rundt kl 15, kort tissetur i 22-23 tiden før jeg legger meg. Trenger hun å luftes mellom lang tur og siste så gir hun beskjed om det. Anonymkode: c5a0e...128
Snok1 Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 Halvstor blandingshund. Slipper ut i hagen i 10-15 minutter om morgenen. Tur på opp til en time på ettermiddagen og litt kortere tur til kvelds. I helgen blir det ofte turer på opp mot to timer.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #15 Skrevet 3. desember 2022 Vi har en mellomstor tispe på snart 4 år, jeg går tur med henne som det første jeg gjør etter at jeg står opp enten det er helg eller hverdag. I ukedagene ligger vi kanskje på ca 45 minutter morgentur, i helgene er det gjerne lenger. Så får hun ettermiddagstur med samboer når vi er ferdige på jobb i 16-17-tiden, samme lengde. Det blir som oftest både morgentur og ettermiddagstur i helgene også, med mindre vi tar én lengre midt-på-dagen-tur hvor vi er ute i mange timer. Og så ut for å tisse og snuse litt før vi legger oss, hver dag. Anonymkode: 35112...c45
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #16 Skrevet 3. desember 2022 Morgenturen er vanligvis klokka sju, men i helgene rundt ni. Den første turen er ca 20 minutter i ukedagene, dobbelt så lang i helgene. Han får tre turer hver dag, men vi går aldri i timevis. I tillegg en liten tissetur før vi legger oss (som regel maks fem minutter, men hvis vi skal et ærend kan det bli lenger). Vi har også en inngjerdet hage som han kan løpe rundt i om han vil. Han er to år, fire kg. Anonymkode: 0f7c3...d38
Gjest Linny111 Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 Labrador. Jeg styrer egen arbeidstid, så slipper henne ut når jeg står opp (rundt 8). Jeg hiver frokosten rundt i hagen så hun får snust etter den i rundt en halvtime mens jeg spiser frokost og ordner meg. Så går vi en lengre tur i skogen på rundt to timer midt på dagen. Liker spesielt å få med meg dagslyset nå på vinteren. Så rundt 30-40 minutter i nærområdet på kvelden. Ellers slippes hun ut i hagen når hun sier fra at hun vil ut.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 Og husk. Hunden vil uansett ut på tur når som helst🤣Hvis det er en ekte hund da😊 Anonymkode: 32f42...5b3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #19 Skrevet 4. desember 2022 Yorkshire terrier her. Skikkelig B-hund og må tvinges ut på plenen for å tisse om morgenen. Går tur med nabo midt på dagen, og kanskje en liten tur ettermiddag/kveld med oss. Men han gjør som oftest fra seg hver time i hagen, på kveldstid altså.. Anonymkode: 2b641...c2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå