Gå til innhold

Mannen vil ikke omplassere katten pga barnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten er et mareritt å ha med å gjøre. Han er ekstremt krevende og skal helst være oppå meg hele tiden, tar ikke et nei for et nei og virker rett og slett tilbakestående. Ødelegger alt mulig og skriker etter oppmerksomhet. Jeg har hatt mange katter, også i fosterhjem, og aldri vært borti maken til needy vesen. Han hadde vært PERFEKT hos en hjemmeværende kattedame, men her er han bare et såre strev. Mannen nekter å omplassere den fordi sønnen hans er glad i den, men han er jo ikke det... Vi har en annen katt han liker like godt, og 95% av tiden dytter han bort katten og sier «gå bort» (katten skal oppi fjesene på alle). Han har også en katt hos moren sin, og dette er den siste katten han fikk inn i livet sitt. Ikke noe spesielt bånd mellom dem i det hele tatt, katten er mest interessert i meg. Mannen går helt i tivolipappamodus og får tårer i øynene bare han tenker på at han må si til sønnen at katten skal flytte. Hvordan skal jeg legge frem dette for å få godkjent omplassering? Har mer enn nok med alle ungene og husarbeid fra før om jeg ikke skal ha katten gående skrikende etter meg hele tiden.

Anonymkode: 0445d...c76

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det vel mannen som ikke vil kvitte seg med katten, og så projiserer han det over på sønnen.

Si at katten går. Sett ned foten, dette er ikke et spørsmål lenger. 

Anonymkode: 8e52d...8cc

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Stakkars katt

Anonymkode: 55cfd...b12

Det er en katt… Han får mat og vann, en kattevenn, fri tilgang ut, veterinærtilsyn når det trengs, og mer enn nok kos også. Det er ikke synd på katten selv om han ikke får slikke meg i fjeset 24/7.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes du burde flytte.
Så kan far, hans sønn og katt kose seg og ha det fint sammen. Du høres sær ut, og katten og far/sønn fortjener bedre. 

Anonymkode: 33141...900

• Liker 34
  • Hjerte 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje du burde legge frem for samboeren din at katten får det bedre hos noen som har tid og mulighet for å dekke dens behov for kos og omsorg ? 

Anonymkode: 16db7...30d

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Selvfølgelig vil barnet savne katten og mannen din virker også glad i katten. Altså, katten høres jo ut som en fin katt. Kan ikke du slutte å være sær istedet?

Anonymkode: f4e40...27b

• Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man hører det ikke din egen sønn det handler om. Da hadde pipen hatt en annen lyd

Anonymkode: bcc97...0fc

• Liker 10
  • Hjerte 1
Skrevet

Det at DU synes katten er irriterende, er jo ikke et godt argument for å omplassere når både mannen og sønnen er glad i den. 

Du får flytte du. 

Anonymkode: d0505...e06

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Katter er søppeldyr, hadde kjørt den ut gokk og satt den ifra meg.

Anonymkode: a0385...5fa

Tipper du er en slik som har en Rottweiler i hagen istedet 🙄

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Stakkars katt

Anonymkode: 55cfd...b12

Enig! Stakkars katt! Han høres utsultet ut på oppmerksomhet og kjærlighet. Hvorfor er det så vanskelig å kose på den når den søker oppmerksomhet?

Far og barn er glad i katten. Her er det du som må ta deg sammen.

Personlig kunne jeg veldig gjerne ætt foruten hunden. Hunden er helt herlig han, snill, trofast og ekstremt tålmodig. Det er jeg som er lei av all jobben hund medfører, men nå bor nå stakkaren hos oss og min mann elsker han så jeg får bare ta meg sammen og ta meg av han som det familiemedlemmet han er.

SåNn ER dEt å vÆRe voKsEn..!

Anonymkode: caed4...fe9

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest Agent smith
Skrevet

Rar katt. De pleier jo ikke å være needy. Slipp den mere ut

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Selvfølgelig vil barnet savne katten og mannen din virker også glad i katten. Altså, katten høres jo ut som en fin katt. Kan ikke du slutte å være sær istedet?

Enig! Kunne ønske min katt var mer kosete og ville sitte på fanget hele tiden, fulgte etter meg osv. Min katt er skikkelig humørsyk og bitchy! 😂 Men hun er helt herlig for det.

• Liker 6
Skrevet

Katten er et mareritt å ha med å gjøre. Han er ekstremt krevende og skal helst være oppå meg hele tiden, tar ikke et nei for et nei og virker rett og slett tilbakestående. Ødelegger alt mulig og skriker etter oppmerksomhet. Jeg har hatt mange katter, også i fosterhjem, og aldri vært borti maken til needy vesen. Han hadde vært PERFEKT hos en hjemmeværende kattedame, men her er han bare et såre strev. Mannen nekter å omplassere den fordi sønnen hans er glad i den, men han er jo ikke det... Vi har en annen katt han liker like godt, og 95% av tiden dytter han bort katten og sier «gå bort» (katten skal oppi fjesene på alle). Han har også en katt hos moren sin, og dette er den siste katten han fikk inn i livet sitt. Ikke noe spesielt bånd mellom dem i det hele tatt, katten er mest interessert i meg. Mannen går helt i tivolipappamodus og får tårer i øynene bare han tenker på at han må si til sønnen at katten skal flytte. Hvordan skal jeg legge frem dette for å få godkjent omplassering? Har mer enn nok med alle ungene og husarbeid fra før om jeg ikke skal ha katten gående skrikende etter meg hele tiden.

Du har hatt mange katter, men virker ikke som du er noe særlig til katte-kjenner. Anbefaler deg å se «in the mind of a cat» den varer i 1t på Netflix. Kanskje du forstår litt mer av katten din da ;) 

Anonymkode: 9efc9...339

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Her er det vel mannen som ikke vil kvitte seg med katten, og så projiserer han det over på sønnen.

Si at katten går. Sett ned foten, dette er ikke et spørsmål lenger. 

Anonymkode: 8e52d...8cc

Hvorfor skal ts alene få bestemme det??? Hadde mannen min «satt ned foten» på å kvitte seg med min katt hadde jeg flyttet ut sammen med katten (og ungen).

Det er en katt… Han får mat og vann, en kattevenn, fri tilgang ut, veterinærtilsyn når det trengs, og mer enn nok kos også. Det er ikke synd på katten selv om han ikke får slikke meg i fjeset 24/7.

Stakkars fordi du vil rive ham ut av familien han kjenner og er glad i, og fordi du misliker han og det merker de godt.

Kanskje du og mannen heller bør skille lag

Anonymkode: 30f4f...351

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig! Stakkars katt! Han høres utsultet ut på oppmerksomhet og kjærlighet. Hvorfor er det så vanskelig å kose på den når den søker oppmerksomhet?

Far og barn er glad i katten. Her er det du som må ta deg sammen.

Personlig kunne jeg veldig gjerne ætt foruten hunden. Hunden er helt herlig han, snill, trofast og ekstremt tålmodig. Det er jeg som er lei av all jobben hund medfører, men nå bor nå stakkaren hos oss og min mann elsker han så jeg får bare ta meg sammen og ta meg av han som det familiemedlemmet han er.

SåNn ER dEt å vÆRe voKsEn..!

Anonymkode: caed4...fe9

Vet du hva, katter trenger ikke mennesker for å ha det fint. Tror du katter er laget for å tas hånd om av mennesker? Nei. Mangel på kos og oppmerksomhet? Det er ikke et barn! 

Jeg hadde aldri orker å hatt en katt gående etter meg hele tiden. Jeg hadde klikket. Skjønner TS godt, og mener at så lenge det er TS som må ta styret med den, skal hun få lov til å omplassere den også.

Anonymkode: e31e5...2c8

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skal ts alene få bestemme det??? Hadde mannen min «satt ned foten» på å kvitte seg med min katt hadde jeg flyttet ut sammen med katten (og ungen).

Stakkars fordi du vil rive ham ut av familien han kjenner og er glad i, og fordi du misliker han og det merker de godt.

Kanskje du og mannen heller bør skille lag

Anonymkode: 30f4f...351

Det er en jævla katt, den driter I både familie og barn og hjem så lenge den får mat og vann 😂😂

Anonymkode: a0385...5fa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man hører det ikke din egen sønn det handler om. Da hadde pipen hatt en annen lyd

Anonymkode: bcc97...0fc

Min egen sønn er også «glad i katten». Så pipen har akkurat samme lyd, faktisk.

Det er også min katt. 

Katten er ikke understimulert, det er ikke noe galt med den heller, annet enn at den vil ha oppmerksomhet 24/7, og jeg orker ikke ha en katt som henger fast i meg hele døgnet. Han henger bare på meg, bare tidvis på de andre. Jeg vil kunne spise i fred, vaske i fred, lage middag i fred, sove uten at katten skriker og skraper for å komme inn, etc. Katten er så intens at selv kattepasserne vi har hatt sier «aldri igjen». Mannen liker den ikke selv heller, men mener altså at vi må beholde ham for sønnens del.

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er også min katt. 

Katten er ikke understimulert, det er ikke noe galt med den heller, annet enn at den vil ha oppmerksomhet 24/7, og jeg orker ikke ha en katt som henger fast i meg hele døgnet. Han henger bare på meg, bare tidvis på de andre. Jeg vil kunne spise i fred, vaske i fred, lage middag i fred, sove uten at katten skriker og skraper for å komme inn, etc. Katten er så intens at selv kattepasserne vi har hatt sier «aldri igjen». Mannen liker den ikke selv heller, men mener altså at vi må beholde ham for sønnens del.

Dette gir ikke mening.

Men for å gi deg råd TS, be mannen din snakke med sønnen sin da. ELler ha en åpen prat om det sammen.
Ser ikke pappaen at sønnen sier "gå bort" til katten??? 

Altså det er noe du ikke forteller her? Dette gir virkelig ingen mening.

Anonymkode: 16906...62a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er også min katt. 

Stakkars katt. Den er understimulert, og den blir ikke forstått. 

Anonymkode: e8d4f...34f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...