AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har vel mer eller mindre kommet frem til at jeg ønsker å være singel og barnløs. Ikke fordi jeg absolutt vil, men fordi det gjør livet så mye enklere. Kun meg og mitt å tenke på. Blir fort stresset og sliter med å forholde meg til andre/ha relasjoner. Det store spørsmålet er bare: Hva i all verden skal man bruke livet på? Jeg er 25 og skulle jo egentlig begynt å planlegge livet med familie, men nå er det sånn «Ja, hva slags hunderase vil jeg ha på neste hund..» Fremtiden føles jo veldig.. tom! Befriende og tom 😅 Noen her som er barnløse og single og som har funnet noe som gir livet mening? Anonymkode: 97580...c3a 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Det er vel nettopp de som mangler mening med livet sitt som får barn for å tilføye noe til et ellers tomt liv. De som dropper barn har allerede funnet mening og har ikke et tomrom som må fylles. Om du føler livet er tomt som 25-åring så er det det mulig at du ikke finner mening med så mye annet enn egenprodusert familie. Anonymkode: b6715...722 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Jeg jobber mye fordi det betyr mye for meg. Tar mye ansvar og får være med på mange spennende prosjekter som gjør at jeg får være med på å påvirke arbeidsdagen min og andres. Trener MYE! Det gir meg ro i sjelen. Leser en del. Bruker mye tid på tantebarn og har et veldig nært forhold til dem. Engasjerer meg med styrearbeid osv. Trives veldig godt alene og har et enormt behov for egentid. Har funnet ut ar jeg ikke er skapt for barn - bekymrer meg mye og orker ikke være evig bekymret over alt det eventuelle barn kunne bli utsatt for i denne verdenen. Eneste jeg savner i livet er en partner. Anonymkode: a7cbf...04e 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg jobber mye fordi det betyr mye for meg. Tar mye ansvar og får være med på mange spennende prosjekter som gjør at jeg får være med på å påvirke arbeidsdagen min og andres. Trener MYE! Det gir meg ro i sjelen. Leser en del. Bruker mye tid på tantebarn og har et veldig nært forhold til dem. Engasjerer meg med styrearbeid osv. Trives veldig godt alene og har et enormt behov for egentid. Har funnet ut ar jeg ikke er skapt for barn - bekymrer meg mye og orker ikke være evig bekymret over alt det eventuelle barn kunne bli utsatt for i denne verdenen. Eneste jeg savner i livet er en partner. Anonymkode: a7cbf...04e Ja, dette med bekymringer kjenner jeg meg så igjen i. Jeg tror det er hovedgrunnen til at jeg ikke vil ha barn. Verden er så skummel. Barnet kan bli syk, bli skadet, hva som helst. Hadde virkelig ikke orket sånne bekymringer. Jeg tenker også å ta opp treningen igjen. Jobber mye jeg og. Men om de to tingene kan bli min altoppslukende, meningsfulle interesse er jeg usikker på. Ts Anonymkode: 97580...c3a
Rosakatt Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Skal etter mange år i forhold begynne å "fylle opp" livet som singel og barnløs nå, å for første gang bo alene, veldig rar følelse. Der er sårt men er også håpefull Vet ikke hva som vil gi livet mening, men tror man bare må lytte til seg selv, å prøve å dekke behovene man har så godt det lar seg gjøre, i det de dukker opp 💜 Kanskje finner man den ene store tingen å? Som de som dedikere livet til veldedighet eller kanskje en form for hobby? Naturen tror jeg å mange finner mening i. Jeg liker kreative ting, å har planlagt å overdrive med aktiviteter. Har lyst å lære meg å spille nye instrumenter, kanskje cello og fløyte. Male og tegne mer. Sy har jeg ikke gjort på flere år, men har mange ideer, så burde dra symaskina fram igjen. Kanskje lære nytt språk? Å kanskje ha som mål å reise til landet de snakker det i, å utsette inbyggerne for den nye kunnskapen 😅 Kampsport siden kveldsturene må gåes alene? (Er super pinglete) 😂 Dansekurs for å få menneskelig kontakt om man trenger det? å ikke har det tilgjengelig 😂💃 Syns Yoga with Adriene(finner henne på youtube) er fin å ha når ting føles stort, diffust og ensomt Endret 2. desember 2022 av Rosakatt 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Det er viktig å gi livet sitt mening enten man også får barn eller ikke. Feks ta utdanning /få jobb, skaffe et trivelig hjem, spare penger, drive med trening og hobby, være med venner, reise, spise god mat, gjøre noe for andre etc. Mine foreldre gjorde dette OG fikk barn. Og det samme gjorde venner som ikke fikk barn. Anonymkode: 81a63...ac7 4 2
Chiubi Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Jeg nyter livet og gjør det jeg har lyst til 1 1
Taluno Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Jobber, trener, er sosial med venner, reiser, drar på konserter og teater, driver med hobbyer, leser, ser filmer/serier, driver med hagearbeid, er med tantebarna, passer kjæledyr og jobber frivillig. Sånne ting spesielt småbarnsforeldre ikke/sjeldent har tid til. Generelt: jeg nyter livet, og bruker tiden slik jeg føler for. Men jeg har aldri sett på barn som "meningen med livet", og jeg har aldri hatt en drøm om ett liv som mor. Er mer enn ti år eldre enn deg, angrer ikke på valget mitt om å være barnløs. 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har begynt å studere igjen, glad jeg har tiden til det. Ellers har det vært mye jobb og trening. Foreløpig synes jeg det er ganske lett å fylle tiden, men jeg liker godt å være for meg selv så lenge jeg vet jeg også har muligheten til å være sosial. Anonymkode: 89acd...a72 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Jeg er 38, barnløs og singel. Jeg har aldri tenkt at jeg må fylle livet med noe, men det er nok fordi jeg alltid har hatt nok å holde på med. Har heller aldri ønsket barn eller kjent noe stort behov for det, så det er ikke noe jeg aktivt har "valgt bort". Jeg driver med hest og bruker mye tid på det, har hunder og andre dyr. Jeg jobber en del, og studerer ved siden av jobben. jeg har reist mye, i store deler av verden. Jeg styrer hverdagen min selv og gjør det jeg har lyst til, og har alltid syntes at det er befriende deilig. Anonymkode: 3f813...3a7 3 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Det er jo så utrolig mye man kan finne på, nesten ingen grenser. Hvis man ser bort fra 2020 og 2021. Da gikk det i Netflix Anonymkode: b5510...465 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Singel og barnløs er kanskje kulere når man er 30 enn når man er 60 da. Men folk velger selv Anonymkode: 14838...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har vel mer eller mindre kommet frem til at jeg ønsker å være singel og barnløs. Ikke fordi jeg absolutt vil, men fordi det gjør livet så mye enklere. Kun meg og mitt å tenke på. Blir fort stresset og sliter med å forholde meg til andre/ha relasjoner. Det store spørsmålet er bare: Hva i all verden skal man bruke livet på? Jeg er 25 og skulle jo egentlig begynt å planlegge livet med familie, men nå er det sånn «Ja, hva slags hunderase vil jeg ha på neste hund..» Fremtiden føles jo veldig.. tom! Befriende og tom 😅 Noen her som er barnløse og single og som har funnet noe som gir livet mening? Anonymkode: 97580...c3a Livet har ingen egen mening, ts. Det er nettopp derfor - fordi fremtiden som du beskriver den er et «befriende tomt» blankt lerret som bare du helt alene og uten å ta hensyn til andres mening og ønsker kan fylle med ditt. Dine interesser. Dine venner. Dine studier, reiser, hobbyer, yrker og dine meninger. Alt i flertall, fordi et moderne menneske faktisk lever så lenge at å ha ett sett venner, interesser, hobbyer, yrker, studier eller en mening med livet er mye for lite. Dessverre er nettopp denne mangelen på mening det folk og organisasjoner og stater utnytter. Vie livet til krig, forsvar, arbeid, barn, mann, kone, overtro, dine foreldre - det er mange som står klar for å stjele tiden din og sette din mening til side for sin. Så pass deg for folk og særlig for organisasjoner som påstår seg ha svaret på din mening med ditt liv. Så hva er ditt mål for livet? Hva ønsker du å ha fått utav dine 100 år på planeten jorden? Der har du svaret på hva folk flest gjør, om de ønsker et liv av kvalitet. Anonymkode: e46a7...6a9 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #14 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Singel og barnløs er kanskje kulere når man er 30 enn når man er 60 da. Men folk velger selv Anonymkode: 14838...ee2 Dette er jo en myte. Single, barnløse folk har mer tid til å prioritere venner og finne likesinnede. Blir en slags familie det også, hvis det er mangelen på familie du sikter til. Anonymkode: 89acd...a72 8 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #15 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Singel og barnløs er kanskje kulere når man er 30 enn når man er 60 da. Men folk velger selv Anonymkode: 14838...ee2 Hvorfor? Jeg forstår jo at det er kulere å være barnløs enn å ha barn når man er 30 og det å ha barn innebærer bleieskift, graviditet, fødselsskader, våkenetter og slikt. Men hvorfor blir det å ha barn mer kult når man er 60 og ungene er 20-30, har (om man har lykkes sånn noenlunde med oppdragelsen) flyttet til London og Tokyo og lever livet og ringer hjem til mor/far en gang i skuddåret? Da er det jo ingen forskjell på den barnløse og den som hadde barn. Begge har de vennene de har skaffet seg, det livet de har bygget opp og begge lever alene (eller sammen med partner, uten barn). Anonymkode: e46a7...6a9 8 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #16 Skrevet 2. desember 2022 45 år gammel mann. Singel og barnløs. Sliter med å finne glede og mening med livet, men sliter, om mulig enda mere, med å skape relasjoner/bånd med mennesker, så kommer aldri noen vei. Har alltid drømt om å gifte meg ung og få meg stor familie, så har aldri hatt noe ønske om å leve en singeltilværelse, og det har jeg heller aldri gjort. Anonymkode: 5a978...d39 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #17 Skrevet 2. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor? Jeg forstår jo at det er kulere å være barnløs enn å ha barn når man er 30 og det å ha barn innebærer bleieskift, graviditet, fødselsskader, våkenetter og slikt. Når man er ung er jevnaldrende sosiale, og man kan ha et rikt sosialt liv uten familie. Jo eldre man blir jo mindre sosiale blir de fleste. Mange er kun med familien mesteparten av tida. Derfor kan det for mange være kjipere å være single som eldre enn som ung. Men dette er individuelt naturligvis. Anonymkode: 14838...ee2 1 3
Taluno Skrevet 2. desember 2022 #18 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er jo så utrolig mye man kan finne på, nesten ingen grenser. Hvis man ser bort fra 2020 og 2021. Da gikk det i Netflix Anonymkode: b5510...465 Jeg fylte dagene med venner, hobbyer, trening og jobb i de årene også. Og jeg var veldig glad for å slippe være "innesperret" i en bolig med hjemmeskole eller hjemmebarnehage de årene! Det var ikke mange småbarnsforeldre som syntes det var så lett Så akkurat de årene var jeg ekstra glad for å være barnløs! Jeg har samfunnskritisk jobb, og jeg var ikke misunnelig på kollegers kabal som måtte løses. 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #19 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg har vel mer eller mindre kommet frem til at jeg ønsker å være singel og barnløs. Ikke fordi jeg absolutt vil, men fordi det gjør livet så mye enklere. Kun meg og mitt å tenke på. Blir fort stresset og sliter med å forholde meg til andre/ha relasjoner. Det store spørsmålet er bare: Hva i all verden skal man bruke livet på? Jeg er 25 og skulle jo egentlig begynt å planlegge livet med familie, men nå er det sånn «Ja, hva slags hunderase vil jeg ha på neste hund..» Fremtiden føles jo veldig.. tom! Befriende og tom 😅 Noen her som er barnløse og single og som har funnet noe som gir livet mening? Anonymkode: 97580...c3a ja. sofaen, chips, godterier, mikro-mat og følge med på hva naboen gjør på, kunne skrevet en bok om naboen, tror jeg kjenner naboen bedre enn han gjør selv. ved høytider tar jeg meg en dusj. på julaften kjøper jeg meg en rett i juleserien til Fjordland. av og til må jeg på nav. følger med på om naboens hund ikke har lagt en bæsj i nærheten. slike ting. Anonymkode: 01785...e13
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #20 Skrevet 2. desember 2022 Tv, tv, tv, some, kattene,litt familie,litt venner, mat, hus&hjem og litt jobb. Det er det jeg driver med i hvert fall. Mulighetene er jo uendelige, kreative prosjekter, ferier, fest, utdanning, jobb osv, men for meg så er det bare det jeg nevnte som jeg har lyst å bruke tiden min på. Tomt kanskje, men avslappende og fint for meg. Anonymkode: 0af89...774 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå