Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Strømselskap vil kreve strømstøtten fra fastpriskunder Det er staten som betaler strømstøtten til folk, etter strenge, pirkete og fastsatte regler. Noen får den utbetalt fra netteier, mens andre har avtaler om gjennomfakturering hos en av strømleverandørene. Da legger strømleverandøren ut for denne strømstøtten. Så blir strømleverandøren grådig, og vil forsyne seg med strømstøtten til de kundene de har lokket til seg med gunstige avtaler for kundene sine. Det er jo ikke statens hensikt med støtten Tinde energi har altså varslet fastpriskundene sine om at de putter strømstøtten i egen lomme fra nyttår.
Maskinfører Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Grådig strømselskap det aldri vært kunde der og kommer heller aldri til å bli det
Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Maskinfører skrev (39 minutter siden): Grådig strømselskap det aldri vært kunde der og kommer heller aldri til å bli det Samme her, jeg var kunde hos los i mange år, og hadde coop spotprisavtale, men byttet for ca 1 år siden til Polarkraft pga en god fastprisavtale. Jeg innrømmer at avtalen er god og regningene lave, men mener at en eventuell begrensning bør komme fra staten og ikke tilfeldige leverandører som tar loven i egen hånd og stjeler pengene som er gitt til meg fra staten.
Eremitten Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 (endret) Ran av kunder. Jeg tror dette må være ulovlig,. De ville aldri gjort det motsatte med kunder som de har klart å lure inn i dårlige avtaler med priser som til tider går skyhøyt over spotprisen. Endret 2. desember 2022 av Eremitten
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Adobyen skrev (3 timer siden): Samme her, jeg var kunde hos los i mange år, og hadde coop spotprisavtale, men byttet for ca 1 år siden til Polarkraft pga en god fastprisavtale. Jeg innrømmer at avtalen er god og regningene lave, men mener at en eventuell begrensning bør komme fra staten og ikke tilfeldige leverandører som tar loven i egen hånd og stjeler pengene som er gitt til meg fra staten. Enig. Fastpriskunder burde ikke få strømstøtte, dagens ordning er tullete. Men strømstøtten skal i alle fall ikke gå i lomma til strømselskapet bare fordi de har tapt et veddemål mot kunder. Da kan jo strømselskapene tilby risikabel (for dem) fastprisavtaler nesten uten risiko for seg selv. Staten tar regninga. Anonymkode: d94a8...d14 4
Topsi Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Kanskje de tenker seg om, for regner med det er dette de har fått bkt for, uten at jeg vet det 1
Gjest Adobyen Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Topsi skrev (2 timer siden): Kanskje de tenker seg om, for regner med det er dette de har fått bkt for, uten at jeg vet det Så fint at de ikke kommer noen vei med så dårlig kundebehandling ❤️
Maskinfører Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Adobyen skrev (19 timer siden): Samme her, jeg var kunde hos los i mange år, og hadde coop spotprisavtale, men byttet for ca 1 år siden til Polarkraft pga en god fastprisavtale. Jeg innrømmer at avtalen er god og regningene lave, men mener at en eventuell begrensning bør komme fra staten og ikke tilfeldige leverandører som tar loven i egen hånd og stjeler pengene som er gitt til meg fra staten. Akkurat der er jeg helt enig med deg har Fjordkraft men skal snart skifte tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 Det er jo bare å bestride kravet og klage det inn til forliksrådet. Da får alle strømselskaper en smekk på fingrene. Anonymkode: aaedf...6ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå