AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #1 Skrevet 2. desember 2022 Jeg har time hos gynekologen neste uke og føler meg litt nervøs for hvordan det skal gå. Jeg mistenker at jeg har endomitrose pga sterke mensentrajsonsmerter. Søstra mi ble også diagnoser med det for litt siden. Jeg vil helst ikke at legen skal sjekke meg der nede, men heller ta ultralyd eller MR for å se om alt er fint. Er dette mulig? Har noen andre erfaring med dette? Anonymkode: ebe9f...618
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #2 Skrevet 2. desember 2022 Legen kommer nok til å ta innvendig ultralyd. Altså at han plasserer ultralysproben inn i vagina. Gjorde dette nylig selv👍 Anonymkode: 26e43...980 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 MR kan viser antydning til endometriose, men det er kun en lapraskopi som kan gi et helt riktig svar. Da vil man også svi av ev endo-vev. Det kommer til å gå fint. La gynekologen gjøre sine undersøkelser, det tar kun noen få minutter. Gynekologen kan gjennom undersøkelsene si noe om mistanke om endometriose eller ikke. Også er det jo greit å få en sjekk og vite at det ikke er noe annet. Anonymkode: d17fe...0cf
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har time hos gynekologen neste uke og føler meg litt nervøs for hvordan det skal gå. Jeg mistenker at jeg har endomitrose pga sterke mensentrajsonsmerter. Søstra mi ble også diagnoser med det for litt siden. Jeg vil helst ikke at legen skal sjekke meg der nede, men heller ta ultralyd eller MR for å se om alt er fint. Er dette mulig? Har noen andre erfaring med dette? Anonymkode: ebe9f...618 De gjør dette sikkert 10-20 ganger pr dag, de er enormt proff! Og de vil med stor sannsynlighet ta ultralyd. Ultralyd der nede er innvendig. De ser ikke slike ting ved utvendig ultralyd. Endometriose stilles ved gynekologisk undersøkelse, innvendig ultralyd, og eventuelt kikhulls-undersøkelse, ikke MR. Anonymkode: a482e...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): De gjør dette sikkert 10-20 ganger pr dag, de er enormt proff! Og de vil med stor sannsynlighet ta ultralyd. Ultralyd der nede er innvendig. De ser ikke slike ting ved utvendig ultralyd. Endometriose stilles ved gynekologisk undersøkelse, innvendig ultralyd, og eventuelt kikhulls-undersøkelse, ikke MR. Anonymkode: a482e...6b3 Man ser ikke endo på UL. Hos meg så de antydning til endo på MR (tok MR for noe annet). Det er kun lap som gir en sikker diagnose. Men ja, hun må nok ha en undersøkelse med UL for å se at det ikke er noe annet. Anonymkode: d17fe...0cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå