Gå til innhold

Begynte på p-piller for en måned siden, hvis jeg begynner på neste brett to ganger, kommer jeg til å få mensen da før jul??

Anbefalte innlegg

Skrevet

skjønner ikke helt hvordan det funker. vil ikke ha mensen denne uken pga eksamen, men om en måned er det jo juleferie, så kan jeg bare hoppe over to ganger på rad eller kan jeg risikere å plutselig begynne å blø?

Anonymkode: 1dc79...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Jeg tar aldri sukkerpiller før spottingen blir for kraftig. Altså går jeg rett på nye brett.. Før covidvaksinen gikk det ca 4mnd mellom hver gang. Skal nok gå helt fint, men hvis det er første gangen må du nok regne med å bruke truseinnlegg. Nå etter vaksinen klarer jeg ikke utsette mer enn en ukestid før jeg gir opp da spottingen ikke gir seg men tvert imot bare øker på. Individuelt, men mensen klarer du nok holde unna- til en viss grad. Prøv.

Anonymkode: 9a381...ce1

Skrevet

Du kan hoppe over pillefri uke hver gang. Noen får blødninger, andre får ikke i det hele tatt. 

Anonymkode: b4e32...2e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Når jeg gikk på P-piller selv hoppet jeg fast over 2 runder med sukkertab, så det vil si at jeg gikk 9 uker uten menstruasjon så tok jeg sukkertab. 
For meg var det det intervallet som fungere best uten at jeg fikk blødninger. 

Så du kan bare fortsette på pillene, og menstruasjonen bør utebli. Ettersom du nettopp har begynt på de, vet jeg ikke om det kan spille inn - men skulle ikke tro det. 

Anonymkode: 8eb7a...29f

Skrevet

For meg så begynner jeg å blø i dag 10 i brett nr 2.. slår aldri feil.

Anonymkode: f36bd...b0e

Skrevet

Fikk småblødninger etter første brettet. De fleste dager sånn at det holder med truseinnlegg, noen dager må jeg opp på bind/tampong. 

Anonymkode: a9bc4...737

Skrevet

Noen får småblødninger, andre blør uansett og noen kan gå på brett etter brett uten å få antydning til blødning. Du må nesten bare prøve. Om du begynner å blø så er det bare å ta en ukes pause for å så begynne på nytt brett igjen.

Anonymkode: 23d64...de5

Skrevet

hmmm men er jo veldig krise om jeg plutselig begynner å blø når sofaen hjemme er hvit… 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

hmmm men er jo veldig krise om jeg plutselig begynner å blø når sofaen hjemme er hvit… 

Du blør jo uansett veldig lite.

Anonymkode: 21e83...3cf

Skrevet

Jeg hopper alltid over sukkerpillene, har ikke hatt mensen på 4-5 år eller no. 

Anonymkode: 8bcb9...8d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...