AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg ammet og pumpet til tvillingene var 3-4 mnd, etter det gikk det over i mest pumping også amming bare på natten. Men nå sover de hele natten igjennom som ammingen tok også slutt. Jeg har veldig hektisk hverdag og får til den dumme pumpingen, som jeg HATER, maks en gang om morgenen og en gang sent på kvelden. Så det går svært lang tid i mellom og melke mengden går stadig nedover. Jeg har forsøkt å gi pupp av og til igjen nå i det siste men de nekter å ta den i munnen , de bare tygger på den 🤨😅 Er det noen som har erfaring med å pumpe over lengre tid også få til amming med barn som ikke egentlig er så interessert? Jeg tror jeg kunne få opp produksjonen hvis de hadde tatt pupp noen minutter her og der i løpet av dagen, dessuten er det koselig 😭 Anonymkode: 5c477...b83
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Sorry for skrivefeil Ts Anonymkode: 5c477...b83
kankankan Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Hvorfor i all verden styrer du med pumping når barna er så store? Ville aldri orket å begynne å amme igjen om de har sluttet. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Det hadde jeg ikke gjort. Verken pumping eller ammingen. Høres jo ut som det bare er stress for deg … de spiser vel mat? Gi en flaske erstatning på morgen og kvelden så får de i seg det de behøver av næringsstoffer… Anonymkode: a7702...c7d 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 kankankan skrev (6 timer siden): Hvorfor i all verden styrer du med pumping når barna er så store? Ville aldri orket å begynne å amme igjen om de har sluttet. Fordi jeg vil de skal ha morsmelk. Anonymkode: 5c477...b83 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det hadde jeg ikke gjort. Verken pumping eller ammingen. Høres jo ut som det bare er stress for deg … de spiser vel mat? Gi en flaske erstatning på morgen og kvelden så får de i seg det de behøver av næringsstoffer… Anonymkode: a7702...c7d Babyer på 7 mnd spiser jo mest melk fremdeles!? De får ett par måltider om dagen. Anonymkode: 5c477...b83 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Det er bare å prøve på nytt flere ganger. Kanskje de får det til, kanskje ikke. Du bør kanskje få ta i nesespray som setter igang utdrivningsrefleksen eller pumpe litt før du tilbyr slik at baby med en gang skjønner at pupp = melk. Snakk med ammehjelpen og, de kan ha noen triks på lur. Anonymkode: bdf5b...ff1 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Mine slutta helt å interessere seg for pupp rundt 8mndr alder selv om det var mer enn nok av melk. Barnet begynner å bli for stor nå, det virker som meningsløst stress for dere begge. Anonymkode: 661d0...832 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 Vår fikk pumpet i starten. Så gikk jeg over til amming. Det var et problem, men hvis ungen og er sju mnd og ikke vil ,så kan det godt hende at det er sånn det blir. Ungen kan ikke tvinges . Jeg ble så stressa av sykehuset jeg, at jeg slutta med ammingen. Hadde litt lite melk, og ble bedt om å gi tillegg, men tillegget tålte hun ikke. Det var det helvete egentlig i starten. Jeg hadde sykehuset og mannen i mot meg hele veien egentlig😅 Fikk beskjed om å skjerpe meg osv, og mannen kjefta husker jeg. Men så lukket jeg øynene (og øra) og gikk tilbake til amminga igjen. Fordi jeg så selv at jeg hadde nok pumpemelk i flaska (men det var ikke så relevant for sykehuset), selv om hun ikke la på seg nok. Det gikk bra, og i etterkant tenker jeg at sykehuset burde reagert annerledes, og heller undersøkt andre årsaker til at bebis gikk ned i vekt🥰 Det gikk to mnd, altså da hun var to mnd så fullammet jeg igjen. Da hadde hun fått flaske fra start Anonymkode: 1962d...a3e 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Altså.. det gikk ikke knirkefritt å gå over til amming igjen. Det er det jeg mener med at det var et problem. Hun ville helst ha flasken da. Anonymkode: 1962d...a3e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 Er det ikke sånn at det er lettere å suge av flaske enn pupp? Anonymkode: 64920...2f9
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Jeg tenker det bare er å fortsette å prøve flere ganger om dagen i en periode. Jeg har ammet begge mine til 1,5-2 år, og interessen for pupp har gått i bølgedaler. Tror det er lurt å kutte flaskemating perioden hvor du venner de til å die igjen. Og kanskje du kan håndmelke litt i starten slik at de kjenner at det kommer melk? Det setter i gang utdrivningen raskere også, tror jeg. Jeg skulle ønske noen fortalte meg at amming kan være skikkelig vanskelig når jeg først fikk barn. Bare det å være forberedt på at det er mye jobb og lirking og luring for å få i barnet nok hadde vært så greit å vite. Jeg var absolutt klar for jobben, men følte meg feil fordi det var så vanskelig. Imponerende at du står i det som du gjør!❤️Det kommer babyene dine til gode! Anonymkode: 73550...8ac 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #13 Skrevet 2. desember 2022 Hvis dette er noe du ønsker så kan du kontakte ammehjelpen for tips og råd. Morsmelk er gull verdt når de skal starte i barnehagen og bli eksponert for alt mulig, jeg hadde glatt lagt inn litt innsats for å få det til. Du kan forsøke hjelpebryst, så er det litt lettere for dem å få ut melk før de knekker koden - hvis det lar seg gjøre med "store" babyer. Anonymkode: cb2a0...b2d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #14 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 0.35): Jeg ammet og pumpet til tvillingene var 3-4 mnd, etter det gikk det over i mest pumping også amming bare på natten. Men nå sover de hele natten igjennom som ammingen tok også slutt. Jeg har veldig hektisk hverdag og får til den dumme pumpingen, som jeg HATER, maks en gang om morgenen og en gang sent på kvelden. Så det går svært lang tid i mellom og melke mengden går stadig nedover. Jeg har forsøkt å gi pupp av og til igjen nå i det siste men de nekter å ta den i munnen , de bare tygger på den 🤨😅 Er det noen som har erfaring med å pumpe over lengre tid også få til amming med barn som ikke egentlig er så interessert? Jeg tror jeg kunne få opp produksjonen hvis de hadde tatt pupp noen minutter her og der i løpet av dagen, dessuten er det koselig 😭 Anonymkode: 5c477...b83 slutt med ammingen Anonymkode: 78f6c...0a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå