AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Er det enklest å få solgt sofa på finn eller facebook? Anonymkode: d48d7...f88
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Det avhenger av sofaen. Det er enklest å få solgt sofa som ikke er utsatt for kjæledyr og røyking. De må være hele, godt støvsugde, og evt nyvaskede trekk. En generell regel er å sette prisen til halv av ny, dersom den er forholdsvis ny. Ikke eldre enn 4-5 år. Og avhengig av slitasje etc. Noen sofaer egner seg best på gi bort. Spørs hvor fort du må bli kvitt møbelet. Anonymkode: 43a77...385 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #3 Skrevet 2. desember 2022 Jeg synes Finn var skikkelig vanskelig, i alle fall. Det er SÅ innmari mange sofaer der ute at det skal litt til. Du må treffe markedet og ha en veldig fristende annonse for å skille deg ut, tror jeg. Jeg hadde en nesten ubrukt sofa som sto i månedsvis. Hel, nyvasket og ikke utsatt for røyking. Først la jeg den ut til ca 20% av nypris, og deretter gikk jeg ned til 10%. Det var en generell, mørkegrå ullsofa med sjeselong, og akkurat de finnes det fryktelig mange av på Finn, og de har sett makne ut i årevis. Stoffet var skikkelig bra, og helt uten tegn til bruk. I motsetning til 99% av de andre sofaene av samme kategori var faktisk ryggputene på min sofa ordentlig fine, og ikke krønsja og sigene. Jeg hadde drøssevis av treff på annonsen, mange mange favorittmarkeringer, og ganske mange som kontaktet meg. Sofakjøpere er upålitelige, for jeg hadde flere som liksom skulle komme til et avtalt tidspunkt for å kjøpe den. De som til slutt kjøpte den presterte å prute den enda mere ned, men da var jeg så lei av hele greia at jeg ikke gadd å forhandle. Neste gang legger jeg heller ut sofaen på en lokal markedsside på Facebook, eller gir den til nærmeste bruktbutikk. Jeg brukte så mye tid på den sofaen på Finn at det ikke var verdt det. Anonymkode: 9de2b...39b
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #4 Skrevet 2. desember 2022 Jeg solgte min med engang jeg la den ut på finn. Det var saturday sofa fra Bohus som er visst veldig poplær. Ellers er det selvfølgelig avhengig av tilstanden på sofa og pris. Anonymkode: 7dcc6...bfb
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 Jeg håper folk legger ut på finn i alle fall, da jeg ikke er så glad i facebook-gruppene. Det skal litt mer til at folk havner inne på de gruppene. Men jeg vet at mange har annonser begge steder (skriver det i annonsen). Føler de som er på gruppene er litt vel ivrige på budgivning, noe som setter en liten sperre for meg. Altså ser jeg litt etter sofa nå, og har tidvis sett på det før også, men synes det er veldig vanskelig å vurdere ut ifra bilder, og vil kanskje prøvesitte om det ikke er en modell som er ganske ny, og vi har kunnet teste i butikk. Annonser som har veldig lite info styrer jeg fort unna, da jeg må hale ut info fra selger i evigheter, og føler jeg maser fælt. Skal jeg bruke mange tusen på en sofa, så vil jeg i alle fall vite hva jeg kjøper. I tillegg er det jo en del styr å hente sofaen, og kjedelig om vi er misfornøyde. For meg er ærlige annonser med mye info et stort pluss i alle fall. Mål er ekstremt viktig, i alle retninger, og om du ikke har det, så får du garantert spm om det. Litt styr å selge sofa blir det nok uansett, men du skal forhåpentligvis ikke gjøre det mange ganger. Ps. Sofaen vi har nå er også kjøpt på finn, og vi har vært veldig fornøyd med den i flere år, selv om det i grunn bare skulle være en midlertidig sofa. Anonymkode: 97eca...341 1
Snok1 Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Du kan glemme å få noe for hjørnesofaen du kjøpte på A-møbler for fem år siden. Jeg solgte en sofa for en stund siden, og den lyste opp flere siden med bare grå og blåe hjørnesofaer. 😃
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #7 Skrevet 3. desember 2022 Jeg har helt sluttet å selge på finn. Gir bort møblene jeg ønsker å bytte ut i stedet. Er jo ingen der inne som har snøring 😅 La ut en kvalitets sofa som kostet 68.000 ny for 12.000 og mottok kun skambud 🥴 Anonymkode: bbcce...4b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå