Gå til innhold

Svigermor tror hun har svaret på alt siden hun er utdannet sykepleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei. Ønsker henne langt bort fra mitt liv og det har jeg gjort siden dag 1. Det verste er at hun liksom vet alt. Hun har de rette svarene siden hun tross alt har jobbet som sykepleier. 
Hvis det blir en diskusjon ut av noe så er til slutt svaret hennes, at hun er sykepleier så vi andre må tie still.

Trenger man egentlig være så smart for og bli sykepleier? Nå er det jo lenge siden hun tok utdanningen da. Men uansett. Jeg er så lei av at diskusjoner alltid ender med at hun vet best. Hun er tross alt sykepleier. Selv om emne ikke dreier seg om helse. Kunne ikke fått dette vesenet lenger opp i halsen. 

Anonymkode: 34cdd...e9e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får gi henne et spørrespill i julegave, eller dra henne med på quiz og rett og slett begynne og preppe henne i vei med spørsmål om alt: "Du svigermor. Jeg lurer på (...). Du er jo sykepleier og vet alt, så hadde vært supert med hjelp rundt dette". 

Men helt seriøst, så synes jeg verken personer som hevder seg selv på den måten som beskrives her, eller personer som trenger grums og støtte fra fremmede, og kaller svigermor for vesen uten å egentlig fortelle hva som er problemet, virker helt gode.

Anonymkode: b3591...a2e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg er så lei. Ønsker henne langt bort fra mitt liv og det har jeg gjort siden dag 1. Det verste er at hun liksom vet alt. Hun har de rette svarene siden hun tross alt har jobbet som sykepleier. 
Hvis det blir en diskusjon ut av noe så er til slutt svaret hennes, at hun er sykepleier så vi andre må tie still.

Trenger man egentlig være så smart for og bli sykepleier? Nå er det jo lenge siden hun tok utdanningen da. Men uansett. Jeg er så lei av at diskusjoner alltid ender med at hun vet best. Hun er tross alt sykepleier. Selv om emne ikke dreier seg om helse. Kunne ikke fått dette vesenet lenger opp i halsen. 

Sykepleiere vet ikke stort. Litt basic allmennkunnskap bare. Har mang en gang vært overrasket over hvor lite de vet. Noen snakker ikke engang forståelig norsk/engelsk. 

Anonymkode: 64749...31b

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

God ide med TP eller Geni som familiespill i julen! Gavetips til henne. 😇

Anonymkode: 4ac8e...6d5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei man trenger ikke være spesielt smart for å bli sykepleier. Utdanningen er ganske enkel. 
hilsen sykepleier. 

Anonymkode: 5d77a...f56

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sykepleiere vet ikke stort. Litt basic allmennkunnskap bare. Har mang en gang vært overrasket over hvor lite de vet. Noen snakker ikke engang forståelig norsk/engelsk. 

Anonymkode: 64749...31b

De må være normalt oppegående, men trenger ikke være noe geni nei.

Anonymkode: cfae0...90c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Trenger man egentlig være så smart for og bli sykepleier?

Nei, man trenger ikke noen kunnskap, utdannelse eller noe som helst for å være ekspert. Kommentarfelt-ekspeetene har alltid mer peiling enn alle andre. Så bare fortell henne at livets harde skole vet bedre enn henne

Anonymkode: e882d...049

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Men TS, hvilken utdanning har dere andre da, som svigermor mener er dårligere?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Så rart! For ellers pleier alle sykepleiere å være veldig ydmyke…. (not)

Anonymkode: f0240...720

• Nyttig 4
Skrevet

Oida.. sykepleieutdanningen er latterlig enkel, trenger ikke åpne bøkene engang for å få en B. Det er jo kjemperart å bruke det som argument, hilsen sykepleier🤭 

Anonymkode: d3e09...35e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel som med alle yrker, man blir god på det man utdannes til. Hvorfor skulle hun ha noe særegen allmennkunnskap basert på sykepleieryrket? Forøvrig var det et enkelt studie, krevende i form av tid - ikke kunnskapsnivå. 

Anonymkode: 7b4fc...03f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men TS, hvilken utdanning har dere andre da, som svigermor mener er dårligere?

Ene sønnen hennes er vernepleier. Min mann er produksjonsarbeider. Usikker på hva utdannelsen hans heter.

Jeg er tannlege assistent. Den andre sønnen hennes er politi. 
Men uansett. Ingen av oss andre har denne ekle holdningen og behov for og hevde oss på den ene eller andre måten. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ene sønnen hennes er vernepleier. Min mann er produksjonsarbeider. Usikker på hva utdannelsen hans heter.

Jeg er tannlege assistent. Den andre sønnen hennes er politi. 
Men uansett. Ingen av oss andre har denne ekle holdningen og behov for og hevde oss på den ene eller andre måten. 

Bortsett fra hvordan du hevder deg over svigermor her inne. 

Anonymkode: b3591...a2e

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du virker ikke selv så veldig imøtekommende helle da!

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Har en mor som er sykepleier, og har flere ganger reddet liv og helsa til barna mine fordi jeg valgte å ikke høre på hennes "faglige" råd om alt fra barnemat til sikkerhet i bil og buss. 

Anonymkode: d88f9...c53

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har en mor som er sykepleier, og har flere ganger reddet liv og helsa til barna mine fordi jeg valgte å ikke høre på hennes "faglige" råd om alt fra barnemat til sikkerhet i bil og buss. 

Anonymkode: d88f9...c53

Det har da nada med at hun er sykepleier å gjøre. Sikring av barn på buss er ikke et tema på studiet.. 

Anonymkode: 1f3f5...f92

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oida.. sykepleieutdanningen er latterlig enkel, trenger ikke åpne bøkene engang for å få en B. Det er jo kjemperart å bruke det som argument, hilsen sykepleier🤭 

Anonymkode: d3e09...35e

Du er garantert ikke sykepleier😂

• Liker 16
  • Nyttig 2
Gjest Arnhiild
Skrevet (endret)

Det er lenge siden jeg la merke  til den store misunnelsen mot sykepleiere her på forumet. Kan ikke annet enn å flire i skjegget. 

Endret av Arnhiild
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mulig hun har mye mer greie på alt enn det du har,så din irritasjon bunner bare i sjalusi og misunnelse. Få deg en utdannelse og bli like smart som din svigermor,da vel.

Anonymkode: 5272b...291

• Liker 5
Skrevet

Kjøp familie kahoot og kjør på med quisser 😁

Anonymkode: b2fe6...54c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...