AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Skal bestille billetter til neste års sommerferie snart, og usikker på om vi skal ta sjansen på SAS, mtp. elendig økonomi, streiken i sommer ++. Er det tryggere å bestille med Norwegian? Betaler selvsagt med kredittkort uansett, men problemet kommer jo med AirBnB og leiebil man kanskje ikke får avbestilt, evt at man må betale helt ville summer for annen flybillett… Hva tenker dere? Anonymkode: c9368...133
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Jeg tenker å ikke bestille med sas. Regner med at det i alle fall blir ombooking, og sikkert kansellerte fly neste sommer. Orker ikke å forholde meg til et så ustabilt selskap. (Vi reiste med sas i sommer. De kansellerte flyet og booket om billettene, slik at vi mistet en hel dag. Jeg vil ha forutsigbarhet.) Anonymkode: 6e64a...745 2
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker å ikke bestille med sas. Regner med at det i alle fall blir ombooking, og sikkert kansellerte fly neste sommer. Orker ikke å forholde meg til et så ustabilt selskap. (Vi reiste med sas i sommer. De kansellerte flyet og booket om billettene, slik at vi mistet en hel dag. Jeg vil ha forutsigbarhet.) Anonymkode: 6e64a...745 Ja, det er det jeg er redd for også. Og særlig med den omstruktureringsprosessen de er inne i (konkursbeskyttelse i USA), som fort kan føre til endringer - som igjen kan føre til ruteendringer. Vi tenkte å dra til en øy, så det er i realiteten ingen andre muligheter for å komme seg dit heller (ingen andre flyplasser). Anonymkode: c9368...133
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 SAS? Jeg ville ikke vært bekymret. Flyr, derimot…. Anonymkode: a45e4...2e2 4
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): SAS? Jeg ville ikke vært bekymret. Flyr, derimot…. Anonymkode: a45e4...2e2 Haha, nei, det er risikosport! 🤣 Anonymkode: c9368...133
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Kun norwegian her...der er ting på stell. Anonymkode: fcd47...344 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Jeg synes det tryggeste er charter i disse usikre tider. Dessverre.... Men jeg tar ofte sjansen likevel, booker med Norwegian, bestiller kun overnatting og leiebil som kan avbestilles gratis eller veldig billig. Som regel går det bra. Men kanskje Norwegian streiker neste år, når SAS gjorde det i år..... De pleier vel bytte litt på. Anonymkode: 0604e...bfe 1
Stina234 Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 Nei, SAS blir nok reddet. Men både Flyr og Norse er jeg usikker på 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kun norwegian her...der er ting på stell. Anonymkode: fcd47...344 Absolutt ikke Anonymkode: a45e4...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #10 Skrevet 2. desember 2022 Tror SAS overlever, og med diverse forhandlinger ferdig blir det forhåpentligvis mindre sjanse for streiker fremover. Men urefunderbar overnatting ville jeg aldri bestilt uansett. Ble overrasket over hvor mange som fortsatt holdt på med det selv under de verste restriksjonene. Bestill noe som kan avbestilles så nær opptil avreise som mulig, og med maks en natt å betale hvis du av en eller annen grunn ikke kommer avgårde på avreisedagen. Anonymkode: c7979...926 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #11 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tror SAS overlever, og med diverse forhandlinger ferdig blir det forhåpentligvis mindre sjanse for streiker fremover. Men urefunderbar overnatting ville jeg aldri bestilt uansett. Ble overrasket over hvor mange som fortsatt holdt på med det selv under de verste restriksjonene. Bestill noe som kan avbestilles så nær opptil avreise som mulig, og med maks en natt å betale hvis du av en eller annen grunn ikke kommer avgårde på avreisedagen. Anonymkode: c7979...926 Ja, det er nok lurt, selv om det koster mer. Anonymkode: c9368...133
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #12 Skrevet 2. desember 2022 Stina234 skrev (3 timer siden): Nei, SAS blir nok reddet. Men både Flyr og Norse er jeg usikker på Jeg tror også at SAS vil overleve, så overskriften er nok litt misvisende. Men jeg er usikker på hvor store endringer de må gå gjennom som en del av denne restruktureringsprosessen, og jeg lurer på hvordan det vil påvirke rutetilbudet deres i sommer, hvis jeg bestiller billett nå… Flyr er i store problemer, og har heller ingen dansk stat bak som ønsker at selskapet skal overleve. Tviler også på Norse. Jeg kjøper ikke aksjer i flyselskap, for å si det forsiktig. Anonymkode: c9368...133 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 18.29): Jeg tror også at SAS vil overleve, så overskriften er nok litt misvisende. Men jeg er usikker på hvor store endringer de må gå gjennom som en del av denne restruktureringsprosessen, og jeg lurer på hvordan det vil påvirke rutetilbudet deres i sommer, hvis jeg bestiller billett nå… Flyr er i store problemer, og har heller ingen dansk stat bak som ønsker at selskapet skal overleve. Tviler også på Norse. Jeg kjøper ikke aksjer i flyselskap, for å si det forsiktig. Anonymkode: c9368...133 Som nevnt ble vårt direktefly kansellert og erstattet med andre tidspunkt og mellomlandinger. Billettene ble endret tre ganger fra bestilling til avreise. Andre direktefly ble og kansellert, til fordel for omruting via Oslo. Reiser du fra Oslo så er det nok større sjanse for at du kommer deg av gårde, sammenlignet med fra alle andre flyplasser.. Anonymkode: 6e64a...745
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 Bestiller man billetter nå for avreise til sommeren er det nesten garantert at det kommer tidendringer. Flyselskapene justerer en del for sommerprogrammet utpå nyåret. Jeg hadde ikke vært bekymret for verken SAS eller Norwegian men KLM derimot hadde jeg holdt meg langt unna. Uansett har det vært mye uforutsigbarhet etter pandemien. Bransjen har vært igjennom tøffe tider. Anonymkode: 9e49b...78c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #15 Skrevet 4. desember 2022 Slik verden og flybransjen har vært de siste årene har jeg begynt å bestille i siste liten, eller fleksibelt (ikke at det hjelper ved konkurs). Det er planen også i år. Anonymkode: 5f0ea...512 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #16 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Som nevnt ble vårt direktefly kansellert og erstattet med andre tidspunkt og mellomlandinger. Billettene ble endret tre ganger fra bestilling til avreise. Andre direktefly ble og kansellert, til fordel for omruting via Oslo. Reiser du fra Oslo så er det nok større sjanse for at du kommer deg av gårde, sammenlignet med fra alle andre flyplasser.. Anonymkode: 6e64a...745 Vi reiser dessverre ikke via Oslo… Det hadde vært mye enklere, ja. Anonymkode: c9368...133
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #17 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Slik verden og flybransjen har vært de siste årene har jeg begynt å bestille i siste liten, eller fleksibelt (ikke at det hjelper ved konkurs). Det er planen også i år. Anonymkode: 5f0ea...512 Ja, jeg har også begynt med det i mye større grad. Vi gjør neppe det med selve flybillettene, men vil gjøre det med leiebil og overnatting. Anonymkode: c9368...133 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #18 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, jeg har også begynt med det i mye større grad. Vi gjør neppe det med selve flybillettene, men vil gjøre det med leiebil og overnatting. Anonymkode: c9368...133 Det kommer jo også an på hvor fleks du er i forhold til hvor dere vil dra. Fordelen med å bestille siste liten er også at man kan bestille etter været. En sommer dro vi opp i alpene og hadde perfekt sommer med bad i innsjøer, på et sted med få turister. For "alle" lå jo og stekte i 40+ grader i Spania. Anonymkode: 5f0ea...512
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #19 Skrevet 30. desember 2022 Har inntrykk av at de fleste flyselskapene gjør endringer på rutene hele tiden. Hver eneste flyreiser jeg har bestilt de siste par årene, og egentlig før corona også, har hatt endringer av noe slag. Opplevde nylig at de kansellerte den ene direkteruten kun en uke etter at jeg hadde booket den, og de tilbydde da ikke full refusjon av billetten (Wizzair..). Synes det er tryggest å vente en stund med å bestille flybilletter nå for tiden. SAS vil garantert komme med endringer/kanselleringer av rutene. Jeg tror nok ikke de går konkurs, men man bør likevel være forberedt på at det nok blir minst en endring av ruten i alle fall. Anonymkode: c5081...aea
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #20 Skrevet 30. desember 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Har inntrykk av at de fleste flyselskapene gjør endringer på rutene hele tiden. Hver eneste flyreiser jeg har bestilt de siste par årene, og egentlig før corona også, har hatt endringer av noe slag. Anonymkode: c5081...aea Under pandemien var det virkelig ille, avganger ble flyttet fra morgen til kveld så man ble nødt til å booke om til dagen før og ta en ekstra natt på hotell. Får håpe vi ikke kommer dit igjen. Nå om dagen opplever jeg stadig at det kommer mail om endringer, og så må man selv lete frem hva endringen består i. Ofte bare fem minutter endring, eller til og med ingen endring utenom at flightnummeret har blitt forandret. Anonymkode: c7979...926
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå