AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Hei! Jeg har vært ansatt som rådgiver i flere år. Når fikk dere betegnelsen seniorrådgiver? Forhandlet dere, eller gikk det automatisk? Anonymkode: 037ff...4e1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Jeg var førstekonsulent i ett år, deretter rådgiver i tre år før jeg ble seniorrådgiver. Hver av endringene innebar å søke på ny stilling i samme etat. Jeg har mastergrad. Anonymkode: 958cd...32e
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Du trenger ikke søke ny stilling for å bli justert fra rådgiver til seniorrådgiver. Det skjer som regel i forbindelse med lønnsforhandlingene så du kan ta det med i lønnskravet ditt. Men snakk med lederen din om det. Hvor mye som kreves varierer nok litt fra arbeidssted til arbeidssted er min erfaring, men du skal jo ha mer ansvar og selvstendighet enn det som kreves av en rådgiver. Ca. 5 år er nok ganske normalt. Anonymkode: e6f15...54d
mmd Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 (endret) Det handler ikke om hvor lang tid du har vært ansatt, men om hvilke oppgaver og ansvar du har i stillingen. Noen er førstekonsulenter, seniorkonsulenter eller rådgivere i 20 år, andre blir seniorrådgivere etter bare et par år. Du kan ta opp saken med din tillitsvalgte og be om en vurdering, og du kan også be om en lønnssamtale med din leder for å høre hva de synes. Det skjer ikke automatisk, det er en grundig vurdering, som regel i forbindelse med lokale forhandlinger på høsten. Sånn sett har du god tid, frist for å levere krav neste gang er antagelig over sommeren. Endret 2. desember 2022 av mmd 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #5 Skrevet 2. desember 2022 mmd skrev (15 timer siden): Det handler ikke om hvor lang tid su har vært ansatt, men om hvilke oppgaver og ansvar du har i stillingen. Noen er førstekonsulenter, seniorkonsulenter eller rådgivere i 20 år, andre blir seniorrådgivere etter bare et par år. Du kan ta opp saken med din tillitsvalgte og ne om en vurdering, og du kan også be om en lønnssamtale med din leder for å høre hva de synes. Det skjer ikke automatisk, det er en grundig vurdering, som regel i forbindelse med lokale forhandlinger på høsten. Sånn sett har du god tid, frist for å levere krav neste gang er antagelig over sommeren. 2.5.3-forhandlinger som gir kodeendring i staten kan kjøres flere ganger i året. i vår virksomhet er det i utgangspunktet fire forhandlinger per år, men med ekstra forhandlinger hvis noen får tilbud som går på rekruttere/beholde. Ts, snakk med nærmeste leder. Du må ha hatt en endring i vanskelighetsgraden på stillinga di for å bytte kode Anonymkode: 77a7e...10a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #6 Skrevet 2. desember 2022 Etter to år som rådgiver ba jeg om det i forbindelse med lønnskravet i høst. Fikk det innvilget. Men det hadde nok gått automatisk her jeg jobber, så tror ikke jeg trengte å be om det. Etter et par år blir vi alltid senior. Anonymkode: 2a7eb...fc5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #7 Skrevet 2. desember 2022 Jeg kjenner folk som fikk stillingsbetegnelsen ett år etter de begynte å jobbe. Anonymkode: 739e0...d35
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #8 Skrevet 2. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kjenner folk som fikk stillingsbetegnelsen ett år etter de begynte å jobbe. Anonymkode: 739e0...d35 Min mann går rett inn i seniorrådgiver-stilling selv om han ikke har jobbet i samme bransje eller i samme type jobb tidligere. Men klart, han søkte jo på en jobb som seniorrådgiver og har tydeligvis kvalifisert i utgangspunktet til akkurat den jobben mtp at han fikk den. Anonymkode: f9d53...d44
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2022 #9 Skrevet 2. desember 2022 På min jobb ble alle rådgivere med mer enn et visst antall års ansiennitet oppjustert uten at vi hadde fått noe beskjed om det. Da hadde noen vært rådgiver i tre år og noen i 20. Det skjedde utenom lokale lønnsforhandlinger, og uten at noen av oss hadde søkt på noe som helst. Plutselig en måned sto det en annen stillingsbetegnelse på lønnsslippen. Anonymkode: 355ae...71f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 I rådgiverfirmaer i bygg- og anleggsbransjen er det normalt å bli rådgiver etter 5 år og seniorrådgiver etter 10 år. Anonymkode: 224b2...be0
mmd Skrevet 3. desember 2022 #11 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): 2.5.3-forhandlinger som gir kodeendring i staten kan kjøres flere ganger i året. i vår virksomhet er det i utgangspunktet fire forhandlinger per år, men med ekstra forhandlinger hvis noen får tilbud som går på rekruttere/beholde. Ts, snakk med nærmeste leder. Du må ha hatt en endring i vanskelighetsgraden på stillinga di for å bytte kode Anonymkode: 77a7e...10a Det stemmer, men det er enklere/mer vanlig å få opprykk på 2.5.1 enn på 2.5.3.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #12 Skrevet 3. desember 2022 mmd skrev (6 timer siden): Det stemmer, men det er enklere/mer vanlig å få opprykk på 2.5.1 enn på 2.5.3. Ikke hos oss, der tar vi ikke kodeendringer i 2.5.1 Men det varierer sikkert. Anonymkode: 77a7e...10a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #13 Skrevet 3. desember 2022 Takk for hjelpen 😊 Tenkte på det ved årets lønnsforhandlinger, men tok det ikke opp. Nyttig å ta med seg til neste år. 😊 Anonymkode: 037ff...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå