AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Baby på 3,5 mnd sover KUN i barnevogn i bevegelse. Kan om jeg er heldig sovne på puppen etter amming. baby Samsover på natt, og sover fra 22:30-07:00 med alt fra 2-5 matinger pr natt. Første duppen på dagtid sover hun på meg, og da sover hun minst 1-1,5, etter denne duppen starter marerittdagene.. Har frem til 3 mndsalder sovet alle duppene på oss, vi prøvde hardt på å legge baby fra oss fra dag 1, men det har bare resultert i hysterisk gråt. Plutselig sluttet hun å sove på oss, og ingenting fungerte - bortsett fra trilling. jeg har en fødselsskade som gjør at jeg hverken skal eller kan gå så mye, men det eneste som funker på dagtid er altså trilleturer.. sleepytroll, rockit og sånne duppedingser har _null_ effekt. I går klikket det litt for meg, jeg har aldri et sekund for meg selv. Nå har jeg bært og bysset i 3,5 mnd. Måtte sette meg i bilen og bare gråte. å legge til kvelden er også umulig, våkner i det jeg sniker meg ut av senga. Derfor blir det slik at jeg ofte legger meg 21-21:30 når baby er så overtrøtt at det er bare skriking. Hvordan skal vi få baby til å sove alene når hun dupper?… og tips til legging på kveld?.. Anonymkode: e0966...5a7
ms. Perfect Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Huff, stakkars deg, dette er tungt! Er du alene? Om du har en partner bør den ta hovedstøtet på ettermiddagen, så ikke du kveles fullstendig. Du bør også snakke med helsesykepleier om hvordan du har det. Uansett om noen konkrete råd kan hjelpe dere eller ikke, dette er ikke for alltid. Du er ikke alene, det er kjempevanlig å slite. Husk at underskudd på søvn og egentid ( og da mener jeg ikke jentetur og langweekender, men en liten luftepause eller en dusj uten baby) kan medvirke til depresjon, så vær obs. Dersom du bruker et bæretøy vil ikke bæringen nødvendigvis føles så tung. Både for ergonomien sin del, men også fordi du får hendene fri. Når det gjelder soving på dagen, vil baby sove på deg eller kun trillende i vogn? Bæretøy vil kanskje kunne hjelpe så baby vil sove på deg istedenfor. Da vil du i det minste kunne sitte/ligge selv, se på serier på Netflix eller scrolle på telefonen. Det hjelper jo egentlig ikke på situasjonen, men det kan hjelpe på psyken å avfinne seg med det. Be om hjelp og avlastning om du kan, og husk at dette går over. Det er en periode, men det går over. Det er lov å hate situasjonen, det betyr ikke at du hater barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå