Gå til innhold

Troll

LeveMannen

Anbefalte innlegg

Troll sett med 12-åringen, hun likte filmen, jeg synes den var helt grei. Enig med at enkelte av skuespillerene ikke var noe å skryte av (synes den kvinnelige hovedrollen var grei nok) og at plotet har man sett mange ganger før. Men helt ok, og alltid gøy å kjenne seg igjen på steder fra steder man har vært.

Anonymkode: 06a13...46b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei. Han var ikke det. Vedkommende tenker sikkert på Otto Jespersen?

Anonymkode: 0e051...5fc

Helt riktig, gikk bare litt fort i svingen der! Takk for saklig korrigering!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Og derfor skal vi prate arabisk og ikke forholde oss sekulært i profesjonelle sammenhenger? Snakk om å underminere mange års framskritt og ironisk nok tro det handler om utvikling.

hæ? Det er snakk om en setning i en tullefilm, jeg tror virkelig ikke det underminerer noe som helst.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen var elendig! Ein TV-serie om hopehavet mellom troll og nordmenn (gjerne sett i Ottadalen med lokale skodespelarar), hadde vore noko heilt anna. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte den, barr synd den var nesten presis remake av Godzilla fra 1998.

Anonymkode: 6008d...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ishwanvile skrev (På 11.12.2022 den 0.07):

Helt riktig, gikk bare litt fort i svingen der! Takk for saklig korrigering!

Siden du nevnte Atle Antonsen... Han hadde gjort en strålende figur som trolljeger. Akkurat som Otto Jespersen gjorde det.

Anonymkode: 57764...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith

Dårlig skuespill for det meste, dårlig dialog, men var litt morsom innimellom, mange sitater var jo klipp og lim fra amerikanske katastrofe filmer. Men det var så opplagt at jeg antar at det ble gjort med vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kanskje hadde likt den hakket bedre om dialogen var på engelsk, norsk blir så kunstig. Irriterte meg over dialekta til kaptein Holm og pappa tidemann overspiller ekstremt (passer kanskje mer til teater). Også irriterte det meg at alle nekter for at det er troll??? hva annet er det???? det er 40-50 meter høyt!!!?! I-D-I-O-T-E-R.

Spoiler

Men hvorfor lager de tunell gjennom Dovrefjell når de vet at det er et troll der? Noen visste det, de burde jo ha sagt nei til det prosjektet

Jeg koste meg med filmen,  morsomme scener og realistisk troll 😛 Tror filmen passer best til barn/store barn

Endret av Lerke987
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Lerke987 said:

Også irriterte det meg at alle nekter for at det er troll??? hva annet er det???? det er 40-50 meter høyt!!!?! I-D-I-O-T-E-R.

Haha, ja tenkte det samme! Vi er da nordmenn! Føler alle i hele Norge hadde ropt ut TROLL! med en gang vi hadde sett det! 😅

Anonymkode: 6008d...8a0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 18.56):

Handlingen burde vært helt annerledes, de burde fokusert på trollet og historien og naturen etc, ikke at trollet kom ut av fjellet og alle kastet seg på for å drepe det. Skulle ønske det var mer troll og ikke drep-trollet-handling.

Helt enig med deg, de kunne vridd historien til noe bedre. Mer kreativt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blizz1 skrev (På 6.12.2022 den 8.53):

Det er kanskje norges rareste dialekt. Tar litt tid å bli vant til den.

Den er en blanding mellom nordlending og østlending. Øst-norske settlere «koloniserte» området for 2-300 år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handful skrev (På 6.12.2022 den 8.31):

Det lurer jeg også på

Min 9-årinh hadde ikke sovet på 3 mnd hvis jeg hadde latt ham se denne. Jeg synes den var så nervepirrende at jeg måtte gjemme meg et

Sitat

par

ganger bak en pute, og jeg er 35.

Vet ikke hvor den sitatboksen kom fra eller hvordan jeg får den vekk. 😅

Anonymkode: f1b44...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lerke987 skrev (På 17.12.2022 den 10.46):

Tror jeg kanskje hadde likt den hakket bedre om dialogen var på engelsk, norsk blir så kunstig.

Skulle valgt å se den med engelsk lydspor da…dubba riktignok.

Grei film…bra effekter ellers fort glemt.

Anonymkode: 07962...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min 9-årinh hadde ikke sovet på 3 mnd hvis jeg hadde latt ham se denne. Jeg synes den var så nervepirrende at jeg måtte gjemme meg et

ganger bak en pute, og jeg er 35.

Vet ikke hvor den sitatboksen kom fra eller hvordan jeg får den vekk. 😅

Anonymkode: f1b44...a99

Har sett den selv nå, avventer nok litt med 9 åringen 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er en film jeg skulle ønske jeg kunne se som 10-åring, da hadde jeg sikkert digget den. jeg så det med noen 13 og 14-åringer, og de syns den var gøy. den var ok underholdende for meg som ofte kjeder meg med film. irriterende med ekstremt tynn logikk, både metoden de brukte, geografi, egenskapene til trollet, hele plottet egentlig var ekstremt tynt. og det kunne vært så bra hvis de brukte mer av den kjente mystikken rundt eventyr og troll. syns også scenene fra statsministeren/regjeringen alltid var kjedelig. gi oss mer troll og skog, mindre møterom! det var også litt skuffende at det bare var ett troll. 

de første scenene trodde jeg det dårlige manuset var med full vilje, som en parodi på dårlige katastrofefilmer, og syns det var litt gøy. men som flere sier: det var ikke spisst nok og falt gjennom som patetisk og langt under middels. følte jeg så på noe en 7. klasse hadde skrevet. 

tror den passer bra til en 9-åring, som noen spurte om. denne var mye mildere enn mange katastrofefilmer

men som sagt, jeg syns det var litt artig likevel. jeg hadde veldig lave forventninger, så den var faktisk bedre enn jeg forventet.  underholdningskarakter 6/10, filmkritisk 3/10

Anonymkode: 2a7b5...d52

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg likte den overraskende godt, og det er langt mellom hver film jeg liker. Jeg har store konsentrasjonsproblemer og sliter veldig med å sitte passivisert fremfor TVen over tid, men denne var så engasjerende ta jeg kom meg igjennom uten problemer.

Anonymkode: 8b711...80a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...