AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #81 Del Skrevet 9. desember 2022 48 minutter siden, Nattens rytter said: Luktar trollet kristenmanns blod? Det er en scene med det ja. Utført mye bedre i Trolljegeren. Anonymkode: 957a3...e44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa97 Skrevet 9. desember 2022 #82 Del Skrevet 9. desember 2022 Likte den jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #83 Del Skrevet 9. desember 2022 Angrer ikke at jeg så den. Jeg vil huske den for de gode bildene, ikke for den litt tynne historien. Anonymkode: 5859f...7b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #84 Del Skrevet 9. desember 2022 Ishwanvile skrev (På 3.12.2022 den 14.37): Elendig! Uff, klein film. Dialogen var helt off, og skuespillerne spilte ikke bra. Terningkast 1 Men om du ikke liker eller skjønner eventyr og er vokst opp med historiene om disse fantastiske vesener som har romet i fjellheimen i årtusner er du ikke rett publikum. Terningkast 6x2 herfra. Kom til og med tårer på slutten der. Anonymkode: 562ce...348 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #85 Del Skrevet 9. desember 2022 Så den sammen med tenåringen. Syns det var fint med naturen og fjellet osv, men så ble det som flere her nevner; kleint med de norske skuespillerne. Handlingen burde vært helt annerledes, de burde fokusert på trollet og historien og naturen etc, ikke at trollet kom ut av fjellet og alle kastet seg på for å drepe det. Skulle ønske det var mer troll og ikke drep-trollet-handling. Etter at filmen var slutt så prøvde vi oss litt med å sette på engelsk dubbing og det fungerte overraskende bra, nesten så vi angret på at vi ikke testet ut det fra begynnelsen og så den med engelsk tale. Her hos oss får den en sterk 3'er. Anonymkode: 13748...a99 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 9. desember 2022 #86 Del Skrevet 9. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men om du ikke liker eller skjønner eventyr og er vokst opp med historiene om disse fantastiske vesener som har romet i fjellheimen i årtusner er du ikke rett publikum. Terningkast 6x2 herfra. Kom til og med tårer på slutten der. Anonymkode: 562ce...348 Jeg er oppvokst med Asbjørnen og Mo. Jeg kan vel alle eventyrene utenat. Som barn, så overrasket jeg mine foreldre med å synes synd på trollene Askeladden drepte. Jeg identifiserte meg mye mer med dem enn med prinsessene. Likefullt syns jeg Troll var en elendig film. I motsetning til Trolljegerne, som var veldig bra! Det er ikke mytene om troll som er problemet, det er manuset som ikke holder mål. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 9. desember 2022 #87 Del Skrevet 9. desember 2022 Nå har jeg også sett den. Har sett verre filmer. Koste meg jeg. Så ikke denne for skuespillet, men for trollet og effektene. Gir den 7/10. Den er hverken bedre eller verre enn mye av den møkka Hollywood lager. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #88 Del Skrevet 10. desember 2022 For er teit film 😆 Spoiler Når statsministeren sier: "Gud signe vårt dyre fedreland!" Så tåpelig etterligning av erkereligiøse USA og "God bless America!" Anonymkode: 1113d...461 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #89 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men om du ikke liker eller skjønner eventyr og er vokst opp med historiene om disse fantastiske vesener som har romet i fjellheimen i årtusner er du ikke rett publikum. Terningkast 6x2 herfra. Kom til og med tårer på slutten der. Anonymkode: 562ce...348 Kanskje på tide å lese noen bøker og se litt mer kvalitet ellers da tenker jeg Anonymkode: a3f9d...da5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 10. desember 2022 #90 Del Skrevet 10. desember 2022 Jaja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. desember 2022 #91 Del Skrevet 10. desember 2022 20 minutter siden, Nattens rytter said: Jaja. hva er problemet? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. desember 2022 #92 Del Skrevet 10. desember 2022 On 12/7/2022 at 5:09 PM, AnonymBruker said: Gledet meg til denne filmen. Traileren var jo lovende. Dessverre var dette det største makkverket jeg har sett på lang tid. Dvs troll og grafikk var bra, men skuespill, historie, etc. Som sagt tidligere her; dialogen virker neste å være en parodi på norske filmer fra 70-tallet. Historien er så tynn at den ar nesten umulig å se. Logikken i handlingene var gjerne helt fraværende... En krystallklar 1'er herfra. Jeg kan ikke fatte og forstå at voksne mennesker mener denne filmen er bra! Anonymkode: 57764...be8 Helt enig, hadde gledet meg sånn, men ble skuffa. Så den først dubba på engelsk pga familien, så senere på norsk. Tror jeg foretrakk den engelske versjonen. Norske skuespillere snakker så unaturlig og teatralsk, utrolig distraherende. I tillegg var selve handlingen ganske dårlig. Underholdene, og grei familiefilm sånn sett, men ja, dritdårlig. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 10. desember 2022 #93 Del Skrevet 10. desember 2022 Tanuki skrev (2 minutter siden): hva er problemet? Nja, har bra lite med troll å gjera. På same vis som eg reagerer på at det er mange som talar stivt riksmål i scener frå Lesja. Eg likar heller ikkje å sjå kvite folk i asiatiske TV-serier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. desember 2022 #94 Del Skrevet 10. desember 2022 Just now, Nattens rytter said: Nja, har bra lite med troll å gjera. På same vis som eg reagerer på at det er mange som talar stivt riksmål i scener frå Lesja. Eg likar heller ikkje å sjå kvite folk i asiatiske TV-serier. herlighet, da burde du kanskje styre unna TV og film da. Vi lever i år 2022. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 10. desember 2022 #95 Del Skrevet 10. desember 2022 Tanuki skrev (4 minutter siden): herlighet, da burde du kanskje styre unna TV og film da. Vi lever i år 2022. Ja, det vert bra lite av det. Eg trur jamvel at eg hadde gjort ein betre jobb enn han som spelte faren til den kvinnlege hovudpersonen - han var 'over the top'. Me skulle prata om han Jehans Blessom, rispene til han Ivar Kleiven og mykje anna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #96 Del Skrevet 10. desember 2022 Tanuki skrev (5 timer siden): herlighet, da burde du kanskje styre unna TV og film da. Vi lever i år 2022. Og derfor skal vi prate arabisk og ikke forholde oss sekulært i profesjonelle sammenhenger? Snakk om å underminere mange års framskritt og ironisk nok tro det handler om utvikling. Anonymkode: a3f9d...da5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 10. desember 2022 #97 Del Skrevet 10. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.12.2022 den 18.47): Men om du ikke liker eller skjønner eventyr og er vokst opp med historiene om disse fantastiske vesener som har romet i fjellheimen i årtusner er du ikke rett publikum. Terningkast 6x2 herfra. Kom til og med tårer på slutten der. Anonymkode: 562ce...348 Jeg er urnorsk og har vokst opp med gode norske eventyr, elsker historiene og fantasy. Morsomt at du drar den tolkningen fordi jeg synes dialogen og skuespillerpresentasjonen er dårlig. Synes feks Trolljeger med Atle Antonsen er 10x bedre. edit: mener selvsagt Otto Jespersen Hvorfor er det bare de som roser den opp i skyene som kan ha rett? 🤪🙄 Endret 12. desember 2022 av Ishwanvile Feil person 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #98 Del Skrevet 10. desember 2022 Dette er en familiefilm! Sånn klassisk eventyrfilm fylt av klisjeer og tjukt med spesialeffekter. Så den med med sønnen min på 12 som var underholdt, og selv om jeg "cringet" på dialog og logisk plot, så var det kjekt å se den sammen med han. Minnet meg om hvor mye glede jeg hadde av eventyrfilmer da jeg vokste opp. Herlighet, jeg elsket idiotiske Bud Spencer filmer på 80-tallet som vi leide på VHS. Selv om jeg og mannen satt igjen med en sterkere opplevelse av feks Decision to Leave av Park Chan Wok, eller De Uskyldige (norsk film), så er det rom for popcorn også. Anonymkode: 0e051...5fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #99 Del Skrevet 10. desember 2022 Ishwanvile skrev (14 minutter siden): Jeg er urnorsk og har vokst opp med gode norske eventyr, elsker historiene og fantasy. Morsomt at du drar den tolkningen fordi jeg synes dialogen og skuespillerpresentasjonen er dårlig. Synes feks Trolljeger med Atle Antonsen er 10x bedre. Hvorfor er det bare de som roser den opp i skyene som kan ha rett? 🤪🙄 Var Atle Antonsen i Trolljegeren? Virkelig? Anonymkode: c9f28...e14 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2022 #100 Del Skrevet 10. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var Atle Antonsen i Trolljegeren? Virkelig? Anonymkode: c9f28...e14 Nei. Han var ikke det. Vedkommende tenker sikkert på Otto Jespersen? Anonymkode: 0e051...5fc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå